hoe was jullie bevalling/of keizersneden

hai mama,s

hoe hebben jullie je bevalling of keizersneden ervaren
ik heb zelf een keizersnee gehad 16-05-2007 is onze dochter geboren
ze heet johwenna en woog ze 3070 gram
ik heb het zelf goed ervaren ik weet nu wat bevallen is en wat een keizersneden is
het was heel erg spannend ging heel snel en toch heel eng maar toch heel erg
mooi om mee te maken
(hoewel hier  ook veel moeders heel anders over denken een keizersnee)
zelf heb ik nog wel pijn gehad aan de wond   de eerste 3 dagen
maar hierna viel het me reuze mee en deed ik alles weer
hoe is dit bij jullie gegaan   liefst jeannet

Hoi,

mijn bevalling heeft van het begin tot het einde 69 minuten geduurd en was zo heftig dat zelfs de verloskundige van het ziekenhuis zei dat ze liever gaat adopteren. Achteraf ben ik wel blij dat het zo snel is gegaan want ik ben heel snel hersteld, wat bij mijn oudste twee veel langer duurde, maar op het moment zelf was het echt heel pijnlijk en heb ik tegen mijn man gezegd dat ik de volgende dag de uroloog zou bellen voor een vasectomie. Gelukkig denk ik daar nu anders over.

Groetjes van Marloes

Hoi Meiden,

ik had een geplande keizersnede op 8 mei, dit is m'n eerste kindje dus ik weet niet wat normaal bevallen is. Maar ik moet zeggen dat het me reuze is meegevallen. Zelfs op de verpleegafdeling waren ze verbaasd over me. Ik was de volgende ochtend om 9 uur al uit bed. En die middag liep ik al rustig rond. Thuis ging het ook prima en nu voel ik me helemaal okay.

Groetjes
Angel

Hoi meiden,

Leuk om te lezen hoe iedereen het heeft ervaren.
Ik heb eerst 10 weken in het ziekenhuis gelegen, vliezen gebroken vanaf 26 weken, en dan maar wachten tot het komt.
Maar ze kwam lekker niet. Toen een datum gesteld. Lang zou ik het niet volhouden zei ik. Maar uiteindelijk 10 weken gewacht. Duurde wel erg lang, al die tijd alleen maar op bed liggen en alleen eruit komen om te plassen en douchen. Ach het was voor een goed doel.
Met 36 weken had ik een geplande keizersnee.
Ik was al lang blij dat het eruit mocht. Ging heel veel pijn doen, door het weinige vruchtwater wat ik had.
De hele keizersnee viel me reuze mee. Ik zag erg tegen de ruggeprik op, maar die was zo gebeurd.
vond het wel heel erg vreemd als je opeens je kind even mag zien. Was bij ons maar heel even, want ze moest naar de neonathologie. (heeft ze nog 3 dagen gelegen)
In de uitslaapkamer vond ik het ergste. Daar kreeg ik opeens weeen door de ruggeprik heen voelde ik heel veel pijn, en moest ik bijna kotsen.
Gelukkig een morfinespuit en het was bijna weg.
Daarna was ik alweer snel op de been en wilde na 4 dagen naar   huis. Eigenlijk mocht dit nog niet, maar omdat ik erop stond en ik was het zat (deed alles ook alweer zelf) mocht het.
Gelukkig ging het met Floortje ook erg goed.
Heb wel het aanleggen aan de borst als slecht ervaren. Meteen uit de uitslaapkamer vandaan   moest ik naar de neonathologie toe, en haar aan mijn borst leggen. Ik schrok me wezenloos, door alle apparaten. Hadden wel een rondleiding gehad, maar dit was anders. Je eigen kind.
Heb de eerste dag als waas beleefd.

Dit was mijn ervaring.
Groetjes Brenda

Mijn bevalling verliep prima. Op 1 mei braken om 22.45 uur m'n vliezen. Ik had toen nog geen wee gehad. Omdat ik pre-eclampsie had, moest ik direct naar het ziekenhuis. De ontsluitingsweeen kwamen al heel snel (de dag er voor was al geconstateerd dat ik 3 cm ontsluiting had) en die waren prima op te vangen. Rond 7.00 uur mocht ik gaan persen en om 7.57 uur was onze dochter Lotte er. Het persen deed helemaal geen pijn en alles is heel relaxt gegaan. Zo wil ik nog wel 5 kinderen (bij wijze van spreken en dit was trouwens de eerste)!

Groetjes, Marisa

Hallo Allemaal,

Wat een leuke topic zeg!
Mijn bevalling was niet leuk en ik zei meteen dat nooit meer, maar nu denk ik er al anders over en Feline is pas 6 weken. (nog niet vergeten hoe het ging, maar toch)

Ik ben op vrijdag de 25e mei gestript bij de verloskundige, 's avonds om half 12 kreeg ik weeen. Om half 2 is de verloskundige wezen kijken en had ik pas 1 tot 1,5 cm. Om 2 uur begon de weeenstorm die ik amper kon wegpuffen. Om 7 uur was de verloskundige terug en had ik al 9 cm. Om 8 uur was de kraamhulp ook gearriveerd en had ik 9,5 cm. Ik kreeg toen al persweeen maar mocht nog niet persen. De verloskundige heeft toen een randje weggeduwd (weet niet of ik het goed zeg?). Even later mocht ik meepersen (eindelijk!!) en na 1,5 uur hebben ze besloten dat ik naar het ziekenhuis moest, er zat geen vooruitgang meer in.

Om 10.00 in het ziekenhuis (buiten de trap af met persweeen naar de brancard is niet leuk...en over drempels in de ambulance ook niet...) en met behulp van de vaccum en nog een paar persweeen is ze om 10.23 geboren.

Ik kon de weeen niet meer opvangen omdat ik was uitgeput en heb af en toe echt gegild van de pijn (ook dat stukje lopen naar de ambulance, dus de hele buurt heeft meegenoten)

Al met al een rot bevalling geweest en veel bloed verloren, waardoor ik ook nog een transfusie heb gehad. En heel veel kwaaltjes achteraf. En in een kloteziekenhuis gelegen...

Klinkt als een zeikverhaal en dat is het ook wel hoor, want ik vond het helemaal niks.

groetjes Mariska

Hi allemaal,

Nou dan ook mijn verhaal. Op 25 mei om 1.15 uur word ik wakker en voel een aanhoudende pijn, die even later weer wegzakt. De dag daarvoor was ik bij de vk geweest (was op 16 mei uitgerekend) en we hadden een afspraak gemaakt dat ze me op 26 mei zou gaan strippen. Daar had ik helemaal geen zin in natuurlijk. Een uurtje later heb ik nog steeds om de zoveel tijd die pijn, dus ik ga maar timen. Maar ik kan niet geloven dat het echt begonnen is, want ik vond het echt iets voor mij dat ik dik 2 weken overtijd zou lopen en dat ik ingeleid zou moeten worden. Pijn blijft komen en gaan, maar is goed te doen. Pas 's ochtends om 8 uur, bel ik de vk. Zij vraagt me het nog even aan te kijken ( ik klonk nog veel te opgewekt) en om 11.00 uur terug te bellen. Pijn wordt niet erger, dus wacht tot 12 uur met bellen. Ze komt, dacht dat ik geen ontsluiting zou hebben, maar ik had al 3 cm en spontaan braken mijn vliezen. Ze gaat weg en zou om 15.00 uur terugkomen. Ineens gaat het hard en om 14.30 uur zeg ik tegen mijn inmiddels ex-vriend dat hij nu de vk moet bellen. Ze komt om 15.00 uur en ik blijk 9 cm te hebben. Om 15.25 uur mag ik beginnen met persen. Vond ik echt een zegen, eindelijk iets doen. Om 16.10 uur is Jade er, na 45 minuten persen.
Had 1 klein hechtinkje en was onmiddelijk alle pijn vergeten.

Ik wilde heel graag een thuisbevalling en ik ben erg blij dat dat gelukt is. Al met al is het me erg meegevallen. Ik heb erg veel geluk gehad met mijn bevalling

Diana

Terug
Bovenaan