hoe voelt het als je vliezen breken?

heb ff een vraagje voor degene die al enige ervaring hebben :)

hoe voelt het nou als je vliezen breken? voel je dat ook echt in je buik? dat de spanning eraf is ofzo? en voelt het dan net als dat je moet plassen maar dat het gewoon weg loopt en je het echt niet kan ophouden? en kan dat komen door sex?

xxx antoinet

Hi meid,

Bij mijn eerste gebeurde het in bed, leek alsof ik in bed plaste, maar het hield niet meer op zeg maar.
Het was niet kei veel iedere keer, echt een mini plasje, maar dat kun je echt niet tegenhouden.

Ik heb er drie dagen mee rond gelopen, omdat ik geen ontsluiting kreeg, maar verder doet het geen pijn ofzo.

Je kunt het ook ruiken, de meeste mensen zeggen dat het zoet ruikt, een beetje weeig, of hoe je dat ook schrijft.
Ik vond het kei stinken, en moest bijna elke keer over m'n nek gaan.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
X

Bij mij was het erg duidelijk. Ik voelde alsof er iets knapte in mijn buik en vervolgens kwam er echt een vloedgolf die niet meer stopte. Ik lag ook in bed en had gelukkig de boel goed beveiligd met een enorme vuilniszak en extra onderleggers en die hebben we echt nodig gehad anders hadden we het matras weg kunnen doen. Ik heb vervolgens al mijn halve voorraad van die enorme kraamverbanden erdoorheen gejaagd voordat het weer ochtend was. Echt ongelofelijk. De gyn vroeg me later of ik wel zeker was dat het vruchtwater was en geen urine, nou meneer, ik heb nog nooit 10 liter urine verloren in een half uur zullen we maar zeggen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel het was maar echt enorm. Aan het eind van de zwangerschap voelde ik me nogal beroerd en voor mij was het een opluchting om van die extra kilo's verlost te zijn, ik was dan ook echt enorm en al was het een week te vroeg en kon ik het nog nauwelijks geloven, het was eigenlijk twee weken te laat.
Maar bij iedereen is het anders hoor, een vriendin van mij vertelde me laatst nog dat ze nooit heeft gemerkt dat ze uberhaupt vruchtwater heeft verloren, ook niet bij de bevalling zelf. Maar die had dan ook een schattig voetballetje in haar buik en ik was een gestrande walrus, misschien heeft het 'm daarin gezeten.

Hoi Antoinet,

Bij mij knapte de vliezen tijdens een wee ongeveer een uur voordat ik mijn zoon in m'n handen had.   Het ging echt van 'pats' en toen een enorme vloedgolf.   Gelukkig was het bed beschermd, al bleek er later toch wat langs al het plastic te zijn gelopen.   Toen mijn zoon eruit kwam, kwam er nog een golf mee.   Ik had erg veel vruchtwater.

Groetjes,
Loekje

hallo,

toen mijn vruchtwater bij mij brak was ik op bezoek en ik moest naar het toilet, na mijn plasje voelde het of er een bal knapte en er bleef wat water stromen, verder heb ik er geen last van gehad, we zijn toen op controle geweest en de vk zei, oh dit kan nog een hele tijd duren, je hebt totaal geen ontsluiting, je mag nog 72 uur lopen en dan moet je terug op controle, dat had ze gedacht 3 uur weeen en ongeveer 1 uur persen was onze dochter er gezond en wel!!!!, hopelijk gaat het bij de tweede net zo.

ik wens iedereen veel succes,
en veel liefs

Hallo allemaal

Dank jullie wel voor de reacties!
Het is dus alleen wel heel verschillend bij iedereen..
Gisteravond voelde ik ineens van het ene op het
andere moment dat mn buik minder strak ik voelde
dat er iets begon te lekken en dat ik dus heel snel
naar het toilet moest gaan. Ik kon het niet ophouden
en toen ik op het toilet zat bleef het doorlopen, (ik was
niet aan het plassen!) Toen het eindelijk ophield stond
ik op en toen begon het weer opnieuw.
Ik heb toen maar even hier gevraagd hoe het zit en
ben gewoon naar bed gegaan. Vandaag heb ik er niet zo
veel last van gehad, 2x had ik het idee dat het bleef door doorlopen. Als het morgenochtend nog zo is ga ik maar eens naar het ziekenhuis bellen (als het gewoon weer ophoud is het vast niets namelijk dus ik wacht liever nog even)
Heb nu alleen wel vaak voorweeen. Mn buik doet helemaal pijn
met bukken en rechtop komen en word vaak hard en dat blijft dan ook wel even zo..
Wor dhier wel een beetje onzeker van, misschien bel ik vanavond ook nog wel.. ff afwachten!
Maar iedereen bedankt hoor voor de reacties en een fijne zwangerschap allemaal!

Liefs Antoinet

het is toch ook zo dat als je baby al helemaal is ingedaald dat je dan vaak kleine beetje verliest en niet in een keer heel veel???

onze baby is al een paar weken ingedaald...

Ik zou het ziekenhuis of de vk even bellen, want zo te horen verlies je vruchtwater. Ik weet niet hoe ver je bent, maar het is uberhaupt niet goed als je baby zonder vruchtwater komt te zitten, dus trek even aan de bel!

Het verliezen van het vruchtwater heeft weinig met het indalen van de baby te maken. Bij Lotte (2-5-2007) was ze met 29 weken al ingedaald en toch kwam er een onwijze plons!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan