Hoe wakker te blijven?

<p>Dag dames,</p><p>wie heeft dé tip? Ik ben pas net zwanger maar ben zo ontzettend moe de hele dag. Wordt uitgerust wakker maar zodra ik heb gedoucht kan ik wel weer naar bed.. nu werk ik in de zorg en heb ik diensten tot 23.00. Ik zit soms gewoon te knikkebollen. Wil het nog niet delen met collega’s, dat maakt het wel lastig. </p><p>Ik probeer voor het werk zoveel mogelijk te rusten. Ik wil geen extra koffie drinken savonds. Heeft iemand nog een tip? En werd het beter bij jullie, verder in de zwangerschap?</p>

Gefeliciteerd!En om maar gelijk ter zake te komen: welkom bij de fijne kwaaltjes van de zwangerschap ?Het hoort echt bij het eerste trimester, de meeste vrouwen knappen rond 14 - 16 weken weer op qua energie. Wel zou je met je verloskundige of huisarts kunnen kijken of je ijzer niet te laag is, dat zou je met medicatie of voeding kunnen aanpassen om het iets beter te maken. Maar in de meeste gevallen is het toch echt een kwestie van uitzingen helaas. Pepermunt helpt vaak kort als een opfrisser dus dat zou je nog in de avond kunnen nemen ipv koffie. Succes! 

Geef er aan toe op de momenten dat het kan! Ik ben nu 29 weken zwanger en val af en toe nog in slaap op de bank. Ongeacht het tijdstip of wat ik gedaan heb op een dag. Voeding kan er voor zorgen dat je tijdelijk mee energie hebt. Maar snelle suikers werken maar kort... 

Ik werk ook in de zorg, heb t op een gegeven moment wel tegen mijn leiding gevende verteld... die hield daar wel veel rekening mee moet ik zeggen.

Bezig blijven hielp bij mij het beste. Dus proberen om dingetjes te vinden (indien nodig) zodat je niet op stoel in kan dutten. Het gaat over!sterker nog ik zit nu in een fase dat ik nachten wakker log, 23 weken nu. Ook lekker waardeloos 

Herken dit heel goed. Hoort bij de periode. Ik viel tijdens het rapporteren soms ook bijna in slaap. Geen tips behalve eraan toegeven wanneer dit kan! Succes

Hoever ben je? Ik werk ook in de zorg en alleen avond dus altijd tot 23u. Bij mij word het wel sinds mijn 13de week beter. Ben nog steeds moe maar vooral na meer dan 3diensten achter elkaar. Ik mag dan ook bij langere ritsen diensten in de flex doen. Kijk ook goed naar je cao. In die van de gehandicaptezorg staat dat je werkgever je rust momenten moet geven en er een bank of bed moet zijn waar je deze kan doorbrengen 

Terug
Bovenaan