Hoe vieren jullie je kleintjes 1e verjaardag!

Hallo allemaal,

Over iets minder dan één maand word mijn kleine meid alweer 1 jaar!
Ik ben op zoek naar leuke ideeën/tips voor een geslaagde verjaardag!
Wie kan mij daarbij helpen?
denk hierbij aan wat ik in huis moet halen, schenk je wel of geen alcohol op een kinderverjaardag en weet iemand een leuk afscheidkadeautje voor de gasten?

Groetjes!!
 
Wat mij betreft blijft het een leuk onderwerp: de eerste verjaardag. Voor mij duurt het nog ruim een maand, maar het is in zicht.
Op het zomer 2008 forum is er al een topic over gaande. Misschien een idee om te kijken. Het staat wel op de 2e pagina volgens mij want er is al even niet meer op gereageerd.

Maar hier wordt er al druk over nagedacht. Wij vieren het alleen 's middags zodat het voor de kleine te overzien is. Voor de volwassenen mag er best een alcoholisch drankje, waarom niet?
Verder wordt het een echte kinderverjaardag. Er komen ook nichtjes en neefjes en dan wordt het een echt kinderfeest. Leuke cakejes, kinderhapjes en een lolly mee naar huis.
Voor de jarige een eigen taartje om te kliederen. En natuurlijk veel slingers en ballonnen. De uitnodiging sturen wij gewoon per mail, wel zo goedkoop.
Weet je al wat je voor cadeau gaat geven?

Ik ben heel benieuwd wat jij allemaal in gedachten hebt. Misschien nog een leuk idee haha.
 
Hoi hoi!
Ja voor ons is het nog minder dan een maand!
Onze uitnodigingen(foto voorop waarop de met haar handjes in de lucht HOERA zwaait en echt super blij kijkt!) zijn de deur al uit.

Ik weet nog niet of ik alcohol ga schenken, het is toch een kinderverjaardag?
Wij laten een taart maken(bij een bakker, zelfde als degene van wie we de bruidstaart hebben) en idd kindersnoepjes en zo. Lekker toastjes met wat salades, idd veel slingers en ballonnen, haar kinderstoel versieren.
Hopelijk lekker buiten zitten.
Mijn meisje krijgt nog geen snoep en gezien alle suikerzooi die de kindjes Zullen krijgen krijgen ze bij ons belleblaas(bij de action@!) met een foto van ons meisje eromheen mee naar huis!
Cadeau weet ik nog niet. Heb jij ideeën?
 
Hoi,

Voor ons duurt het nog even. Cas is pas 2 maanden. Maar wel een leuk onderwerp.

Bellenblaas is een leuk idee. Als het mooi weer is geef je die gelijk bij het binnenkomen. Kids de tuin in en blazen maar!!

Helaas zal mooi weer er straks voor ons niet in zitten (februari). Ik denk niet dat we er veel heisa van gaan maken. Gewoon een zelfgebakken taart op zondagmiddag met vrienden en familie. Bij ons hoort er voor de volwassenen wel een wijntje of biertje bij. Er zal heus niemand dronken gaan zitten worden.

Voor de kinderen niet teveel snoep en chips. Maar wel bijvoorbeeld zelf koekjes laten versieren. Een afscheidscadeautje doen we niet aan. Dat hebben we bij de kraamvisites ook niet gedaan.

Veel plezier jullie straks. En vast gefeliciteert !
 
Hoi,

Op de dag zelf hadden we vrij en zijn uit lunchen gegaan. Daarna kwamen opa en oma's en tante en neefjes. Ik had zelf een hele leuke taart gebakken en we hebben pannenkoeken gegeten. Op zaterdag erna vierden we het.
Wij hebben een taart van de taartenarchitect gehaald. Verder vierden wij het vanaf 14u zodat ons meisje er een beetje uitgeslapen bij was.
Er waren veel mensen met kinderen, daar had ik speelgoed voor klaar staan. In het begin zaten we nog met zn allen in de tuin, maar dat werd te koud op den duur.
Mensen konden blijven eten, aangezien de meeste meer dan een uur rijden hiervandaan wonen. En iedereen bleef eten.
Ik had soep vante voren gemaakt, kruidenboter en op moment zelf stokbrood gesneden en tonijnsalade gemaakt. Voor de kids lekker knakworsten met zachte broodjes.
Hier geen snoep of chips voor kinderen, krijgt mijn dochter ook niet.
En ook geen kado om mee te geven. Ik vond het zo al duur genoeg. Had wel kaarten gemaakt en verstuurd.

Liefs Reneke

Ps ze kreeg van ons een houten poppenwagen

 
Al even niet gekeken en nu heel wat reacties leuk leuk!

Over cadeauidee..wij geven zelf een loopauto. We hebben zelf een zoon maar voor meiden heb je ook hele leuke. En een meegroeischommel, daar moet je natuurlijk wel voorzieningen voor in de tuin hebben. Verder het eerste wat in me opkomt: poppenwagen, keukentje, theeserviesje, fisher price boerderij...

Dus de uitnodigingen zijn de deur al uit, dan komt het wel heel dichtbij! Wij doen ze volgende week de deur uit, dat is ongeveer 3 weken van te voren.

Wat alcoholschenken betreft...het is ook zo, 't is een kinderverjaardag. Mochten er hier volwassenen een wijntje willen drinken vind ik het prima maar ach de meeste moeten toch weer rijden :D.

Ik ga zelf een taart maken. Vind het wel een eer om zijn eerste kliedertaart zelf gemaakt te hebben haha. Verder als hapjes wat kinderhapjes. Aardbeien gedoopt in witte en bruine chocola (leuk met 2 randjes) en vormpjes van ontbijtkoek met chocoladelaag en een versiersel erop. Staat wel gezellig vind ik :p.

Wat geven de anderen voor cadeautjes?
 
Ik vind het cadeau echt heel moeilijk.
Ik ben namelijk zelf 21 en heb van mijn moeder al mijn oude speelgoed gekregen(inclusief keukentje poppenwagen etc.) We hebben al een activitycenter(met loopding) ze krijgt van mijn ouders zo'n wagentje waar ze op kan racen door de kamer van winnie the poeh, van mijn oma zo'n badje voor in de tuin en van de rest duplo.
help......wat moeten we nou kopen? Zelf zitten we nu te denken aan een glijbaan. Misschien wel een groot cadeau maar ik weet echt niks anders.
Jullie nog ideeën?
 
Lastig zeg als je niks weet te bedenken!
Voor jullie zou ik het niet weten maar voor verder bezoek: kledingbonnen, pyama, regenlaarzen en ga zo maar door. kleding is altijd handig!
 
Terug
Bovenaan