Hoe vertel je het de aanstaande opa en oma?

ik ga het ook met een kadootje doen misschien een boekje ofzo
ben echt benieuwd hoe ze reageren

Bij mijn 1e zwangerschap hadden we wel een originele manier, was eigenlijk een inkoppertje op een opmerking van mijn moeder. Ze had met een verloting een kindertasje gewonnen, en vroeg aan mij aan welk nichtje ze die zou geven. Dus ik zei, aan geen van beiden, geef maar aan mij.
Keek ze me heel dom aan, zo van: wat moet jij nou met zo'n tasje.
Ik zei: nu nog niks, maar over  een tijdje  kan je kleinkind er misschien iets mee !
Verder had ik een kopie van de echo gemaakt en die gegeven (aan mijn ouders en schoonouders).

De 2e keer kreeg ze een bolletje wol met breinaalden (ze breit graag) met het verzoek om babysokjes te breien.
Mijn schoonouders hebben we toen een dubbel fotolijstje gegeven ,met aan 1 kind onze oudste en de andere kant nog leeg, maar met de opmerking dat die snel gevuld zou worden.

Hoi

Wij hadden voor de ooms en tantes t-shirts laten drukken met ;

Hoera je wordt Tante / Hoera je wordt Oom

Voor de opa' s en oma hadden we bierglas / wijnglas laten graferen ;

Hoera je wordt Opa / Hoera je wordt Oma

en deze waren dan gevuld met roze en blauwe hartsnoepjes!!

Maar meiden let op!! Wij kregen 1 dag na het vertellen een miskraam!! Dus dat kwam hard aan.....dus de cadeautjes moesten weer de kast in.

De volgende keer geen cadeau' s voor ons...

Mijn mam kreeg een romper van www.simplycolors.nl met oma is lief erop en pap shirtje met opa is de beste; je had hun gezichten moeten zien en mn broer een shirtje met; oom jeroen is cool!....dat kwartje viel niet meteen, hij dacht; dit is niet mijn maat!!haha
succes en geniet van het moment!!het is zo mooi om te vertellen he
x zuus

Wij hebben de opa's en oma's in spe getrakteerd op beschuit zonder muisjes en een glas champagne. Ze snapten het meteen...

Mocht ik nu zwanger worden van de tweede dan denk ik dat ik een t-shirt voor mij   dochter maak met: Ik word grote zus.

Groeten, Elinesmama

Terug
Bovenaan