Hoe voelen jullie je?

Hoi meiden,

Ik ben even benieuwd hoe alle kersverse moeders hier zich (lichamelijk) voelen! Vandaag ben ik precies 2 weken geleden bevallen van Noah en ik merk sinds een dag of 3 dat mijn hechtingen echt minder pijn doen als ik ga zitten of loop. Ik heb de eerste week 8 paracetamol per dag geslikt in verband met de hechtingen en de na-weeen die best heftig waren bij mij. Nu slik ik er nog een stuk of 3 per dag.
Tijdens het persen heb ik inwendige aambeien gekregen en daar heb ik nu zetpillen voor die ik elke avond gebruik. Hierdoor kan ik weer redelijk naar de w.c. gaan, alhoewel het wel allemaal nog gevoelig is . Spoelen jullie eigenlijk nog na met water na het plassen?

Ook heb ik sinds een dag of 2 ineens méga veel puistjes in m'n gezicht, hals en armen en vreemde pijnlijke blaasjes bij m'n lippen (volgens mij is het geen koortslip, het lijken eerder aften). Ik voel me net quasimodo!
Lijkt me een kwestie van wisselende hormoonbalans in combinatie met slaap tekort. Hebben jullie hier ook last van?

Groetjes, 10e

Hoi,

Van pukkels heb ik geen last, wel wilde mijn haar de eerste week voor geen meter zitten :) Nu zit er weer wat volume in. Van de hechtingen heb ik ook lang last gehad. Ook met de ontlasting, ik had van die zakjes die je in water moest oplossen zodat het allemaal wat zachter werd. Ik ga iedere ochtend nog even in een badje met badedas zitten, zodat het nog wat kan ontsmetten. En het voelt daarna ook weer lekker fris aan.
Hormonen spelen ook nog geregeld op en er vloeien dan soms ook nog wat tranen, ik leer nu wel steeds beter de signalen van mijn zoontje herkennen, honger, kramp etc. Dat vond ik in het begin erg moeilijk.
Hoe zit het met de roze wolk bij andere dames?

groetjes
Jadeje

Hoi hoi,

Tijn is nu 2 weken oud en eigenlijk gaat het met mij best al weer lekker. Ben 10 kilo kwijt in vergelijking met voor de zwangerschap, das wel heerlijk!
Ik heb een hele zware bevalling gehad en erna ook echt een aantal dagen nodig gehad om bij te komen. Had toen nog antibiotica en een katheder en natuurlijk ook de wond van de keizersnee. Die is echter al heel mooi dicht, al voel je natuurlijk wel nog dat er een wond was en dat alles daar beschadigd is. Heb nog een week kraamzorg gehad (tot afgelopen zondag) en had dat ook wel echt nodig. Kon van het weekend bijvoorbeeld pas weer voor het eerst helemaal zelf douchen en Tijn in bad doen lukt me nu nog niet. Ik moet me dus nog heel erg aanpassen en 's middags ook echt een paar uur gaan liggen. Het huishouden doe ik ook nog niet. Mn moeder is zo lief de was mee te nemen en mn man doet eea door de dag heen. We hebben veel kant en klaar eten in de vriezer staan dus eigenlijk hoeft er ook niets. Daarmee red ik het prima. Niets hoeft, van alles mag en ik kan alles lekker in mn eigen tempo doen.
Pukkels herken ik niet. Nou ja, wel bij mn zoon, maar dat zijn hormonen die in de moedermelk zitten?

groetjes Natasja

hey dames!..

ik ben eigenlijk van het febr forum ,maar kwam hier even spieken..
ik ben volgende week vrijdag (6-2) uitgeteld, en ik kijk nu na ik julile verhalen lees nog meer met frisse zin naar de bevalling uit     ( NOT) haha..    mja het hoort erbij zeg ik dan maar tegen mijzelf..

meiden ik hoop dat jullie er snel overheen zijn !! en natuurlijk alle liefde met de kleintjes toegwenst!...

groetjes suuz 38wk5dg

Ik voel me goed. Ik had dan ook maar 1 inwendige hechting en ben binnen 12.00 uur bevallen. Jens huilt veel dus dat is erg lastig aangezien Mette van   19 maanden ook aandacht wil   (en terecht). Ik moet heel erg wennen aan het schema met 2 kids en ben benieuwd hoe dat volgende week gaat als ik er alleen voor sta... Zijn er hier meer die hier tegenop   zien?
lfs ing

Hoi Ing

Mijn man is na de bevalling 2 weken vrij geweest en ging deze week voor het eerst weer werken. Ik heb me nog net niet 's-ochtends aan zijn been vast geklampt, maar geloof me maar dat er heel wat tranen aan vooraf zijn gegaan hoor! En dat terwijl wij 'maar' één kindje hebben...
Ik moet ook gewoon enorm wennen aan het nieuwe ritme. Noah huilt niet extreem veel ofzo, maar toch nog best wel veel vind ik zelf. Als hij huilt om een fles of schone luier kan ik er prima mee omgaan, maar als hij zomaar om 'niets' (in mijn beleving dan) huilt weet ik soms echt niet wat ik er mee aan moet! Ach ja.. het hoort er allemaal bij he.. nog een paar weekjes volhouden en dan slaapt hij hopelijk de nacht een beetje door (hij komt nu nog elke 3 uur, ongeacht of het dag of nacht is en dat vind ik redelijk slopend)

Succes met de eerste dagen alleen!!

Liefs, 10e

hoi,

Welke roze wolk???
Ik ben 15 dagen geleden bevallen van mijn 2e kindje. De eerste dagen was ik super blij dat ik veel minder pijn aan mijn ''onderkant'' leek te hebben dan na mijn eerste bevalling. Maar naar mate de dagen voorbij gingen en ik weer wat meer in het huishouden moest doen en mijn dochtertje van 2 moest verzorgen, werd de pijn erger.
Ook nu nog slik ik een aanatl paracetamol om een beetje te functioneren. Erg frustrerend dat het nog zo'n zeer doet, vooral staan.
Dat in combinatie met de gebroken nachten maken het wel wat moeilijk.
Ik kan niet wachten tot we een paar weken verder zijn en het wat warmer weer wordt enzo. Lekker wandelen!!
Gelukkig is mijn ventje een uitermate tevreden baby'tje. Het was echt liefde op het eerste gezicht en dat maakt een hoop goed!
Ik spoel nu trouwens niet meer na met water na het plassen. De buitenkant ziet er genezen uit, geen open wondjes ofzo meer, maar toch doet het weefsel allemaal nog heel erg zeer. Ik heb ook voortdurende het gevoel alsof ik moet plassen als ik ga staan. Een branderig gevoel. Het lijkt niet op blaasontsteking, maar voelt erg onaangenaam. Zijn er nog die dat hebben?

groeten Elke

Terug
Bovenaan