Hoe vertel ik het mijn ouders

Hoe ver tel je het je familie
ik ben nu z'n 5 weken zwanger
en ik weet niet hoe ik het mijn ouders moet vertellen
en schoonouders
mijn vriend en ik zouden wachten tot we getrouwd
waren om zwanger te raken maar nu is het anders gebleken
het kind is welkom
en ik weet echt niet wat mij veder te wachten staat
HELP

CG

Hallo CG,

Pf, dat is een lastig parket waar je in zit. Zeker als dit nog niet "in je planning lag" én dat de verwachtingen van de omgeving anders zijn: na het trouwen proberen zwanger te raken. Het is nu nog allemaal heel pril en je hoeft het nog niet direct te gaan vertellen. Je kan ook wachten tot  12 weken.

Bij ons was het duidelijk dat we niet eerst zouden gaan trouwen. En dat lag ook een beetje in de lijn der verwachting van onze ouders. Eigenlijk had mijn moeder natuurlijk wel een diepe wens dat we eerst zouden gaan trouwen. Maar als ze realistisch zou zijn, dan kon het ook anders lopen.

Wij hebben het onze ouders op een bijzondere manier laten zien: ik had nog ergens een pakje foto's liggen die ze nog niet hadden gezien. Tussen die foto's zat ook een foto van de positieve zwangerschaps-test. Deze foto zagen ze dus ook. Op deze manier hebben we verteld dat we een kindje verwachten.

Onze zoon is inmiddels 20 mnd en ze zijn onzettend wijs met hem, en wij natuurlijk ook!

Sterkte!!

Groetjes Marieke

Hoi CG,

Dat ik voor de eerste keer zwanger was was ik nog maar 19. Mijn man en ik hadden al trouwplannen en een datum, dus we waren al volop bezig met plannen.

Dat ik wist dat ik zwanger was zijn we meteen naar mijn ouders gegaan om het te vertellen. We gingen op de bank zitten en ik heb meteen gezegd dat we zwanger waren.
Ik was erg bang voor hun reactie, maar mijn ouders waren zo blij en ze gaven mij meteen een knuffel en een kus.

Ze hebben ons in die zware maanden erg goed gesteund en ze zijn echt ontzettend gek met onze dochter die nu al bijna 4 jaar wordt en ook met ons zoontje van bijna 9 maanden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, want er is helemaal niet om je zorgen over te maken. Als je ouders hele lieve mend=sen zijn waarbij je altijd je ei kwijt kan zullen ze je onvoorwaardelijk steunen in alles wat je doet, dus ook een zwangrschap.

Mijn ouders zeggen altijd dat opa & oma worden het mooiste is wat je kan overkomen.

Veel succes en laat het even weten oe het is gegaan.

Groetjes en een dikke knuffel Sabine

Hoi,

Ik zou meteen bij het vertellen duidelijk laten merken of zeggen hoe blij je met dit kleine wondertje bent. Het is toch eigenlijk gewoon een cadeautje.
Dan vragen ze waarschijnlijk niet of het wel gepland, gewenst ofzoiets is en is het voor hun ook duidelijk dat  zij er ook blij mee mogen zijn.
Soms is het voor opa's en oma's  even wennen, maar meestal vinden ze het erg leuk.
Veel succes!!! En geniet ervan.

Groetjes

Hoi,

Wij hadden hetzelfde probleem, wij wilden ook eerst trouwe. we hadden al een datum en was ook al een paar keer mijn trouwjurk gaan passen toen die mevrouw(kende we heel goed) zei weet jij zeker dat je niet zwanger bent want de jurk zat wat strakker. Nee hoor wist ik zeker totdat ik niet ongesteld werd en bleek ook 5 weken zwanger.
We hebben het eerst tegen zijn ouders verteld en 's avonds tegen mijn ouders met knikkende knieen maar ze waren ontzettend blij.

groetjes Ilona

Ik heb het zelfde probleem gehad alleen was ik al getrouwd maar woonde ik bij

mijn schoonouders in.We hebben het gewoon verteld, ze moesten er even aan

wennen maar daarna waren ze er erg blij mee .

Helaas kreeg ik een miskraam en heb ik veel steun aan ze gehad.

Mijn advies is gewoon vertellen ook al is het moeilijk je moet nu al zo veel

regelen .Misschien moeten ze wennen maar het is het mooiste wat er is

Ze gaan het heus wel leuk vinden

Hoi hoi,

Iedereen in onze omgeving is ook van "huisje, boompje, beestje". De enige vraag die ons dan ook gesteld werd....wanneer gaan jullie trouwen?? Wanneer geven jullie een feestje??   Maar van ons hoefde dat helemaal niet perse en houden en genieten zo ook wel van elkaar.

Wij hebben voor de ouders een mooi gedichtje ingelijst, ingepakt en gegeven. Zijn ouders lazen het en het drong helemaal niet door. Nog een keer lezen en toen zaten ze nog te kijken van ???? Mijn ouders wisten het al voordat ze het cadeautje hadden uitgepakt. Natuurlijk is het onderwerp "nog niet getrouwd  zijn" wel aan de orde gekomen maar dan wel op een positieve manier. Wij willen (nog) geen € 10.000 uitgeven aan een eenmalig feestje, dit geld steken we liever in de opvoeding van ons kind. En we hebben er tot nu toe absoluut geen spijt van!!!

Succes!!

Terug
Bovenaan