hoe voelen weeen????

Misschien een hele rare vraag hoor, maar hoe voelen weeen nu eigenlijk. En dan wil ik natuurlijk niet horen van als het zover is weet je het meteen, maar wat zijn de eerste tekenen dat het zeg maar gaat beginnen????
Ik ben inmiddels de 36 weken gepasseerd, het mag van mij nog wel even blijven zitten, maar af en toe voel ik iets en dan vraag ik het me toch af..... Waar voel je het als eerste, gewoon in je buik??? Voelt het als kramp in je darmen????

groetjes anouk

ik vond het voelen als echte krampen/steken die wel even aan hielden.
Zo had ik ze ook wel de eerste dagen van mijn ongesteldheid.
Bij mij zijn eerst de vliezen gebroken. En toen begon ik zachtjes wat buikpijn te krijgen en dit werd naarmate de tijd vorderde heftiger, korter op elkaar en hielden langer aan.

Misschien een inkopper...maar het doet echt pijn, ook al denk je nou dat zal bij mij wel meevallen zoals ik de eerste keer dacht...vergeet het maar!
Ik had vooral rugweeen (van woensdag middag tot vrijdagavond) en die zorgden ervoor dat ik niets kon, liggen zitten staan, alles was vreselijk, vond het zo erg dat de buikweeen (vrijdagavond en -nacht) daarna wel mee vielen en dat was wel weer mooi meegenomen....
Ben uiteindelijk zaterdag ochtend bevallen....dus ga van het ergste uit dan valt het altijd mee...
Moest trouwens ontzettend overgeven vande pijn, twee dagen nix binnen kunnen houden!!

Yvonne, 35+4 weken zwanger van nr 2

Hoi,
Inderdaad begint het met wat krampjes in de buik. Bij mij voelde dat aan als steken.
Was wel vervelend maar goed te doen. Ik had wel al veel voorweeen gehad.
Maar toen de bevalling eenmaal echt was begonnen bouwden de weeen zich langzaam
op. Kan niet zeggen dat ik het echt pijnlijk vond... Wel vervelend want je kan niets doen
om het sneller te laten gaan. Ik ben ook 33 uur bezig geweest. De moeheid ging op een
gegeven moment heel zwaar meetellen. Toen ik mocht persen was ik opgelucht want
toen kon ik eindelijk ook actief meedoen!! Wel is hij nog met de pomp gehaald omdat
hij met zijn hoofdje verkeerd bleek te liggen.. Maar het viel me wel mee de pijn.
Het is meer dat ik 2 nachten slaap had gemist wat mij de das om heeft gedaan.
Maar iedere bevalling is anders en ik ben dan ook heel benieuwd hoe het deze keer
zal gaan. Maar dat duurt nog wel eventjes hoop ik.
Liefs Melanie mmv Quinten (31-08-04) en 24.5wkn zwanger van nr 2

Hoi.
Ik denk dat als je echte weeen krijgt/hebt, dat je ze zeker wel herkend!! Ik heb ook de halve bieb uitgeplozen met alles wat er te vinden was over weeen, ontsluiting, bevallen enz.
Uiteindelijk toen het bij mij begon, begon het als een soort krampen in mijn buik. Ik was aan het boodschappen doen (40w 2 dagen) en moest om de 10    minuten echt even stilstaan en in mekaar duiken zo'n pijn deed het, maar ik had zoiets van Dat zijn vast de voorweeen..
Een uurtje of 2 later lag ik op de vloer in de woonkamer van de pijn, en dan weet je wel dat het echte werk begonnen is.. Mijn man wilde de VK allemaal bellen, maar mocht dat nog niet omdat ik eigenlijk pas 2 uur echt weeen had.. Maar uiteindelijk heeft ie het toch gedaan en toen de VK kwam bleek ik al 8 cm ontsluiting te hebben. De "voorweeen" tijdens de boodschappen waren wel het voorwerk zoals de VK het zei, maar hebben wel voor de eerste cm gezorgd!!
Achteraf gezien denk ik weleens Het viel allemaal wel mee, maar op het moment zelf kan je wel janken hoor!!
MAAR de meeste van ons zijn toch weer voor de 2e keer zwanger geworden (ik ook) dus het is de  moeite waard!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Veel succes! Gr. Anne-Marie

Hoi, toch ook nog even mijn ervaring toevoegen... Inderdaad, iedereen zegt altijd, je herkent ze direct hoor, echte weeen. Maar toen ik, op de dag dag ik met een spoedks beviel (34 weken + 2 dagen), al vanaf de ochtend al pijnlijke krampen had, die eerst om het kwartier kwamen en later vaker, bleken dat eigenlijk achteraf gezien pas echte weeen te zijn! Eerst goed te doen, later steeds minder.
Aangezien ik die ochtend toch op controle moest bij de gyn heb ik het daar gelijk gevraagd. Tijdens de controle nog zo'n 2, 3 van die 'krampen' weggewerkt. De gyn zei gelijk: oh, dat zijn oefenweeen! Heel normaal rond deze tijd van je zwangerschap. Zonder inwendig te controleren of zoiets. (nou ben ik ook niet iemand die gelijk het hele ziekenhuis bij elkaar schreeuwt als iets pijn doet, dat was op dat moment misschien in mijn nadeel)
Later die dag (toen ik na een bloeding weer terug in het zkh was) bleek echter dat ik 3 cm ontsluiting had en dus wel degelijk weeen aan het wegwerken was!
Wat ik maar wil zeggen is: de gyn heeft er verstand van zou je zeggen, en ik geloofde haar toen ze zei dat het voorweeen waren.
Wel herinner ik me dat ik huilend mijn moeder en zus aan de telefoon had, van: hoe lang duurt zoiets dan? En is het normaal dat het zoveel pijn doet?
Dus als je twijfelt laat het dan even checken. Mijn zoontje is uiteindelijk godzijdank gezond ter wereld gekomen maar het was wel even spannend.
Sterkte!

Ik heb twee dochters en weet nog steeds niet hoe natuurlijke weeen voelen, ik ben twee keer ingeleid. Maar bij mij toen de prostin gel was geplaatst, kreeg ik algauw van die menstruatiekrampjes. Nou als dat het was, kon ik het wel, dacht ik. Toen braken ze mijn vliezen, en werden de krampjes gauw sterker. Je voelt ze alleen niet zoals menstruatiekrampen alleen in je onderbuik, maar over je hele baarmoeder. Sommige vrouwen krijgen rugweeen of beenweeen, maar ik had alleen buikweeen. Voor mij voelde het dus als mesntruatiekrampen die steeds sterker werden. En uiteindelijk echt pijn deden.

Terug
Bovenaan