hoe/waar slapen jullie kindjes savonds?

Hallo

Wat hebben wij het toch makkelijk.... en ik maar denken dat het 'lastig' was dat Loek overdag weinig sliep. "s avonds haalt hij dat wel weer in. Na ons eten, hebben we het bed-ritueel, was even zoeken, maar nu doen we badje of masseren met olie, voeden (of ervoor, afhankelijk van de honger) en naar bed met veel aandacht, knuffelen voor het instoppen. Het scheelt dat papa dat doet, want die ziet hij de hele dag niet en voor het naar bed gaan haalt hij dan volop aandacht van papa in! Loek is dat nog wat onrustig, maar met een fiep gaat het prima. Hij murmelt dan nog even en valt in slaap van +/- 20.00 uur tot 22.00-23.00 uur voor de volgende voeding.
Tegenwoordig slaapt hij overdag weer meer, dus ik hoop dat dit goed blijft gaan! Hij heeft eigenlijk al van voor zijn geboorte dat hij overdag drukker is dan 's nachts. we zijn zelfs af en toe van 2 nachtvoedingen naar 1 gegaan. Hopelijk zet dat door!

Ik wens jullie veel succes met de bedrituelen en slaappogingen!

Rosanne en Loek (5 weken)

Joey krijgt om 19.00 à 19.30u. een fles en wordt daarna, na het boertje, meteen in bed gelegd waar hij vrijwel  zonder huilen (hooguit 5 minuten, nadat de klok is verzet vorige week)  meteen gaat slapen. Héérlijk!

Hoi,hoi,

Zo aandachtsintensief als Esther overdag is, zo gemakkelijk is ze 's avonds. Om 18.00 uur krijgt ze de fles en daarna gaat ze in bad. Dat doet papa, want die heeft haar dan een hele dag niet gezien. Als ze weer lekker is aangekleed, mag ze nog even mee naar beneden, maar meestal begint ze dan meteen te huilen omdat ze moe is. Dan leggen we  haar in bed en meestal gaat ze dan meteen slapen tot de volgende voeding om 22.00 uur. Soms huilt ze 10 minuutjes, maar dat komt hooguit 1x per week voor.
Sinds we onze avond terug hebben (sinds een maand of zo), merken we hoe fijn dat is en we hebben afgesproken dat Esther voortaan gewoon uiterlijk 20.00 uur naar bed gaat (maar meestal wil ze zelf al om  19.00 uur) en dat we haar daar ook laten. Dus we willen haar best in bed troosten, maar ze komt er niet meer uit. Gelukkig slaapt ze lief, dus we hebben haar nog nooit echt in bed hoeven troosten tot 22.00 uur of zo...

Groetjes,

Eveline

Tja, "gewoon" in zijn wiegje op zijn kamertje, net als de rest van zijn slaapjes. Door geklungel en gehannes met de borstvoeding (extreme spruw en heftige borstonsteking) sloeg bij mij de stress toe na 3 weken. Dat merkte Bjarne (vandaag precies 5 weken) ook en hij werd heel onrustig en huilde veel. Toen zijn we  ons stante pede strak gaan houden aan rust en regelmaat en het werkt gelukkig als een trein. Het houdt hier het volgende in: wakker? even een knuffel en eten. Na het flesje uitboeren, een schone luier en nog meer knuffelen. Dan even alleen zich vermaken en bij de tweede gaap of het tweede teken van slaap: hop, naar boven, naar bed. Na 24 uur was Bjarne hier aan gewend en nu gaat het al 2 weken heel goed. Als we weg moeten (afspraak CB of boodschappen doen) dan doen we dat bij voorkeur na een voeding. Als we terug zijn, leg ik hem over in zijn eigen bedje.

Af en toe is hij wel eerder wakker of heeft hij een mopper/huiluurtje. Dan troost ik hem ook lekker en mag hij in de draagzak.

Inmiddels heeft hij ook een aardig ritme ontwikkeld. Het kan een half uurtje eerder of later zijn, maar hij komt een keer 's nachts,  zo rond half  5.  Dan om 08.30 uur, om 12.00 uur, om 16.00 uur en de laatste voeding om 19.00 uur. De eerste "rust en regelmaat" week ook nog om 23.00 uur, maar die heeft hij nu al drie keer overgelsagen de laatste dagenovergeslagen.

Voor het slapen gaan huilt hij meestal even. Soms een paar minuten, soms een klein kwartiertje. Heeft hij blijkbaar nodig.

Al met al werkt het zo best goed. Hij draait ook steeds meer mee in het ritme van de oudste (bijna 2 1/2)  zo, ideaal! Kunnen ze mooi tegelijkertijd naar bed 's avonds.

groetjes Dionne/vis78

Hoi, onze dochter (ruim 7 weken oud) slaapt zowel overdag als 's nachts op haar eigen kamertje. Overdag is het soms wat moeilijker om in slaap te komen. Even huilen is oke maar als ze dan heel erg huilt, haal ik haar eruit en ga lekker met haar wandelen. Vaak slaapt ze dan in de wagen nog wel even. Overdag krijgt ze beneden haar flesje. De voeding van 19.00 uur krijgt ze op haar eigen kamertje. Ze heeft dan haar pyjama en slaapzakje al aan en na het knuffelen gaat ze lekker naar bed. De overgang van de (drukke) gezelligheid naar het slapen, is dan ook niet zo groot... en dat lijkt voor haar goed te werken.

Op haar eigen kamer in haar ledikantje, maar meestal na de fles van 19.00 uur is ze zo moe, dat ze in slaap valt en helemaal niet meer huilt. Behalve op dit moment. Ik doe nu mijn best om haar even niet te horen. (Dat zal je altijd zien!)

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan