Hoe vries je moedermelk in?

Dames,

Hoe doe je dat nou met de moedermelk als je het wilt invriezen?
Ik heb ijsblokzakjes gekocht, maar dat ziet er zo raar uit.
Hoe moet je het er dan inkrijgen?
Of moet je het op een andere manier doen?
alvast bedankt.
groeten
Rachel

Hoi, je kan het idd gewoon invriezen in die zakjes. (melk in een beker doen met een tuit en dan schenk je het er in.
Er zijn ook speciale bekers te koop die je zo in de vriezer zet.
Wij doen het gewoon in de diepvrieszakjes en dat werkt prima, maar je moet het voor jezelf even bekijken wat je makkelijk vind.

Groetjes

Hoi

Je kan medermelk inderdaad in ijsblokzakjes invriezen. Je kan het er gewoon ingieten en dichtknopen. Voordeel ervan is dat je kleine hoeveelheden kan ontdooien, naddel is(vind ik) dat het een geknoei is om het weer uit het zakje te krijgen.
Je kan ook diepvrieszakjes gebruiken(er zijn ook speciale moederelkzakjes), iijsklontbakjes met deksel, goedkope drinkflesjes, en bewaarbakjes van Avent.

quote: Sisi07 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2007 20:06:09'));

Ik doe het in uitgekookte kleine potjes van glas, kan dat ook denken jullie?
liefs Irene

Hoi Irene, ik heb geen flauw idee of het goed of fout is om het in glazen potjes in te vriezen. Maar waarom doe je het in glazen potjes?

Groetjes

Jeetje, klinkt allemaal zo omslachtig! Wij hebben gewoon flessen van Avent en als we melk invriezen doen we er geen speen op, maar speciale afsluitdopjes. En als we t ontdooien en gaan gebruiken, dan doen we een speen erop. Volgens mij heeft iedere soort of merk fles dit wel!

Groetjes Edith

In het ziekenhuis moest ik kolven, toen ik naar huis ging kreeg ik een hele doos vol glazen flesjes mee, waar ze in het ziekenhuis mee werken om moedermelk in de koelkast te bewaren. Vandaar. er past precies 100 ml in. Ik kook ze uit en gebruik ze opnieuw om melk in te bevriezen. Ik ga vanmiddag naar cb, vragen of het eigenlijk wel goed is. Anders heb ik heel wat voedingen voor niets bevroren.
Gr irene

Je kunt moedermelk prima in glas invriezen. Enkel moet je het dan niet al na 24 uur gebruiken. Glas houdt namelijk de eerst 24 uur bepaalde stoffen uit de melk vast, na 24 uur laat het los. Weet het fijne er ook niet precies van, maar het kan dus wel.

Terug
Bovenaan