Hoe vertel je het aan vrienden waarbij het langer duurt?!

Hallo,

Even een vraagje... bij m'n eerste zwangerschap was er niemand (waarvan ik wist) dat ze ook graag zwanger wilden worden, maar waarbij het niet lukte. Nu heb ik net ontdekt dat ik weer zwanger ben, dus als alles goed gaat heb ik staks weer groot nieuws. Echter ken ik 3 stellen die ook proberen zwanger te worden maar waarbij 't niet lukt. De een staat wat dichter bij als de ander, maar ik wil 't vooral aan de dichterbije wel graag op een gepaste manier vertellen.

Iemand ideeen?

Groetjes

Hoi Mammakim

WIjzelf hebben ook 3 jaar moeten wachten voordat we zwanger waren van onze 2e. Het is gelukt via de 3e poging van de iui, en ik ben morgen 35 weken (dus nog even...). Ikzelf heb in die 3 jaar heel veel stellen (en ook nog eens in de directe omgeving, vriendinnen, schoonzus, collega's , ong. 9 stellen) gehad die zwanger waren. Ikzelf heb het toen als prettig ervaren dat ze mij/ons persoonlijk en apart vertelden dat ze zwanger waren. Het was wel moeilijk maar het maakt het voor beide partijen alleen maar moeilijker om het moment van vertellen uit te stellen. Laat de persoon /personen in kwestie het ook op hun eigen manier verwerken. Vat het niet persoonlijk op als ze meer afstand nemen. Ze moeten dan waarschijnlijk het verdriet op hun manier een plekje geven. Maar ja, de een gaat er anders mee om dan de andere.

Succes i.i.g.

Groetjes van Rachelathomenl

Hoi Mammakim,
Wij zijn zo'n stel waarbij het moeilijk ging (ben nu dan eindelijk zwanger na de 1e IVF). Zelf stelde ik het altijd erg op prijs als ik zo snel mogelijk op de hoogte gesteld werd in persoon (zonder anderen erbij).
Ik had hetzelfde "probleem" bij mijn beste vriendin die nog midden in de molen zit en net gestart is met een 3e behandeling. Ik ben de avond nadat ik mijn zwangerschapstest had gedaan naar haar toe gegaan om het te vertellen. Ze heeft dat erg op prijs gesteld. Eerlijkheid is gewoon belangrijk, net als snelheid.
Succes, Esk (5w3d)

Hi,

Wat fijn dat jullie allebei nu wel zwanger zijn!! GEFELICITEERD!

Bedankt voor jullie reacties!
Ja, het was al mijn idee om het idd eerst aan hen persoonlijk te vertellen, voordat ik het aan anderen vertel. En ik zal het ook wel begrpijpen als ze 't moeilijk vinden.

Hopelijk komt er van die kant ook gauw goed nieuws!

Groetjes

Oh, overigens maakte het voor mij wel uit hoe dichtbij het zwangere stel in kwestie bij me stond. Als het wat verder weg is, dan had ik er veel minder moeite mee.
Groetjes, Esk

Van harte gefeliciteerd,

Ik zou er rekening mee houden in HOE ik het zou vertellen. Wanneer je met hen alleen bent en voorzichtig. Je kunt begrip tonen als ze het moeilijk vinden. Misschien dat ze daarna afstand nemen, maar dat hoort er wel bij. Wij hadden ook intensief contact met een stel. Sinds wij zwanger waren en bevallen is het contact iets af genomen. Als we elkaar zien is het heel goed, maar het is neit meer zo intensief. Ook logisch. Ze tobben zelf enorm en het verlangen is groot. ik kan me voorstellen dat je dan geen zin in babyverhalen hebt.... tenminste niet als je je op dat moment rot over voelt. Wij geven hen die ruimte.... je kunt ook je pijn met hen delen... de pijn die jij voelt over hen... dat doet erg goed altijd....

Meid, sterkte maar ga het in ieder geval niet wegstoppen! Want daar worden zij ook niet blij van. Het is nou eenmaal zo dat het leven doorgaat en dat anderen zwanger worden als zij daar mee tobben.... zij weten dat ook!

van harte gefeliciteerd!!

ook wij hebben er ietjes langer over gedaan, terwijl er in die tijd twee bevriende stellen zwanger werden, die vertelden het ons met enige aarzeling. Ik heb het altijd heel fijn voor hen gevonden en nooit laten merken dat het soms zeer deed vooral de verhalen over het zwanger zijn...gelukkig ben ik altijd positief geweest en we zijn dus nu gelukkig ook zwanger, 17 weken...dus mijn advies verberg het nieuws nooit, het is heel groot nieuws wat je erg blij over mag zijn, ook al vergaat het anderen niet van een lijen dakje..

groetjes

Zo heb ik mijn zusje moeten vertellen dat ik zwanger ben geworden door de condoom heen terwijl zij al 1 jaar bezig zijn...

Heb het idd zo snel mogelijk verteld. En gezegt ook dat ik het niet zo leuk vind dat ik weer op deze manier zwanger ben terwijl ik weet dat zij het graag wilt zijn.

Ze was wel blij voor me maar ging nog meer aan haar zelf twijfelen. Ze is er nu ff mee gestopt en proberen het later weer.

Moeilijk.

Terug
Bovenaan