Hallo allemaal,
Aangezien voor mij de kraamtijd erg is tegengevallen ben ik benieuwd hoe het bij jullie is geweest.
Ik had me voorgenomen me lekker te laten verwennen tijdens de kraamweek en dacht dat ik me iedere dag beter zou gaan voelen en na een week weer aardig op de been zou zijn.
Waarom viel mijn kraamtijd tegen? Hierbij een opsomming omdat het anders een heel lang verhaal wordt:
Negatieve kanten:
- Tijs heeft in de eerste 44 uur na zijn geboorte op woensdag middag 16.20 uur alles
bijelkaar opgeteld een uurtje of 10 geslapen, de rest van de tijd heeft hij veel gekrijst.
- Hierdoor was hij te onrustig om aan de borst te wennen en te leren drinken.
- Vanaf vrijdagmiddag ben ik gaan kolven en heeft Tijs een beetje kv gekregen omdat
hij nu toch wat eten nodig had.
- Tijs is na die voeding in een diepe slaap gevallen en was weer te moe om aan de
borst te drinken.
- Vanaf dat moment kolven, vingervoeden en als ik te weinig had gekolft er nog een
klein flesje kv achteraan.
- na de eerste 2 nachten weinig te hebben geslapen heb ik 2 nachten op rij
paniekaanvallen gehad, doordat Tijs nu wel sliep en zo ontzettend stil was, was ik
er niet gerust op dat ik hem zou horen als ik sliep.
- Oververmoeid door 4 nachten nauwelijks slapen.
- We waren bijna de hele dag bezig met voeden.
- Op maandag werd ik geveld door een buikgriep. Deze heeft 3 dagen geduurd.
- Een aantal keren bezoek moeten afzeggen omdat ik er te zwak voor was.
- na 3.5 weken de bv op moeten geven omdat het niet goed op gang kwam doordat
mijn lichaam te hard moest werken om te herstellen. Ik at 24 uur per dag omdat
ik continue honger had en dronk volop, maar ik bleef afvallen. Na het stoppen met
de bv knapte ik zienderogen op.
Positieve kanten:
- Ik kon gelukkig toch volop genieten van Tijs, ookal huilde hij veel door de krampjes.
- Ik was meteen al mijn kilo's kwijt en nog een heleboel erbij. Ik weeg nog altijd 7 kg
minder dan voor mijn zwangerschap.
- We hebben 2 super kraamhulpen gehad.
Kom maar op met jullie verhalen!
Groetjes,
mama van Tijs
Aangezien voor mij de kraamtijd erg is tegengevallen ben ik benieuwd hoe het bij jullie is geweest.
Ik had me voorgenomen me lekker te laten verwennen tijdens de kraamweek en dacht dat ik me iedere dag beter zou gaan voelen en na een week weer aardig op de been zou zijn.
Waarom viel mijn kraamtijd tegen? Hierbij een opsomming omdat het anders een heel lang verhaal wordt:
Negatieve kanten:
- Tijs heeft in de eerste 44 uur na zijn geboorte op woensdag middag 16.20 uur alles
bijelkaar opgeteld een uurtje of 10 geslapen, de rest van de tijd heeft hij veel gekrijst.
- Hierdoor was hij te onrustig om aan de borst te wennen en te leren drinken.
- Vanaf vrijdagmiddag ben ik gaan kolven en heeft Tijs een beetje kv gekregen omdat
hij nu toch wat eten nodig had.
- Tijs is na die voeding in een diepe slaap gevallen en was weer te moe om aan de
borst te drinken.
- Vanaf dat moment kolven, vingervoeden en als ik te weinig had gekolft er nog een
klein flesje kv achteraan.
- na de eerste 2 nachten weinig te hebben geslapen heb ik 2 nachten op rij
paniekaanvallen gehad, doordat Tijs nu wel sliep en zo ontzettend stil was, was ik
er niet gerust op dat ik hem zou horen als ik sliep.
- Oververmoeid door 4 nachten nauwelijks slapen.
- We waren bijna de hele dag bezig met voeden.
- Op maandag werd ik geveld door een buikgriep. Deze heeft 3 dagen geduurd.
- Een aantal keren bezoek moeten afzeggen omdat ik er te zwak voor was.
- na 3.5 weken de bv op moeten geven omdat het niet goed op gang kwam doordat
mijn lichaam te hard moest werken om te herstellen. Ik at 24 uur per dag omdat
ik continue honger had en dronk volop, maar ik bleef afvallen. Na het stoppen met
de bv knapte ik zienderogen op.
Positieve kanten:
- Ik kon gelukkig toch volop genieten van Tijs, ookal huilde hij veel door de krampjes.
- Ik was meteen al mijn kilo's kwijt en nog een heleboel erbij. Ik weeg nog altijd 7 kg
minder dan voor mijn zwangerschap.
- We hebben 2 super kraamhulpen gehad.
Kom maar op met jullie verhalen!
Groetjes,
mama van Tijs