Hoe warm of fris is het kamertje van je kleintje??

Hoi...

Overdag heb ik de kachel uit staan en het raam op een kier om lekker door te luchten...
Als Dawin naar bedje gaat zet ik de kachel op 18 graden omdat hij aan de noordkant ligt en het behoorlijk koud is daar! De deur staat ook redelijk open dus te warm en te koud is het daar niet en meneer slaapt als een roos..

liefs bianca

18 graden zou het ongeveer moeten zijn geloof ik. Niet warmer, en als ze jong zijn ook niet kouder. Maar met 5-6mnd kunnen ze al meer hebben. Ikzelf laat het niet kouder worden dan 16 graden en zet dan de verwarming zachtjes aan. Overdag idd ook lekker het raam open, zelfs tijdens het slaapje als het niet te koud is.
Ik ben het persoonlijk ook eens met Esmé. Onze dochter sliep al vanaf week 2 op haar eigen kamer, en ik heb er geen spijt van. Zo kunnen we beiden (dochter en ik) beter slapen (ik ben er van overtuigd dat dat ook voor mijn dochter geld, en dat vind ik belangrijk) en hebben mijn man en ik toch lekker privacy. Vrijen met de kleine op de kamer lijkt me niet romantisch... Iedere kik hoor ik toch, dus als er iets is ben ik er gelijk. Maar ieder doet het zoals ie zelf wil! Achteraf ben ik blij dat ik haar zo snel op haar eigen kamer heb gelaten; hoe langer je wacht hoe moeiljker het is!
Voor moeilijke slapers raad ik het boekje regelmaat en inbakeren aan Trek je van dat inbakeren niet persé iets aan, de rest van het boekje is héél erg goed en garandeert je bijna een goed slapend, rustig kind. Let wel; dat zijn mijn woorden.
Groetjes, Esther

Ook onze dochter slaapt heerlijk in haar eigen bedje, tenminste ik ga er van uit dat ze heerlijk slaapt. ik denk dat het er ongeveer een graad of 16 a 17 is. het lijkt af en toe fris maar te warm is ook niet goed. Ik zet er overdag de raam een paar uur open en als ze dan naar bed moet en ik vind het te koud zet ik eventjes de verwarming aan.

groetjes pally

Matthijs slaapt (gelukkig) al vanaf het begin op z'n eigen kamertje, lijkt me wel zo gezond...
Temperatuur is rond de 16 graden, 's ochtends lekker   her raam open als hij beneden is voor de frisse lucht, dan slaapt ie weer heerlijk.....

hoi hoi meiden!

Mijn beide jongens slapen bij elkaar op 1 kamer. We wonen in een oud dijkhuis, wat niet echt heel goed geisoleerd is.......het is dus fris op hun kamer. Maar nu houden wij de temepratuur daar ook op 15 graden. Voor de gezondheid............Als de oudste (3jr) op zijn kamer wil spelen, dan zet ik de verwarming aan op 20 graden. Wij hebben 2 cv ketels in huis omdat ons huis bestaat uit een samenvoeging van 2 huizen. In de woonkamer is het overdag standaard 21 graden...ik ben een kou-kleum!!!!!!!!

De kinderen slapen in een slaapzak en hebben het gelukkig nooit koud.

Onze jongste slaapt al vanaf 6 weken na de geboorte op de hun eigen kamer. Vind ik zelf wel zo rustig voor ons allemaal. Gelukkig vinden de kids het prima om samen te slapen, en houden ze elkaar helemaal niet wakker.

Groetjes, Misja, mama van Thijmen (3jr) en Marten ( 4 mnd)

Terug
Bovenaan