Hoe vinden de opa's en oma's het??

Even snel een vraagje, dan heb ik zo wat te lezen als ik terug ben...
Hoe reageren de opa's en oma's op de kleintjes en andersom...
Reageren de kleintjes al op de opa's en oma's??

Liefs Annet

Hier vinden de opa's en oma's het geweldig.
Voor m'n schoonouders is Yoëll het 5de kleinkind en voor mijn ouders de eerste.
Mijn moeder past anderhalve dag in de week op als ik werk en ik merk dat hij m'n moeder al heel vlot begon te herkennen. Als ze voor het raam staat en hij ziet haar, heeft hij gelijk een smile van oor tot oor.
Yoëll reageert vanaf het begin af aan ook heel  erg op m'n zus, we hebben bijna dezelfde stem dus denk dat dat het is.

Groetjes Pauline mv Yoëll

Als de oma's Mirne 2 weken niet hebben gezien ontstaat er zo'n sociale onrust dat ik ze snel langs moet laten komen. Er si echt een wachtrij voor oppassen hoor. Mirne gaat 4 dagen per week naar de creche, dus veel 'overdag' blijft er niet over. Ik krijg allemaal suggesties om weer eens 's avonds wat met mijn man te gaan doen (zodat zij op kunnen passen hahaha).
Mirne lacht echt superbreed naar ze, maar die lacht superbreed naar iedereen. Dus dat telt niet.
Barbara (Mirne is 6.5 maand)

Mijn ouders zijn helemaal ondersteboven van haar.
Ze wonen 2 straten verder, maar proberen wel afstand te houden.
Het is hun eerste kleinkind.

Ze zien Danique zeker wel 4 keer per week.
Zelf heb ik ontzettend goed contact met mijn ouders en geniet hoe ze bezig zijn met Danique, hun grote trots.

Mijn schoonouders daarintegen wonen 13 minuten van ons vandaan, maar zijn nooit zo komerig geweest zelfs niet toen we 2 minuten van elkaar woonde.
We zagen ze 2 keer per jaar of zo. Misschien is dat al veel.

Nu ze een kleindochter hebben zijn ze er ook helemaal gek van.
Maar ze hebben haar nu al 1,5 maand niet gezien en het had veel langer kunnen wezen omdat wij met oud en nieuw zijn geweest.

Ach ja ik vind het niet leuk voor  mijn dochtertje  maar wij hebben ons er maar bij neergelegd.
Het zijn wel schatten van mensen hoor!!!!

Mijn ouders en schoonouders zijn helemaal hoteldebotel van Hjerre! Het is ook voor allebei het eerste kleinkind. Tot een maand geleden kwam mijn moeder zelfs elke dag en soms zelfs twee keer! Hjerre vond dat altijd geweldig. Hij kijkt haar dan aan met die grote donkere kijkers van hem en daarna komt er een lach van oor tot oor.
Mijn vader komt ook toch zeker wel 1 keer in de week, en naar mijn schoonouders gaan we zelf minimaal 1 keer in de twee weken. Ik merk wel dat ze dat te weinig vinden, maar ze kunnen ook naar ons toe toch? Het is maar een kwartiertje rijden.

Al met al heeft Hjerre topopa's en oma's!

Hi dames,
Mijn schoonouders komen zeker elke week en wij gaan er ook iedere week naar toe, is gezellig.
Mijn moeder vindt het schijnbaar niet heel speciaal ofzo, in het begin kwam ze wel, maar nu verwacht ze dat ik er heen ga, terwijl ze ook weet waar wij wonen.
Ze kan wel een middag op het terras zitten, maar vindt het teveel moeite om even zes straten verder te rijden zodat ze mij en haar kleindochter kan zien.
Ach ja
X

Ja dat bedoel ik net zoals kiekje.
Wij gaan wel naar hun toe  maar met die 2 keer bedoel ik dat ze naar ons kwamen.
Maar we hebben wel zoiets van, we blijven niet komen, ze weten ook waar wij wonen.
Dus zijn we nu ook al anderhalve maand niet geweest.
Het moet nu maar eens van hun kant komen.

Rêve heeft een opa en oma én een pake en beppe (mijn ouders zijn Fries van origine), en alle vier zijn ze stapeldol op d'r. Grappig om te zien hoe gek ze doen om haar maar aan het lachen te krijgen. Ze wordt bijna (nog net niet, want ik ben net zo'n leeuwin soms.... dus af en toe beetje te beschermend) bij mij uit de armen gerukt als ik ergens binnenkom.

Kan iedereen even goed met haar ouders/schoonouders opschieten? Mijn schoonouders zijn nogal anders dan ik ben en dat vind ik best wel ns moeilijk (om het voorzichtig uit te drukken). Vertrouw mijn moeder blindelings daarentegen..... hebben jullie dat ook??

mama van Rêve

Terug
Bovenaan