Hoe vertellen jullie het tegen familie en vrienden?

Hallo allemaal,

Even een apart onderwerp over Hoe iedereen van plan is het te gaan vertellen. Kunnen we nog leuke ideeen van elkaar overnemen.

Wij gaan het zondag tegen onze ouders vertellen. Ze komen op bezoek en bij de koffie krijgen ze beschuit met muisjes, de a.s. opa's blauwe en de a.s. oma's roze... Ik weet zeker dat ze het dan meteen weten en heel erg blij zullen zijn.
Hoe we het de rest gaan vertellen weten we nog niet, maar ik denk dat we daar ook nog mee wachten tot we de echo hebben gehad.
Dus ideeen zijn meer dan welkom!!

Groetjes

Hooi,

M'n ouder weten het al. Stom toeval, ik ben vorige week vrijdag opgenomen geweest in het ziekenhuis. M'n vader kwam op bezoek. Kwam de KNO arts binnen die zei: Mevrouw het gaat niet zo snel als we willen, maar ik kan u de juiste medicijnen niet geven omdat u zwanger bent. Nou kan je je  voorstellen hoe mn vader keek (hij is 53 en is net voor het eerst opa geworden toen mijn zoontje 5,5 maand geleden geboren werd) Dat had ie dus helemaaaaaaaaal niet verwacht.

Toen mn moeder binnenkwam hing de verloskundige net aan de telefoon. Dus die was er ook snel achter.

M'n schoonouders willen we het laten weten door onze kleine man een tshirt aan te doen met: Stoer ik word in november grote broer!! M'n schoonmoeder past iedere dinsdag op.
Maar eerst willen we even de goede echo afwachten!

M'n bloedverlies word nu trouwens oud (bruinig) bloed en steeds minder!

Liefs Jen

Hallo .

Vandaag ben ik precies 5 weken en 5 dagen in verwachting.
Ik heb echt moeite om  het nog even voor me te houden.  
Volgens mij loop ik de hele dag met een grote big smile op mijn gezicht.
Ik hoop dat het niet te zeer opvalt.
Ik ben van plan om het 9 mei te vertellen.Op die dag heeft mijn vader nml verjaardag en het lijkt me  dan het ideale moment , omdat dan de hele familie bij elkaar komt.  
Op die dag ben ik bijna 14 wkn zwanger en dan zal ik wel een leuke foto van de kleine spruit hebben.
Ik denk, dat ik mijn   vader een mooi gedicht maak en dan geef ik hem een ingelijst fotootje.
Zal wel huilen worden vermoed ik.
Het is alleen jammer, dat het nog zolang duurt, want het liefst vertel ik nou al iedereen het goede nieuws. zucht..........

Hey Rond en gezond,

Dan moet je inderdaad nog een hele tijd je mond houden zeg... knap als dat je lukt.
Wel heel leuk om het te vertellen als iedereen bij elkaar is...
Veel succes!!

Hallo Dames,

Wel leuk om ideeen zo op te doen!

Ik had bij mijn dochter toen ik 8 weken was het verteld aan mijn schoonvader door hem een verassingsei te geven met daarin een rijstkorel en een briefje met: Opa zo groot ben ik nu tot 20 maart 2007!en een kus erop
Hij moest hard denken en huilen

Als alles goed gaat hebben wij een t-shirt voor onze dochter met daarop; Geef mijn een kus (lippen) ik word  een grote zus!
Ben benieuwd hoe ze reageren, We weten alleen niet wanneer we het gaan vertellen
het is nu best wel onzeker na de buikpijnen en bloedverlies moet  afwachten tot ik bij de gynacoloog  ben geweest dat is pas 7 april dus maar hopen dat nog nodig is

Iedereen veel succes met het   bedenken van leuke en orienele ideeen om het te vertellen en natuurlijk een fijne zwangerschap
Groetjes Patricia

Hallo,

Mijn ouders en schoonouders weten het al, omdat ik eerder twee mk heb gehad en ze dus al wat meer weten... Wij hebben ze een kaartje gestuurd: oma+opa en daarin heb ik geschreven: 'ik ben nu nog onzichtbaar en heel erg klein, maar ergens rond 11 november hoop ik er te zijn'. Vonden ze erg leuk!

hoi meiden,

Wij hebben het grote (kleine) nieuws gisteren aan onze ouders/schoonouders verteld.
Eigenlijk was ik zo zenuwachtig dat ik het alleen maar gewoon kon zeggen, i.p.v. ze het fotolijstje te geven waar deze tekst in stond:

Lieve Opa en Oma,
Jullie kunnen me nog niet horen,
en er is ook nog niets te zien,
maar als ik wordt geboren,
mag ik dan in dit lijstje misschien?

Allemaal huilen natuurlijk (ik ook, maar kan me nu verschuilen achter de hormonen, haha)
Was erg leuk, en ook wel een opluchting, want omdat we al zo lang bezig waren, en zij daar ook van wisten, had ik er een beetje moeite mee dat we ze nu zo voorlogen, maar het was natuurlijk niet echt liegen, we wilden het eventjes voor onszelf houden. Dat vonden ze dan ook helemaal niet erg. M 'n moeder vond het eigenlijk wel heel leuk nu het toch zo 'n verrassing was. Ze zij ook meteen dat ze het geslacht niet wilde weten, mochten wij dat wel willen, de verassing vind ze veel leuker.

Groet, Moon

Moon, wat leuk!!! Ik snap heel goed dat je helemaal zenuwachtig was, hihi...
Wij willen het 11 april vertellen, als alles goed blijft gaan. Dan geven mijn schoonouders een feest, en is de hele familie er....maar uhhh zou ik het idee van jou met fotolijstje mogen pikken?? Vindt het zoooo super leuk, en zelf ben ik helemaal niet crea bea om iets orgineels te verzinnen...

Terug
Bovenaan