Hoe veilig is de save 2 sleep?? Iemand ervaring??

Hoi Titia,

Het schijnt dat baby's juist veel betere slaapgewoonten krijgen dankzij de save t sleep dus daar ben ik niet bang voor. Mijn dochter slaapt sowieso erg goed door. Probleem, wat ik ook al eerder zei, is dat mijn dochter bij het rollen met haar hoofd in het matras ligt en zo stilletjes blijft liggen. Ik heb het een paar keer aangekeken in de box en bij ons in bed (gewoon overdag als ik haar even op bed legde) en ze werd dan erg benauwd en begon met haar handjes te slaan. Voor mij is de save t sleep dus een prima oplossing denk ik. Zeker nu ik onderzoek heb gedaan en er niet 1 ongeluk bekend is met de save t sleep wereldwijd. Het is trouwens maar tot dat ze zelf haar hoofdje opzij kan draaien.

Groet Frédérique
 
Ik zou dat nooit doen. Ten eerste omdat ik bang zou zijn dat er ongelukken van komen. Maar ook omdat ik het zielig zou vinden om mijn zoontje vast te binden. Ik zet er bovendien zo mijn vraagtekens bij of je kind er beter van gaat slapen, want dan kan ze niet meer een lekkere houding vinden om in te liggen, want ze kan niet meer bewegen!

Ik denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken: zodra je kindje  een complexe handeling als omrollen kan, zal ze heus ook wel in staat zijn tot zoiets eenvoudigs als haar hoofdje omdraaien.

Groetjes,
Helena
 
Hoi F, ik begrijp heel goed je bezorgdheid! Wat goed dat je informatie erover gevonden hebt. Ben je het al aan het uitproberen? en? Wij hebben hier eigenlijk precies het tegenover gestelde. Onze zoon Thijs  is bijna 5 maanden en slaapt nog ingebakerd. Maar we zijn nu aan het afbouwen omdat hij kan gaan omrollen en dan ook met zijn neus tegen het matras aan ligt en niks meer kan. Maar dat afbouwen is best heel eng, omdat hij ingebakerd slaapt omdat hij zo onrustig is en zoveel gehuild heeft de eerste 3 maanden. Misschien is zo'n band voor Thijs ook wel wat? Zijn ze nog te koop? en waar komt die van jou vandaan? Heel veel succes en ik hoor graag van je hoe die bevalt.
Groetjes Helen
 
quote: F reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-03-2006 15:12:31'));

Hoi Titia,

Het schijnt dat baby's juist veel betere slaapgewoonten krijgen dankzij de save t sleep dus daar ben ik niet bang voor. Mijn dochter slaapt sowieso erg goed door. Probleem, wat ik ook al eerder zei, is dat mijn dochter bij het rollen met haar hoofd in het matras ligt en zo stilletjes blijft liggen. Ik heb het een paar keer aangekeken in de box en bij ons in bed (gewoon overdag als ik haar even op bed legde) en ze werd dan erg benauwd en begon met haar handjes te slaan. Voor mij is de save t sleep dus een prima oplossing denk ik. Zeker nu ik onderzoek heb gedaan en er niet 1 ongeluk bekend is met de save t sleep wereldwijd. Het is trouwens maar tot dat ze zelf haar hoofdje opzij kan draaien.

Groet Frédérique

Oh, ik heb ook niet geschreven dat ik dat ding onveilig vind hoor. Ik geloof wel dat ie veilig is. Maar ik denk, als je een bedje goed kort strak opmaakt, dat er dan weinig kan gebeuren. Zeker op de leeftijd van bijna 6 maanden, een gezonde baby kan zich dan prima redden en raakt niet meer verstrikt onder dekens en kan zich prima omdraaien e.d. Ze kunnen vaak meer dan dat wij (als bezorgde moeders) denken.
Als ze wat jonger zijn, dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.
 
Titiana,

Het probleem wat Frederique beschrijft los je natuurlijk niet op met een kort opgemaakt bedje, want dan kan ze nogsteeds omdraaien en met haar gezichtje in het matrasje liggen! Als ik haar verhaal lees, vind ik de SafeT Sleep wel een goeden oplossing voor haar. Ik heb hem zelf ook een tijdje gebruikt voor mijn oudste dochter.

Frederique,

Ik weet niet wat voor matrasje jij hebt, maar wij hebben een matrasje in ons ledikant, waarin de bovenste laag uit een soort van schuimrubber bestaat, allemaal piramidetjes als het ware, zodat je kindje als het al met het gezichtje in het matras gaat liggen, wel lucht kan krijgen. Als je niet zo'n matrasje hebt, zou je daar ook eens naar kunnen informeren. Die van ons komt bij Babypark in Hoogeveen weg.
Succes!!!

Iedere moeder heeft natuurlijk het beste met haar kind voor; laten we dat met zijn allen niet vergeten!
 
quote: Mirjam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-03-2006 13:10:16'));

Titiana,

Het probleem wat Frederique beschrijft los je natuurlijk niet op met een kort opgemaakt bedje, want dan kan ze nogsteeds omdraaien en met haar gezichtje in het matrasje liggen! Als ik haar verhaal lees, vind ik de SafeT Sleep wel een goeden oplossing voor haar. Ik heb hem zelf ook een tijdje gebruikt voor mijn oudste dochter.

Frederique,

Ik weet niet wat voor matrasje jij hebt, maar wij hebben een matrasje in ons ledikant, waarin de bovenste laag uit een soort van schuimrubber bestaat, allemaal piramidetjes als het ware, zodat je kindje als het al met het gezichtje in het matras gaat liggen, wel lucht kan krijgen. Als je niet zo'n matrasje hebt, zou je daar ook eens naar kunnen informeren. Die van ons komt bij Babypark in Hoogeveen weg.
Succes!!!

Iedere moeder heeft natuurlijk het beste met haar kind voor; laten we dat met zijn allen niet vergeten!



dat bedoel ik dus ook: het kan een oplossing zijn (ik neem aan dat F haar dochtertje toch jonger is dan 6 maanden???) die safe2sleep als ze jonger zijn.
 
 ja, ik had niet door dat F de gene was die dit onderwerp had geopend.
Ik denk dat F haar dochtertje over een paar weken zichzelf goed kan redden met omdraaien.
En anders, als je je er als moeder prettiger bij voelt, dan is de save2sleep een oplossing.
Maar spelen, dat kun je beter gewoon laten gaan in bed.
 
Hoi meiden,

Bedankt voor al jullie reacties! De kogel is door de kerk!! Ik heb de save t sleep in haar bed gedaan want ik deed geen oog dicht. Donderdag lag ze helemaal over dwars in bed met haar benen door de spijlen en toen vond ik het genoeg geweest want het rollen laat nu niet meer lang op zich wachten in bed. Uiteraard maak ik het bedje al kort op en ze sliep in een slaapzak maar daar laat mevrouw zich niet door stoppen. Ik heb 'm er dus donderdag in gedaan en (lach niet.. met een pop..) nog allerlei dingen uitgeprobeerd om te kijken wat er allemaal mis kon gaan maar volgens mij is ' ie echt heel erg veilig dus ik heb 'm erin gelaten! Mevrouw slaapt prima en ze ligt nog steeds recht in haar bedje 's morgens! Zodra ze haar hoofdje gewoon zelf opzij kan doen, haal ik 'm er gewoon weer uit. Ik voel me er in ieder geval goed bij en inderdaad, iedere moeder doet wat het beste is voor haar kind. Bedankt voor jullie opmerkingen en steun!

Groetjes Frederique
 
Terug
Bovenaan