Hoe voeld het aan???? Het begin van de bevalling???

Nou zoals alle andere meiden al schreven, weeën herken je wel als het zover is. Bij mijn 1e was ik erg gebrand op krampjes en pijntjes maar toen het echt zover was kon ik tegen mijn man zeggen dat hij die dag maar niet moest gaan werken. Ontsluitingsweeën lijken in de eerste instantie op menstruatiekrampen, er zit regelmaat in, de pijn komt op, de pijn zwakt af. Op een gegeven moment worden die "pauzes" tussen de weeën steeds korter en dan krijg je op het laatst echt giga persdrang (poepen van voren zei een vriendin van mij) en echt zo voelt het ook. Maak je niet te druk geloof de "ervaren" dames maar, de start van de bevalling herken je!

Groetjes

Voorweeen waren bij mij inderdaad krampjes. Maar echte weeen zijn krachtiger. Daar raak je ook een beetje van in je zelf gekeerd. Je zoekt dan vanzelf de rust wel wat op. Tenminste, de meeste meiden.

Bij mijn tweede werd ik overigens wakker van de weeen en 3 uur later was mijn dochter er al. Daarvoor had ik weinig gemerkt.

Een week voor de echte bevalling had ik ook krampen.Op advies van de verloskundige ging ik en half uur onder een warme douche staan en toen gingen ze over.Bij de echte weeen ging ik weer braaf een hele lange tijd onder die warme douche staan, maar ging de kramp niet over,10 uur later was ik bevallen van een prachtige dochter.(eerste kind)

Ik had een hele nacht last van buikkrampen, was niet ondragelijk maar kon der niet door slapen. Heb toen heel de tijd een kruik gehad! (daarvoor was me baarmoedermond nog niet verweekt en halve cm ontsluiting) nou sochtends kwam de gyn, toen had ik 3cm dus mocht mee en hebben ze de vliezen geprikt! Bij mij waren het gewoon lichte buikkrampen die na mate de ontsluiting vorderde erger werden maar goed draagelijk waren!
Succes ermee!

Terug
Bovenaan