Hoe vertel je het aan vrienden waarbij het langer duurt?!

op mijn eerste zoontje heb ik 12 jaar moeten wachten... (6 x IUI en 2 x IVF) dus ja... ik heb wel ervaring met HET nieuws verwerken!!! namelijk van zo ongeveer iedereen in mijn omgeving!!!
doordat ik zo open was over mijn situatie heeft iedereen het me gelukkig ook gewoon verteld al in een vroeg stadium. kon ook oprecht blij zijn voor andere mensen!
(waar ik wel moeite mee had was mensen die even een kind gingen "nemen"! )
via via het nieuws horen is helemaal niet leuk, dus ik zou het ze gewoon vertellen en wel ruimte geven voor de reactie... ik kon ook niet altijd heel erg uitbundig reageren!!! bij nummer 4 in 1 maand ben je het wel een beetje zat!

het grappige is dat ik nu de totaal andere kant mee heb gemaakt!!! ben nu 31 weken zwanger... het was een gelukje door alle bescherming heen?!!?!?!?! en ja... ook ik vond het nu moeilijk om dat tegen mensen te zeggen die al langer bezig zijn!

volg je gevoel en probeer niet voor iemand anders te denken.... je mag jouw geluk gewoon delen!

sterkte en natuurlijk GEFELICITEERD!
groetjes
Joyce

ls eerst van harte gefeliciteerd!

Ik zit echt in precies de zelfde situatie.
Eerste zwangerschap was er niemand in onze omgeving er al mee bezig. Nu mijn beste vriendin, waarbij het niet wil lukken. Ze zijn ook al eenige tijd bezig IUI en gaan nu voor IVF. Als ze hoort dat er "weer" iemand zwanger is, is ze echt dagen van slag en wil er niet over praten.Ik vind dit echt zo naar voor haar. Hebben hierdoor onze kinderwens voor een tweede al steeds opgeschoven. Maar dit is natuurlijk ook geen optie. Ben nu net weer zwanger. Wil haar gewoon niet kwetsen!

Wel heel fijn dat hier veel mensen reageren die het van de andere kant hebben meegemaakt.

groetjes

Bedankt voor de nieuwe reacties. En voor de zwangeren: gefeliciteerd!

Ik vind het mooi om te lezen dat jullie schrijven dat ik ook wel blij en gelukkig mag zijn. Weet ik natuurlijk wel, maar goed om te lezen dat jullie dat ook zo voelen.

@bloemetje... pfoe, bij je beste vriendin is helemaal lastig! Zeker omdat ze ook al echt zo ver in het traject zit. Moeilijk hoor! Succes met vertellen.

Ben blij te lezen dat hier nog meer mensen mee zitten. De eerste bij ons kwam heel snel en niemand om me heen was nog met kinderen bezig. Maar deze keer duurde het heel wat langer, maar ook 2 goeie vriendinnen zijn al heel lang bezig. Ik wil het hun inderdaad persoonlijk gaan vertellen, maar ben ook wel bang voor hun reactie. Ik heb zelf in de tussentijd ook zoveel mensen gehad die kwamen vertellen dat ze een kindje kregen en dan belde ik altijd mijn vriendinnen (en andersom ook) om ff te spuien. Maar nu ben ik zelf aan de beurt, wat ik zelf natuurlijk fantastisch vind, zo moeilijk....

Terug
Bovenaan