Hoe ver zijn jullie al met de babykamer?

Hai dames,

We zijn de inhoudt van 2 kamers tot 1 aan het samenvoegen. Maw de troep moet naar de zolderkamer of weggegooid worden zodat de babykamer leeg komt. Omdat onze dochter gevoelig is voor veranderingen en pas 1.5 is als nr. 2 komt hebben we een nieuw babykamertje gekocht en houdt zij die van haarzelf.

We houden het kamertje rustig en neutraal. De muren worden lichtgrijs en de accesoires zoals het dekentje, aankleedkussenhoes, kruikenzak enz enz donkergrijs. (serie van Koeka). Als het een meisje wordt doen we iets met roze mandjes en als het een jongetje wordt iets met aqua oid.

gr.Ing

Wat een leuk kamertje Suzanne!
Wij kunnen volgende week ein-de-lijk met het kamertje beginnen. Woensdag komt de dakkapel en dan kunnen wij (lees: papa-in-spe en opa-in-spe) aan de slag.
30 oktober komen de meubeltjes. Dan kan ik ook eindelijk gaan shoppen voor de uitzet, zodat ik het er gelijk (na een wasbeurtje) in kan pakken. Ik kan niet wachten!

Liefs Karin

Onze kleine man krijgt straks een stoere jongenskamer. De babykamer laten we zo...
We hebben eerst wat andere klusjes in huis die we aan het doen zijn. Ik denk dat het half december wel in orde is. Dan is het nog een kwestie van alle  kleertjes op de juiste plek.   Spuugdoekjes, hydrofielluiers, e.d liggen al in de commode.
We zullen het wel zien...

Groetjes!

Bij ons een beetje hetzelfde als Antoi, alleen krijg onze kleine meid een leuke prinsessenkamer, hihi. Zij (22 mnd.) slaapt nu nog op de babykamer, maar we moesten eerst nog de werkkamer van mijn man op zolder in orde maken voor we zijn oude werkkamer aan konden pakken voor ons meissie. Dat kan nu dus. We hoeven daar niet per sé zoveel te verven (denk één wand roze of paars), maar we willen er wel graag een inbouwkast hebben, dus dat is nog even een karweitje. Pff, moet nog zien hoe dat moet... we kunnen allebei wel een verfkwast ter hand nemen, maar dit soort dingen... zou blij zijn als het gebeurd is! Hopelijk krijgen we hier hulp voor.

De babykamer blijft verder zoals 'ie is. Ook omdat we niet weten wat het wordt en hij ziet er nog leuk uit.

En eigenlijk willen we voor die tijd nog een tweede wc in de badkamer (hebben nu alleen één beneden), maar of dát nog gaat lukken???

Wat is er toch veel te doen, he... en als ik lees dat velen van jullie 't al af hebben! Hm, zo gaat dat bij ons niet... bij de eerste was ik twee dagen voor m'n uitgerekende datum nog plinten aan het leggen in de babykamer! We waren toen net twee maanden geleden verhuisd en moesten dus een heel huis opknappen ipv alleen de babykamer. Wat ben ik blij dat dat nu niet hoeft!!!        

Hoi
Afgelopen vrijdag hebben wij de babykamer ingericht. Op een lamp en gordijnen na is deze nu klaar. Ellke dag loop ik wel ff naar binnen. Toch ongelofelijk dat hiet over 3 maanden ons kindje in ligt.
Liefs nurse

Bij ons was het wel even stressen (nou ja vooral ik dan!)

Wij weten nog niet zo lang dat we in januari ons eerste kindje verwachten (nu een week of 6, het is een lang verhaal te wijten aan het disfunctioneren van mijn schildklier) en dus moest alles ineens gebeuren.

Normaal ben ik nogal planziek (met andere woorden bij 4 weken zwangerschap had het kamertje al bijna klaar geweest) en dat was wel lastig. Gelukkig kan je in twee weken tijd behoorlijk wat doen.
De kamer was het huis van onze katten en dus moest er behoorlijk wat gebeuren. Ook de muren waren niet echt egaal te noemen. Wij hebben er voor gekozen om rauwfhaser (ofzoiets) behang op te plakken. Dat heb ik geschilderd met limegroen en chocolade bruin. Een muur heeft verschillende brede verticale banen, een muur is helemaal bruin, een muur is helemaal limegroen en een muur is wit. Nu nog gordijntjes en jaloezieen en dan kunnen de meubeltjes erin!!!!!
Geniet er elke dag mistens 5 minuten van.... Heerlijk!

Zaterdag zijn de meubeltjes aangekomen en mn man kon niet wachten om ze in elkaar te zetten. Hij is van 11 uur tot 3 uur 's middags bezig geweest en toen stons het spul er ineens.

Ik heb die tijd genomen om al mn baby kleertjes eens een wasbeurt te geven zodat alles fris in de kast kan. En mijn moeder en ik zijn 's ochtends nog snel even om een matrasje, dekentje en nog wat bedgerei gegaan zodat we het bedje ook helemaal mooi op konden maken. Met alle waarschijnlijkheid vind de kraamverzorgster het vast niet goed en doet ze het opnieuw maar dat mag de pret op dit moment niet bederven.

Het koste me gister wel een paar tranen toen ik het geheel nog even moest verwerken, alles is nu echt helemaal klaar voor de komt van de kleine. Nu ik nog...

Terug
Bovenaan