Hoe voelt dat nou....een eisprong

A

Anoniem

Guest

Hoi hoi..

Ik had een klein vraagje..omdat ik natuurlijk altijd aan de pil ben geweest...vroeg ik me af hoe voelt een eisprong  nou precies?
Of is dat echt bij iedereen anders?

Liefs

Hey meis..

Niet iedereen voelt haar eisprong, en als je het voelt is dat ook bij iedereen verschillend zoals ik hier en daar lees... Het eitje komt elke maand vrij uit de eierstok uit het zogenaamde follikel.. dit is een blaasje gevuld met vocht dat wel een doorsnee kan krijgen van 2 cm... als het eitje rijp is en het follikel losbarst dan komt daar wat vocht en bloed bij vrij... bij sommige vrouwen irriteert dit de buikwand, en dat kan best wat pijn geven..
ik voel dat zelf als een nare heftige pijn die rechts of links onder in mijn buik zit en uiutstraalt naar mun bovenbuik ( er werd ooit es gedacht dat het mun blindedarm was) en van onderen een onprettig gevoel geeft waardoor zitten niet fijn is.. de ene maand heb ik er meer last van dan de andere....
er zijn ook vrouwen die het voelen als een lichte steek.. pijn in de zij of onder in de buik of rug.. maar demeeste vrouwen voelen hier niks van...

liefs.. Bats

hahaha
zo herkenbaar......
Ik zou ook wel eens willen weten hoe dat voelt. Maar dan zou mijn vraag eigenlijk zijn:
"Hoe voelt nou mijn eisprong?"

Helaas weet ik het ook niet, maar ach, kom er zo ook wel hoor. (hoop ik)
Liefs Annet

Hoi Sandra
Ik voel sinds 2 maanden mijn eisprong (ben pas 2 maanden gestopt met de pil)
De eerste keer dacht ik dat er een ontsteking zat, het was nl best een vervelend gevoel vooral bij het zitten. Gelukkig kwam ik er via dit forum achter dat dat dus een eisprong was. Ik heb een paar dagen last van een zeurderig gevoel, tot nu toe alleen linksonder. Ik denk dat op het moment dat de "pijn" stopt het eitje vrij komt maar dat weet ik ook niet zeker. Wie weet voel jij je ei binnenkort ook wel.
Groetjes van Rene

Vorige maand was voor mij de eerste keer dat ik ´m voelde. Voor mij was het net zoiets als de dagen vlak voordat ik ongesteld wordt.

hoi hoi,

volgens mij heb ik hem ook deze maand voor het eerst gevoeld! gisteren last van in het gebied tussen maag en darmen in, steken en een soort krampen. vandaag weer last van, en volgens babybrabbel is morgen mijn meest vruchtbare dag, dus dat kan aardig in de buurt komen!
wanneer mijn NOD een OD wordt, volgende maand nog maar eens opletten!
(hoop t niet!

groetjes,
aimee

Hoi,

Ik ben ook best wel benieuwd hoe dat nou gaat voelen, en of ik het wel ga voelen..We zullen zien..want 7 september is mijn vruchtbare dag..(zeggen ze dus op babybrabbel, toch wel makkelijk om dat te weten)

Liefs

Terug
Bovenaan