Hoe vertel ik het mijn ouders

Hoi CG,

Ik zou het ze toch vertellen. Deste langer kun je met jullie familie genieten van de zwangerschap (en deze 'stress' is voor het kindje ook niet zo goed). Ik had echt moeite om het niet van de daken te schreeuwen, zo blij was ik met mijn zwangerschap.

Iedereen heeft in zijn/haar leven wel iets dat anders is gelopen als gepland, daar is niks mis mee. Maar als ze zien dat jullie voor 100 % voor dit kindje gaan zullen ze jullie daar ongetwijfeld in steunen en mocht het niet goed gaan (wat ik niet hoop voor jullie!!!), dan zou je ze misschien alsnog moeten vertellen dat je een miskraam hebt gehad. Waarom zou je dan niet vertellen dat je zwanger bent...

Er is niks zo leuk om als aanstaande papa en mama met de aanstaande opa en oma te 'fantaseren' over hoe het zal zij als die kleine spruit er is.

Veel succes met je beslissing en geniet van je zwangerschap.

Groeten Winny

Jullie hebben al voor elkaar gekozen, alleen "moeten" jullie dat nog officieel duidelijk maken door te trouwen. Maar jullie relatie is geen bevlieging, als ik het zo lees.
Als het kind welkom is en je neemt de eventuele teleurgestelde gevoelens van je omgeving serieus, dan heb je grote kans dat je omgeving toch met begrip reageert en zelfs blij wordt met de komst van jullie kleintje.

Bovendien is het wonder van een nieuw leven zo groot en bijzonder. Daar doen de regels van fatsoen niet toe. Ik zou het ze voorzichtig vertellen en vooral laten merken dat jullie het serieus menen en erg blij zijn.

groetjs
greet

Hoi

Ik had ook moeite met het vertellen dat ik zwanger was. Ben net 23. Woon pas een jaar samen, maar toch hebben wij samen bewust gekozen voor onze dochter. Voor mijn ouders was het ook een schrik (vooral omdat ik een oudere zus heb, waarvan ze het eerst hadden verwacht). Maar nu kan ik me geen trotsere opa en oma bedenken.

Je moet het ze gewoon vertellen wanneer je er aan toe bent. Ze zullen het heus accepteren als ze zien hoe blij jullie ermee zijn. Veel succes

hoi cg

ik heb misschien een tip voor jullie laat een t-schirt,mok ofzoeits drukken met hoera je wordt opa/oma
of wat wij gedaan hadden een paar slofjes gekocht en die gegeven, wij zaten in een heel zwaar parket want mijn vader had die week het slechte nieuws gehoord dat hij kanker had, hij stierf 2 weken voor de geboorte van mijn dochter...
groetjes sil

Terug
Bovenaan