hoe voelen jullie je?

Lieve Maria, voor mij is het ook vier weken geleden en ben ook nog niet ongesteld. Ik heb het gevoel dat het er nu een beetje aan zit te komen, voel me een beetje opgeblazen enzo. Ik zou wel heel graag willen dat ik alweer zwanger zou zijn. Ik heb net als jij ook van die momenten dat ik me zó enorm eenzaam en ellendig voel, zo leeg. Vooral aan het einde van de dag als ik moe ben. Ik heb nu druppels gekocht van Bach bloesem remedies: Rescue oil, te koop bij de reformzaak. Het schijnt te helpen bij diep verdriet en smart...en ik voel me wel iets beter, wat blijer zelfs van binnen. Misschien is het psychisch, maar dat maakt me niet uit. Zolang dat rotgevoel maar weggaat. Ik word ook niet meer zo boos om kleine dingen, dus misschien is het een aanrader voor jullie?

Heel veel sterkte! Af en toe hier uithuilen helpt wel hoor.

Liefs Lizzy.

Hoi Maria,
Ook voor mij is het zo'n vier weken geleden en ben gelukkig net voor de eerste keer ongesteld geworden. Ik was erg blij om te merken dat mijn lichaam dit in ieder geval weer goed regelde. Dit geeft weer wat hoop voor de komende tijd maar inderdaad ook de angst,zoals iemand al schreef, stel dat het niet meer lukt of dat het voor de derde keer mis zal gaan...Ik probeer dit zo min mogelijk te denken maar houd het wel in mijn achterhoofd omdat de klap harder aankomt,denk ik, als je er helemaal vanuit gaat dat alles in een keer goed zal gaan.Ik voel mee ook nog niet de oude, ben geregeld down, kom veel zwangere mensen tegen en daar kan ik nog niet zo goed tegen.Heel veel sterkte gewenst!
Groetjes,A.

Hoi Maria,luister goed naar wat je gevoel aangeeft,(zoals mijn gyn tegen me vertelde)als je voelt dat je een nieuwe zwangerschap nog niet ziet zitten moet je zeker nog even wachten,het is voor mij nu 1 week geleden en wacht dus niet mijn eertse ongesteldheid af,het bloeden was bij mij sinds eergisteren over en we hebben het gelijk weer geprobeert,was wel even heel vreemd na al dat gedoe van de afgelopen weken,ik zie wel weer wanneer ik wel of niet ongesteld word,ik wil zsm weer zwanger zijn zeg maar.Misschien ben ik erg snel maar ik voel gewoon dat ik dit wil en ga daar dan in mee,heel veel sterkte en zoals Lizzy al zei,hier even lekker uithuilen of tegen de zaken aanschoppen helpt ook echt.
Liefs
Snoopy

He snoopy,

Een week terug stond je in het forum "novembermoeders" en heb ik je nog sterkte gewenst.... nu treffen we elkaar hier :( Ik ben eergisteren begonnen met bloeden en gisterennacht was het mis. Ben nu nog steeds vrij veel aan het bloeden en de krampen zijn ook nog aanwezig, hoop dit nooit meer mee te maken! Maar net als jij wil ik weer zo snel mogelijk proberen zwanger te worden. Eigenlijk zit ik nu nog middenin de 'zooi' maar ik wil zo graag een kindje......dus hopelijk is het snel weer raak. Ik duim voor je dat jij ook snel weer in een ander forum je naam kunt zetten ;)
En uiteraard wens ik jullie allen dat toe, ik zag hier alleen een bekende naam staan en moest even reageren!

Veel liefs anita

Dag allemaal,
van de oktober-moeders naar hier. Zal zo op de pagina hiervoor mijn verhaal vertellen (moet het toch kwijt...), maar hoe ik me voel?? Het is nu twee weken geleden dat ik te horen kreeg dat het mis was en 1,5 week geleden is het er spontaan uitgekomen, zonder ziekenhuis-gedoe gelukkig en alles schijnt schoon te zijn. Ik was twee weken lang heel stoer: het is nu eenmaal zo, niets aan te doen en we beginnen gewoon weer opnieuw. Naar de buitenwereld deed ik stoer, maar ook naar mezelf. Vandaag ben ik minder positief, ik blijf er aan denken en ben heel stil en huil snel. Overdag heb ik aan zoontje van bijna 3 de handen vol, dus dan hou je je goed, alhoewel ik niet veel kan hebben nu. Maar 's avonds... ik voel me klote. Zo ben je zwanger en trots en zo heb je niets meer.... mijn vriend probeert mij te troosten, maar zegt het net fout (vind ik): er was iets mis met dit kindje dus het is beter zo. Dat soort cliche opmerkingen, ja dat weet ik ook wel, daar heb ik nu niets aan. Maar stel dat het weer een jaar duurt voor het raak is... daar reageerde hij ook fout op, maar de lieverd bedoelt het zo goed.... ik had beter eerst mijn eigen verhaal op de vorige site kunnen schrijven.... nu blijf ik hier aan de gang!!! Maar goed, zo voel ik me dus nu. Niet zo stoer meer he?
Marieke

Wat een hoop herkenbare verhalen lees je hier. Voor mij is het alweer vijf weken geleden. Wat een domper je eerste zwangerschap en dan na 12 weken abrupt afgekapt. Het kindje was na 8 A 9 weken gestopt met groeien maar ik heb me op en top zwanger gevoeld tot die twaalf weken en de vk. hier een eind aan maakte. Diezelfde nacht kwam alles met hevige buikkrampen los en heeft moeder natuur haar werk gedaan. Hebben julie niet die verhalen aan moeten horen van 'mijn zus kreeg een miskraam na 6 maanden' of je bent gelukkig nog jong. Wat een grote onzin, is dit iemand opbeuren? Gelukkig zijn dit maar vage kenissen en die weten dan niets tegen je te zeggen...... nou doe dat dan ook niet. Omdat mijn cyclus 35 dagen is zit ik te wachten op mijn eerste menstruatie en dat zal zich dan weer bewijzen dat alles ok is. Aan de ene kant wil ik dol graag zo snel mogelijk weer zwanger worden maar daar denk ik heel dubbel over. Wil ik dat wel stel nou dat dit weer zo afgekapt wordt.En dat verdriet daarna. Ik weet zeker dat mijn volgende zwangerschap al heel anders zal beginnen. De angst dat het niet goed gaat zal pas wegnemen na een echo met zo een klein kloppend hartje in het midden. Hopelijk laat de natuur mij er niet weer lang op wachten en een gezond kind op de wereld zetten.

Het vervelende aan dit alles is dat je nooit meer zonder al deze verhalen in je achterhoofd een zwangerschap beleefd,je hebt nu de andere kant gezien, helaas. Het onbezorgde zal er voor mij af zijn helemaal als ik lees hoe vaak het nog voorkomt dat het ook later mis kan gaan, je weet het wel van verhalen maar het is nu veel te dichtbij gekomen. Ook van de site van lieve engeltjes ben ik geschrokken ;de verhalen en foto's;vreselijk,en zo zielig...
Ik kan er ook slecht tegen als mensen heel nonchalant met hun zwangerschap omgaan, het heel vroeg vertellen bv. of dingen eten die je eigenlijk niet mag hebben;ik denk dan;deze mensen in mijn omgeving weten door mij hoe het ook kan gaan, het is zo kostbaar en bijzonder, vooral als het goed gaat, het is allemaal niet zo vanzelfsprekend! Zo, ik heb mij weer even afgereageerd!
A.

hoi allemaal,

veel van jullie heb ik de afgelopen weken al op het forum gezien en vroeg me af hoe het met jullie gaat.
Met mij gaat het op en neer. Momenteel meer neer trouwens. Ben vanuit de miskraambloedingen over gegaan in ongesteldheid en nu eindelijk na 4 weken is het bloeden gestopt. Nu kan de gewone cyclus weer op gang komen.
Wil aan de ene kant graag weer zwanger worden, maar durf na 5 miskramen ook eigenlijk niet meer.
De arts heeft mij aspirines geadviseerd als ik toch weer zwanger ben en hou me vast aan de hoop dat het dan eindelijk goed zal gaan.
Hoop dat jullie het een beetje kunnen verwerken en het ook lekker vanm je af kan schrijven.
Sterkte maar weer,

liefs Floor

Terug
Bovenaan