Hoe ver zijn jullie al met de babykamer?

Hoi,

Verven e.d. was ik niet van plan, we hebben toe we het huis kochten overal glasvezelbehang genomen en de babykamer is geschilderd in "warm wit", van de Gamma geloof ik.

Ik zit nu echt ongeduldig te wachten op mijn babykamer die zal over ongeveer 2 weken binnen komen, maar ik zou willen dat ie er nu al is.

Ik heb de kinderkamer vol met tasjes met gekochte kleertjes liggen en zelfs een vuilniszak vol hydrofiel luiers en rompertjes, maar ik kan ze nergens opruimen. Ik heb mezelf voorgenomen om pas verder te gaan met inkopen doen als de kinderkamer er staat en ingericht is, dan heb ik weer wat overzicht.

Het totaal plaatje moet eigenlijk een beetje een nijntje kamer worden, ik heb van die leuke lijstjes in basis kleuren (rood,geel,blauw,groen)  van IKEA leuke kaarten van Dick Bruna gedaan en opgehangen. Voor de rest van de kamer heb ik ook spullen in die kleuren in gedachten maar de uitwerking moet nog volgen.

Wat hebben julie?

Op dit moment staat de babykamer nog helemaal vol met spullen die naar de zolder moeten verhuizen. Daar zijn we nog druk met verbouwen. Maar we hebben wel een idee hoe het gaat worden.

Wij hebben ook de muren al geschilderd toen we hier kwamen wonen (lichtgroen) en op de vloer ligt laminaat in licht eiken. Verder hebben we de meubels besteld in notenkleur met witte deurtjes. En we hebben gekleurde schilderijtjes met boerderijdieren. Lampen en gordijnen moeten we nog uitzoeken, maar dat wordt ook iets met dieren, net als de mobiel die boven het ledikantje komt te hangen.

Ik zit ook met smart te wachten op het moment dat de kamer leeg is en ik kan gaan inrichten. Ook hier staan stapels en zakken met kleertjes en andere spullen die we hebben gekocht of gekregen. Ik weet op dit moment niet eens wat ik precies heb! Maar het inruimen moet nog wachten tot de kerstvakantie. Dan is hopelijk de zolder helemaal klaar en zijn de meubeltjes geleverd.

Hallo allemaal

Wij zijn vorig jaar verhuisd en hebben er bewust rekening meegehouden die kamer leeg te laten. Wel hadden we gelijk vloerbedekking gelegd, donker bruin. Dat hebben we namelijk overal boven. Ook hebbn we de muren van de kinderkamer gelijk mee gespoten toen we het hele huis ging spuiten. Dus dat was al gedaan. Mijn vader heeft in de zomervakantie de kozijnen geschilderd. En verder hoefde er niet zo veel gedaan te worden. Het wiegje en het ledikantje heeft mijn schoonvader zelf gemaakt toen mijn schoonmoeder in verwachting was van mijn man. Dus die hebben we gekregen. En datzelfde geldt voor de commode. Daar heb ik vroeger zelf op gelegen. Verder hebben we een kast bij IKEA gekocht, niet een echt kinderkast maar een kast waar het kind tot zijn 10de zeker voldoende aan heeft. De gordijnen zijn besteld en die hangen ondertussen ook. Dus volgens mij zijn we klaar. Missen we alleen nog iemand om in de wieg te leggen. Maar dat duurt nog maar 3 maandjes...

Liefs Nienke

hoi,

We hebben een paar weken geleden alle spullen van de ''studeerkamer'' naar zolder verhuisd. De toekomstige babykamer is nu leeg maar daar is alles mee gezegd. Ik heb nog geen ideeën.
De muren zijn nu afschuwelijk paars met heeeeeel veel gaten van schroeven. Eerst die maar eens dichtmaken en dan een laag wit erover en dan krijg ik hoop ik ideeën.
Punt is dat dat witten in een weekend moet, want alleen met mijn dochtertje van 2 begin ik niks. Maar al onze weekenden zijn voorlopig vol gepland met andere dingen.
Plus ik wil de meubels doorschuiven. Dus de commode en het ledikant. Maar als de baby geboren wordt is mijn dochtertje nog wat te jong om in een groot bed te slapen.
Waarschijnlijk slaapt de baby weer een paar maanden op onze kamer in een wiegje en ergens in die periode is het kamertje pas af...
Op zich wel jammer dat ik niet kan pronken met een mooi kamertje, maar ik lig er ook niet wakker van.
groeten Elke

Hoi,
Eigenlijk zouden wij de babykamer pas deze week krijgen, maar hij was eerder binnen dus we hebben hem al 2 weken geleden gekregen. Echt superleuk!! Alles gelijk in elkaar gezet. De rest van de kamer hadden we al af omdat we pas een nieuwbouwhuis hebben en we dus maar 1 wand hoefde te behangen. Eens proberen of ik foto's kan toevoegen:

Groetjes suzanne
26wk 2dg

Haha, oeh, als ik jullie zo allemaal lees merk ik wel dat wij er vroeg bij waren.
Maar ja..we konden gewoon niet wachten om alles in orde te gaan maken!
Ons kamertje is al helemaal klaar, tot aan het dekentje in het ledikantje aan toe
Nu is het alleen nog wachten op ons wondertje om erin te leggen...

Groetjes, 10e

Wij moeten nog beginnen aan de baby kamer. Op dit moment slaapt mijn jongste zoontje Quinn op dat kamertje. Quinn krijgt een nieuw kamertje maar die is nog niet klaar. Mijn man zit op dit moment in de ziekte wet met rug klachten dus ligt alles hier eventjes stil (helaas). Zodra Quinn naar zijn nieuwe kamertje kan kunnen we pas beginnen met de baby kamer. Nu hoeft daar niet zo heel veel meer in te gebeuren. Er is 1 geel wandje die wil ik graag verven in een warmere tint groen. Dan komt er nog een klamboe boven het bedje en de bodem moet omhoog. Dan kleertjes uitwassen en in de kast leggen + natuurlijk de andere benodigtheden zoals kruikezakken enzo. Ik denk dat we daar 1 weekje voor nodig hebben.

Petra

Terug
Bovenaan