hoe vind je het om het geslacht van je baby wel/niet te weten?

hallo!

ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden om het geslacht van je baby al te weten! (of juist niet)

wij hebben komende week de 20 weken echo en dus ook kans om erachter te komen, maar ik wil het (nog) niet weten... m'n vriend wel. maar ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje aan het twijfelen ben geraakt, ik ben toch eigenlijk best wel nieuwsgierig!
wat we nu hebben afgesproken is dat we het nog even niet weten, en dat we altijd rond de 30 weken ofzo een pretecho kunnen maken om erachter te komen.

is het leuk, fijn, handig, geweldig, 'echter', makkelijk, bewuster, etc om te weten of er een jongen of een meisje in je buik zit?
of valt het wel eens tegen dat de 'spanning' er af is?
is het ook wel erg leuk om het pas na de bevalling te weten?

groetjes sabine

hoi sabine

ik wist bij onze 1e niet wat het werd, super spannend en echt een verassing bij de geboorte, nu moet ik eerlijk toegeven dat de geboorte op zich al een hele verassing is dus ik weet niet of dat dan minder was geweest als ik wel had geweten dat ze een meisje was.

bij de 2e wisten we wel dat het een meid werd, geweldig vond ik het, gericht spulletjes kopen, de zwangerschap werd ook veel " echter"

nu hebben we 2 dagen terug de echo gehad en we krijgen een knulletje, helemaal toppie dus en ook erg makkelijk om te weten want alle het roze moet eruit.

dus aan mijn verhaal heb je niks. het is allebei erg leuk, achteraf vond ik " het" weten leuker want zoals ik al zei de geboorte van je baby is al zoooo bijzonder dan maakt het geslacht helemaal niks uit. nu sta ik er veel bewuster bij stil.

Hi Sabine,

Ik heb 9 juli de 20 weken echo, als eerst wil ik natuurlijk weten of alles oke is met de kleine.
Als het te zien is wil ik heel erg graag weten wat voor geslacht de kleine heeft.
Vind het voor mezelf wat rustiger, ik ben er nu constant mee bezig.
Ik denk als ik weet of we een jongetje of meisje krijgen dat ik het wat meer met rust kan laten.
Ben gewoon te nieuwsgierig om het niet te vragen.
Zelf lijkt met me wel handig om te weten, voor de aanschaf van spulletjes enz.
Ik maak niet echt een typisch blauwe of roze kamer, maar je kan er dan wel rekening mee houden.
Eerst maar eens zien of alles oke is met de hummel!

Groetjes Ilse

hoi sabine
Nou ik heb afgelopen woensdag de 20 weken echo gehad en ik heb getwijfeld tot het moment dat ik daar in de wachtkamer zat.
De avond daarvoor zei ik nog tegen mn vriend dat we het niet gingen vragen en toen we daar zaten kon ik de verleiding niet  aan, Ik weet dus wel wat het word.
Het is ons eerste kindje, en ik moet zeggen dat ik het heel bijzonder vind dat ik nu weet wat ik in mn buik heb. Verder houden we het wel voor ons zelf hoor.
Dus ik ga het niet rond vertellen.
En volgens mij word de bevalling toch wel heel speciaal.
Ik ben er blij mee dat ik eht weet.

groetjes en succes met je keuze

Hoi,

Ik weet sinds 15 weken al wat het wordt, dit omdat ik een vlokkentest gehad heb. Bij de vorige zwangerschap wilde ik het ook weten en toen hebben we tegen iedereen gezegd dat we het niet wilde weten. Nou kunnen we dat niet meer verbergen dus mensen weten dat je het weet.

De voordelen vind ik, het zoeken van de naam, je kunt alvast spulletjes kopen, en je weet al met wie je te maken heb in je buik.

Nadelen: mensen gaan ineens erg opletten wat je zegt, ikzelf heb last van een kinderachtige collega en als je iets zegt dan zegt ze meteen oooo je krijgt een jongen of oooo je krijgt een meisje, omdat je dit of dat heb gezegd. Let goed op wat je zegt, en probeer ze in verwarring te brengen. Het is jammer dat je omgeving erop gebrand is om erachter te komen wat je krijgt, ze denken waarschijnlijk dat je ze het gaat vertellen ondankt als je zegt dat je dit pas laat weten als het geboren is.

Ik raad de meeste aan om gewoon vol te blijven houden dat je het niet weet, dat is toch het makkelijkst voor jezelf.

En ondank dat je je echt wel een keer verspreekt, weet niemand tot het einde toe wat het nou echt wordt.

Succes met je beslissing, het is echt heel leuk om het al te weten (dat jij en je man/vriend nog dat geheimpje hebben)

Gr.

hoihoi :)

wij weten ook al vanaf 15 weken dat we er een zoontje bij krijgen :D
ben helemaal blij vind t zo leuk maar als t n meisje was geweest was ik net zo blij geweest hoor ;)
ben zelf niet zo geduldig mensje dus had ook echt niet WILLEN wachten tot de geboorte hoor haha

Hoi meiden,

Ik twijfel soms ook weleens maar ik ben bang dat ik dan dat hele verrassingsgevoel kwijt ben voor maanden en maanden en dat ik gewoon dan niet blij ben ofzo...ik bedoel niet dat het geslacht me niet zal bevallen hoor, ben met elk geslacht blij. Maar als ik al maanden weet wat ik draag....tja..kweet niet...lijkt me zo'n domper juist. Dan nog maar even lekker nieuwsgierig blijven.

Even een vraagje aan degene die het wel weten. Ik ben zo benieuwd naar dit antwoord. Ik ken zelf ook al een aantal zwangeren die het wel weten en niemand vertellen ze  of ze een jongen of een meisje krijgen. Waarom is dat? Als je het zelf al weet waarom mag de rest van de wereld dat dan niet weten? Ik weet wel zeker dat ik het gelijk zou zeggen...wat maakt die verrassing voor een ander dan nog uit.....ben echt heel erg benieuwd naar de antwoorden.

Groetjes Petra (hehe hier staat mn verhaaltje goed, had het bij het verkeerde topic geplaatst!

Bij de eerste en ook nu willen we het als verrassing houden wat het gaat worden. We hopen dat het een gezond kindje is, het geslacht doet er echt niet toe.
En mijn vriend benoemt het zo:" als je van tevoren weet wat het wordt, is het net alsof je met sinterklaas al weet wat je krijgt, de surprise is er dan al beetje vanaf". Wij hebben aantal neutrale kleertjes in de kleinste maatjes en voor erna jongenskleren (oudste is jongen). Is dat niet goed, krijgen we in kraamtijd vast heleboel grietenspul!
En... vriendin wist na 20wkn en na pret-echo zeker dat ze een meid zou krijgen. Alles erop aangepast. Zegt ze 5min na geboorte: "wat is het eigenlijk?" Manlief lacht en zegt   "dat weten we toch allang, een griet". Maar verrassing, verrassing, het bleek toch een jochie te zijn!! Dus met echo heb je toch niet 100% zekerheid.
Groetjes mira

Terug
Bovenaan