Hoe vries je moedermelk in?

hoi je moet ijsblokbakjes doen die harde waar je ijsblokken in doet niet die zakjes die zijn flut en je kan ze gewoon invriesen en dan als je het gebruikt dan doe je de ijsblokjes van melk in de fles en laat het ontdooien

Ik gebruik de Via bakjes van Avent en siliconen ijsblokjesbakjes. In de Via bakjes vries ik ongeveer een hele voeding in ( 180 ml), de ijsblokjes zijn handig om een keer aan te vullen als ik te weinig gekolfd heb en voor als je meer gaat drinken dan die 180 ml.
De blokjes ontdooi ik in de koelkast in een sapkan met deksel, kan het daarna makkelijk in de fles gegoten worden.

ik kolf sinds een week en ik bewaar de melk in een siliconen ijsblokjesbakje. als het is ingevroren doe ik de blokjes over in een diepvrieszakje, dan kan ik het ijsblokjesbakje weer opnieuw gebruiken. om te ontdooien doe ik de blokjes weer in een maatbeker in de koelkast. ik vind dit zelf een handige manier. als je in bakjes of bekers invriest dan neemt dat zoveel ruimte in beslag, daarbij komt dat je een heleboel bakjes moet aanschaffen. er zijn ook speciale zakjes en bekers te koop om melk in te vriezen, maar die vind ik ontzettend duur.

Terug
Bovenaan