Hoe vertellen aan opa's en oma's?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ik ben vandaag 4 weken en 1 dag zwanger! Ik weet het dus net, en ik vind het zoooooooo leuk!
Alleen is het zooooo moeilijk om mijn mond te houden. Op 5 december willen we het onze ouders vertellen met Sinterklaas. Wie heeft er andere leuke ideeën om het te vertellen aan opa-oma?
En wanneer vertel je het in je omgeving? En tegen je baas?
Kortom een hoop vragen nog voor deze mama in spé (t is ons eerste kindje!)

Nou ik geniet met volle teugen van de krampjes, misselijkheid en vermoeidheid!

Groetjes, Lieke

Ten eerste; Van harte gefeliciteerd en een fijne maar vooral ook gezonde zwangerschap toegewenst.

Bij de eerste zwangerschap hebben we het gewoon verteld, en bij deze zwangerschap was het op de verjaardag van mijn vriend hij liet zien wat hij van mij "gekregen" zou hebben en dat was het boekje van Kluun "Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt"

Maar misschien is dit een leuk idee, vooral omdat het Sinterklaas is....
(wij hebben dit in april gedaan, helaas kreeg ik toen een miskraam)
Wij hadden 1 pak blauwe muisjes en 1 pak roze muisjes gekocht, op de ene een briefje geplakt met "wordt het deze?" en op het andere pak "of wordt het deze"  , 1 pak hebben we aan de aanstaande oma gegeven en de andere aan de aanstaande opa...en het ze tegelijk laten uitpakken....als je beide ouders het tegelijk verteld kan je ook 1 pak aan de ene opa en oma geven en het andere pak aan de andere...

Ze waren heel verbaasd.....TIP: hou je fototoestel bij de hand, die gezichten zien is echt leuk!!!

Succes en veel plezier met het vertellen op welke manier jullie het ook doen.

Liefs Randy

gefeliciteerd!

wij hebben de eerste keer kleine kadootjes gekocht zoals een beker met voor opa er op of een chocoreep van de bakker met voor oma

de tweede keer kreeg ik met 5.5weken al een termijn echo
daar heb ik een kopie van gemaakt en in een foto lijstje gedaan

beide keren vonden ze het erg leuk

succes

Hoi Lieke,

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Bij de eerste hebben we het verteld met 2 pakjes muisjes, zoals iemand hiervoor ook al schreef. Was een groot succes.
Deze keer gaan we het met Sinterklaas vertellen. Komt toevallig zo uit dat ik morgen nog een echo heb met 13 weken en als die goed is mag iedereen het weten. (Heb hiervoor een miskraam gehad, dus we zijn daarom deze keer wat laat met vertellen.)
Voor de opa's en oma's heb ik een voorleesboekje gekocht voor onze oudste. Het heet "Hoera, er komt een kindje bij!" Dat laat niets te raden over, toch? Ben wel weer erg benieuwd naar de reacties.....

Groetjes,
Margrethe

Proficiat!

We hebben van die sierkooltjes gekocht. Hier in het zuiden zeiden ze vroeger wel eens "die komt uit de kool" ik weet niet of dat overal zo is.

We hadden met een wasknijpertje een kaartje op de kool geprikt en dit zo aan opa en oma gegeven. Op het kaartje stond "wil jij mijn opa/oma zijn als ik uit de kool gekropen kom?"

Ach je bedenkt vast wel iets leuks
kus kus
talke

als allebij jullie ouders er zijn is het misschien leuk om chocoladeletters te geven

B A B Y

ze gaan vast puzzelen als het niet hun voorletters zijn

veel plezier!

xxsuzan

Wij gaan het volgende week ook vertellen aan de familie met sinterklaas. Mijn schoonouders weten het al wel maar ik heb voor iedereen een leuk kadootje gekocht wat ze aan het denken moet zetten. Voor mijn schoon en eigen ouders het blad voor opa en oma is een leuk tijdschrift. Voor de zussen doe ik een fotolijstje met daar in een gedichtje: je kan mij nog niet horen, je kan mij nog niet zien, maar vanaf   ( de datum ) kan mijn foto in dit lijstje, misschien. En voor de neefjes en nichtjes hebben we het woord baby in chocoladeletters gehaald en die moeten dan samen puzzelen tot dat woord. We zijn nog met een leuk gedicht bezig.
Ben zo benieuwd naar de reacties.
Zijn wel tips die ik hier heb gekregen maar vind ze zo leuk misschien een idee voor anderen.

Leuk, Gefeliciteerd!!

Wij zijn bij onze ouders op bezoek gegaan en hadden een leuk boek gekocht, je hebt speciale boeken voor opa's en oma's. Was iets met , de kleinkinderen komen!

het cadeau gegeven en erbij gezegd dat ze nu een cadeau kregen en in december. (ik ben 29 12 uitgerekend). ze hadden echt zoiets van heuhhh, maar toen het pakje open ging was het zo leuk.

Maar nu met Sint vind ik de optie van chocoletters BABY echt super. Dat is erg leuk. Met bijv. gedicht erbij waar de datum in staat, dat ze die vrij moeten houden voor... en dan het cadeau! Erg leuk lijkt me dat.

Op mijn werk heb ik het tegen 1 collega met 6,5 week verteld. Tegen de rest pas met 13 weken. Maar dat had er in ons geval mee te maken dat ik veel bloedingen had, tot en met week 12. daarna was het stabiel en toen heb ik het daar aan iedereen verteld.

Terug
Bovenaan