Hoe verder na 2 miskramen

Heej Anna

ik heb zelf helaas ook 2 miskramen gehad 1 bij 6 weken en 1 bij 7,5 waar we pas met 11 weken achter kwamen en een curretage is geworden.
wij waren toen ook zo ontzettend onzeker en vroegen ons zelf ook vaak af waarom? 
Wij hebben er toen voor gekozen om geen onderzoeken te laten doen en het nog 1x te proberen. Dit ook omdat wij niet wilde wachten op de uitslag maar zo snek mogelijk weer zwanger wilde worden.
5 maanden na de curretage was ik weer zwanger en ik ben nu 23 weken zwanger van een gezond kindje. 
In het begin Konden wij er niet van genieten maar na de 12 weken grens werd het vertrouwen iedere week meer en nu genieten volop. Dit had ik van te voren nooit gedacht. 
Blijf hoop houden het komt goed.
liefs xx

Hoi allemaal,
Ik heb 3 weken geleden ook mijn 2de miskraam gehad. De eerste in april met 5 / 6 weken afgekomen. Nu met 7 weken echo gehad met kloppend hartje. Met 9 weken een kleine bloeding waarschijnlijk door een gesprongen adertje. Voor de zekerheid toch een echo waaruit bleek dat het vruchtje waarschijnlijk niet lang na de echo al was gestorven.
Wat ik nu vooral lastig vond was dat ik me nog super zwanger voelde. Die zelfde week met de medicatie miskraam opgewekt. Dag erna crematie van de opa van mijn vriend en daarna door op vakantie. Het leek wel een sneltrein van gevoelens.
Nu is er dus de angst wat als het weer niet goed gaat. Waarschijnlijk herkenbaar. Ben gewoon ook bang dat deze angst invloed heeft op een volgende zwangerschap. Wel goed om hier te lezen dat het daarna wel ook nog goed kan gaan, dat er meerdere zijn waar het na 2 keer miskraam wel lukt.
Twijfel nog een beetje over de testen. Neig ernaar om het eerst toch nog een keer te proberen. Is een beetje de vraag wat is wijsheid. Gyn vertelde dat na 2 keer mis meestal nog niets werd gedaan. 
Groetjes Kim

Hi allemaal, 

Ook ik heb 4 weken geleden mijn tweede miskraam gehad. In april MA bij 8 weken en nu bij 8 weken nog een goede echo maar bij 10 weken opeens bloedverlies. 

Wij kiezen er ook voor om nog geen onderzoeken te doen omdat het ook gewoon "domme pech" kan zijn. Gynacaoloog zegt ook dat als het een derde keer gebeurd het vaak geen pech meer is en dat er maar uit 15% van de gevallen iets uit het onderzoek komt. 

Een hopelijk volgende zwangerschap is niet zonder angsten denk ik...

X M

Pff, herkenbaar.
Ik heb 2 miskramen achter de rug, met 7 en erna met 5 weken. Enkele weken na de eerste miskraam ben ik gelijk weer zwanger geraakt.
Intussen natuurlijk wel een echo gehad om te zien of mijn baarmoeder leeg was, volgens de vk was alles goed en mochten we het gewoon weer proberen.
Maar waarom het mis gaat? Kan pech zijn, absoluut. Ik heb 2 nov een afspraak met de gyn om eea uit te sluiten. Maar wekenlang op allerlei uitslagen wachten lijkt me vreselijk. Aan de andere kant, nu zwanger raken zonder te weten wat er misgaat, is ook doodeng.
liefs, loes

Terug
Bovenaan