Hoe vertellen dat je zwanger ben (tips??)

Je kunt ze uitnodigen op de koffie. Dan bestel je bij de bakker een taart met daarop je echofoto, in marsepein of zo.

Je stuurt een kaartje naar opa en oma met de groeten van hun kleinkind in wording.

Het ligt er ook een beetje aan hoe je met je (schoon)ouders omgaat denk ik.
Wij hebben het niet zo moeilijk gedaan, maar ja ze wisten dan ook dat we met ivf bezig waren. We hebben het na de test nog wel eerst een dagje voor ons zelf gehouden.

Hoi,

Ja wij hadden geluk, op 21 december een positieve test na de 1e IVF/ICSI. Wij hebben het 1e kerstdag verteld door iedereen een klein (baby)kadootje te geven.

Er zijn heel veel ideetjes hier rondgegaan:

een mok met opa en oma erop
boekje voor aanstaande opa en oma
foto van je echo inlijsten en inpakken
Op de koffie laten komen en beschuit met muisjes erbij geven.
't shirtje laten bedrukken met een leuke tekst
de test inpakken en geven

hoop dat je hier wat aan hebt.

Nog proficiat met je zwangerschap trouwens. Geniet er maar lekker van.

Liefs
Nicole (24,1 weken)

Hallo

ik heb een t-shirt laten bedrukken met text
" geef mij snel een kus, want ik word een gote zus", maar omdat je het eerste is kan je een andere text verzinen.

Iedereen vond het heel origineel en bij somige duurde het ff voor dat ze het door haden  en ik vond het leuk om te kijken wat de reacties zijn.

Groetjes boontje 0111
14w 6d

Hoi !

Ik heb voor mijn moeder (1e kleinkind) een bedlampje gekocht met een schilderijlijstje, allebei leuk in gepakt en in het lijstje een foto van baby met daarop geschreven: lieve oma, wil je alsjeblieft dit lampje voor me aandoen als ik kom logeren?

Voor mijn schounouders en zus had ik allebei een nijntjes boekje kocht, voor mijn schoonouders "Opa en Oma Pluis" en voor mijn zus "Nijntje gaat uit logeren" En daar allebei de tekst in: lieve .... wil je dit boekje alsjeblieft voorlezen als ik kom logeren?

Was bij allemaal een succes.
Veel plezier bij het vinden van een passende manier !

Jolanda 16/4

hallo,
nog een vraagje na aanleiding van deze topic:
Hoe kun je het nieuws vertellen als je nog heel jong bent en je moeder je ''vermoord'' als ze erachter komt dat je zwanger bent
Groetjes,

Maybe Baby

Hoi Maybe Baby,

Ik denk dat er maar 1 ding op zit en dat is op een rustig moment, wanneer je alleen thuis bent met je moeder, er goed voor gaan zitten en het er dan maar meteen uitklappen. "slecht" nieuws kun je maar beter direct vertellen, zonder er om heen te draaien. Laat het nieuws daarna even bij je moeder bezinken en dan komt zij wel met de vragen en kun je verder praten.

Ik wens je er veel succes mee en weet dat er voor alles altijd een oplossing komt. Je moeder zal misschien boos zijn, maar zal daarna er ook voor jou willen zijn. Geef haar de ruimte om boos te zijn, maar  geef ook aan hoe jij je er bij voelt.
Hoe voel jij je er eigenlijk onder? En de vader van de baby?

Liefs Janine

Hoi Samantha,
Ik heb een kaartje geschreven met daarop een verhaaltje over dat mijn ouders er altijd voor ons zijn en zo.
En toen had ik onderaan geschreven dat we een kadootje voor hun hadden gekocht als dank.
Ik had mijn zwangerschapstest ingepakt in en doosje van mijn armband van de juwelier.
Dus toen ze de vorm zag zei ze ik weet wat het is.
Ik zei wat dan?
Ze zei dat is zo'n spiegelplaatje met tekst.
Dus ik moest lachen.
Toen ze het papiertje eraf haalde zag ze dat het een doosje van de juwelier was.
Ze zei dat moet je niet doen zulke dure dingen.
Dus ik weer lachen.
Ze maakte het doosje open en zag de test.
Ze zei nee toch.
Toen hebben we allebei staan te janken.
Was echt leuk maar wel emotioneel.
Gr lisette

Terug
Bovenaan