Hoe vertellen dat je zwanger ben (tips??)

ja geef iemand vooral even de ruimte om het te laten zakken en dan haar naar JOU toe te laten komen.

Ik wacht al  4 maanden op mijn schoonmama :p en dat terwijl haar zoon 33 is en ik 26 dus ja soms hebben mensen meer tijd nodig.

Ik heb mijn vriend een romper gegeven met papa's knuffel erop en een positieve test erbij, mijn moeder wist het eerder want ik was huilend (van verwarring) naar haartoe gerend en uitgelegd dat ik de reden van mijn bitchyness opeens wist (hihi goeie smoes!)
De rest van de familie heb ik het ook met een romper als kadootje verteld de dag erna (met 4 weken dus al) ik heb het iedereen meteen verteld want ja leuk nieuws wil je toch delen? en so what ja er kan was misgaan (dat kan nu nog) dan heb je in elk geval support om je heen, das ook fijn!

Bij de oudste zijn wij nadat we de goede echo hadden gehad 's avond bij mijn ouders langsgegaan en 'gewoon' die echo laten zien.... mijn moeder had het direct door hihi maar mijn vader zat even heel raar naar die foto te kijken en had de tekst gyneacologie nodig om te 'snappen' wat hij in zijn hand had
De volgende dag toen ik uit mijn werk kwam stonden er al een knuffeltje op tafel EN een klein ingelijst borduurwerkje dat ze overdag al gemaakt had!!!

Toen ik zwanger was van de 2e hadden we dan zelf een klein borduurwerkje gekocht en de oudste dit aan oma laten geven.... met een kaartje erbij: wil je dit maken???? En op de achterkant: voor mijn broertje of zusje?
Oma las alleen maar de voorkant hihi, dus die moesten we nog even op de achterkant attenderen  en die was toen wederom helemaal happy en tuuuuurlijk wou ze dit borduurwerkje ook maken!

Laatst hadden vrienden het vertelt bij zijn ouders, gingen gewoon op de koffie en gezegd: wij nemen wel wat lekkers mee voor erbij. Die hadden (deze wordt ook wel gebruikt voor in de kraamweek) diepvriessoesjes in de gesmolten chocola gedoopt en dit door een bakje muisjes heen gehaald.... zij hadden blauw en roze gemengd, want wat het is is natuurlijk nog niet bekend. Het had wel even geduurd voordat het kwartje viel....het was vooral lekker.

Hoe ga je het nu trouwens vertellen??

groetjes,
Marije

Wij weten net twee weken dat we zwanger zijn. Deze week een echo gehad waar nog weinig op te zien was maar dat is normaal voor 5 weken. De Vk ging er van uit dat het al 9 weken zou zijn gezien mijn laatste menstruatie. Helaas moeten wij dus nog even geduld hebben met het vertellen. Mijn beste vriendin weet het wel aangezien wij morgen een beautydagje hebben en ik me dan toch niet stil kan houden en als ik me niet goed voel zij op de hoogte is wat er aan de hand is.

21 mei hebben we de tweede echo, er moet dan een vruchtje te zien zijn met een kloppend hartje. Dat weekend daarna gaan we voor een weekendje naar parijs.

3 juni is mijn schoonmoeder jarig en gaan we het vertellen, ik denk dmv van een boeketje met een kaartje eraan van "voor mijn aanstaande oma" en iest van dat ze alweer een jaartje ouder is en het nu echt wel tijd is om oma te worden. Het is namelijk voor hun het eerste kleinkind.

Twee weken later gaan we een dagje uit met de vriendenclub. Mijn vriend gaat een t-shirt aantrekken met daarop "ik word Papa".

Waarschijnlijk zal niemand het verwachten, tenminste als we ons stil kunnen houden....

Liefs Janneke

ps voor mijn neefjes laten we ook een t-shirt maken met "ik word grote neef"

Hallo, ik weet nog niet hoe ik het ga vertellen.
Ik moet  6 juni naar de vk, misschien wacht ik tot die tijd. Aan de andere kant zou ik t al heel graag nu tegen mijn ouders willen vertellen.
Maar hoe....ik zat eerst ook te denken om echo in fotolijst te doen maar zolang kan ik niet wachten...haha!

Het ligt er ook een beetje aan wat bijv de hobbies van je ouders / schoonouders zijn of het werk. Ik heb voor mijn ouders een vacature gemaakt van opa en oma... dan pak je je eigen achternaam en de naam van je vriend en daar zet je BV achter dan zeg je wat je zoekt een "opa en oma" dus in dit geval haha  en dan zet je wat kenmerken onder elkaar (lief zijn, veel spelen ect etc, en onderaan zet je dat ze kunnen reageren voor (in mijn geval) 1-12-2007 want dan zijn we uitgerekend.

Voor mijn schoonouders heb ik boekjes gekocht van opa en oma worden en een kaart gemaakt met een voorkant van opa en oma worden en dan aan de binnen kant een suikerklontje geplakt en dan er bijgezet: " Ik ben nu nog maar zo klein maar willen jullie dadelijk mijn lieve opa en oma zijn?"

Ook hele leuke reacties....

Succes.... je moet het gewoon vertellen wanneer je er klaar voor bent en je gevoel goed is... bij mijn eerste zwangerschap had ik helemaal geen goed gevoel dat eindigde ook in een MK (kan het niet uitleggen maar je voelt dat toch of zo...) en nu had ik meteen een super goed gevoel en ben nu alweer 11 weken. Wij hebben het met 8 weken verteld, dus ook pas....

Groetjes, Miranda

Terug
Bovenaan