Hoe voelt indalen?

Ik voelde bij de eerste twee echt steken hoog in mijn vagina tijdens het indalen. En je kan merken dat je wat meer ruimte krijgt bovenin je buik. Minder schoppen tegen je ribben, makkelijker adem kunnen halen.

Maar is het dan zo dat het ook meteen goed ligt of kan het ook zijn dat hij/zij met de voetjes naar beneden ligt?

Heb inderdaad al wel wat steken gevoelt onderin, maar ben nog maar 31 weken zwanger.

Heeft de vk al verteld of hoofdje al omlaag ligt?
Ik denk niet dat je het verschil van voeten en hoofdje kan voelen, maar heb er geen ervaring mee, aangezien ze bij mij met hoofdje omlaag lagen.
Bij mijn vorige was de kleine ook al zo vroeg ingedaald, deze is nu nog niet ingedaald (ben bijna 33 weken)

Vorige keer was bij mij de baby ook al met 31 weken ingedaald maar zat nog niet vast. Ze kunnen dan dus nog wel draaien, maar meestal doen ze dat niet.
Ik merkte het aan de vorm van mijn buik en aan het nog veel meer moeten plassen. Ook rechtop zitten was echt niet prettig meer, het voelde alsof er dan iets klem zat.

Ik weet soms niet goed meer hoe ik moet zitten of liggen. Vooral s'avonds begint het. Dan ga ik op een gegeven moment maar op bed want anders erger ik me aan het feit dat ik niet goed kan zitten of liggen op de bank. Raar is dat hé. Je word alsmaar zwaarder en mijn buik begint behoorlijk in de weg te zitten en dan te bedenken dat ik nog 9 weken moet!! Maar het blijft vast de moeite waard!

Mijn oudste lag in stuit, maar was met haar billen ingedaald, dit voelt precies hetzelfde als met het hoofd indalen, wat de tweede gelukkig wel netjes deed.
Als een baby nog draait met 31 weken dan voelt dat alsof er een voetbalwedstrijd gespeeld wordt in je buik, dat merk je gelijk.

Terug
Bovenaan