Hoe was jullie kraamtijd?

Hallo allemaal,

Aangezien voor mij de kraamtijd erg is tegengevallen ben ik benieuwd hoe het bij jullie is geweest.

Ik had me voorgenomen me lekker te laten verwennen tijdens de kraamweek en dacht dat ik me iedere dag beter zou gaan voelen en na een week weer aardig op de been zou zijn.

Waarom viel mijn kraamtijd tegen? Hierbij een opsomming omdat het anders een heel lang verhaal wordt:

Negatieve kanten:
- Tijs heeft in de eerste 44 uur na zijn geboorte op woensdag middag 16.20 uur alles  
  bijelkaar opgeteld een uurtje of 10 geslapen, de rest van de tijd heeft hij veel gekrijst.
- Hierdoor was hij te onrustig om  aan de borst te wennen en te leren drinken.
- Vanaf vrijdagmiddag ben ik gaan kolven en heeft Tijs een beetje kv gekregen omdat
  hij nu toch wat eten nodig had.
- Tijs is na die voeding in een diepe slaap gevallen en was weer te moe om aan de
  borst te drinken.
- Vanaf dat moment kolven, vingervoeden en als ik te weinig had gekolft er nog een
  klein flesje kv achteraan.
- na de eerste 2 nachten weinig te hebben geslapen heb ik 2 nachten op rij
  paniekaanvallen gehad, doordat Tijs nu wel sliep en zo ontzettend stil was, was ik
  er niet gerust op dat ik hem zou horen als ik sliep.
- Oververmoeid door 4 nachten nauwelijks slapen.
- We waren bijna de hele dag bezig met voeden.
- Op maandag werd ik geveld door een buikgriep. Deze heeft 3 dagen geduurd.
- Een aantal keren bezoek moeten afzeggen omdat ik er te zwak voor was.
- na 3.5 weken de bv op moeten geven omdat het niet goed op gang kwam doordat
  mijn lichaam te hard moest werken om te herstellen. Ik at 24 uur per dag omdat
  ik continue honger had en dronk volop, maar ik bleef afvallen.  Na het stoppen met
  de bv knapte ik zienderogen op.

Positieve kanten:
- Ik kon gelukkig toch volop genieten van Tijs, ookal huilde hij veel door de krampjes.
- Ik was meteen al mijn kilo's kwijt en nog een heleboel erbij. Ik weeg nog altijd 7 kg
  minder dan voor mijn zwangerschap.
- We hebben 2 super kraamhulpen gehad.

Kom maar op met jullie verhalen!

Groetjes,
mama van Tijs

Mijn kraamtijd is ook aardig tegengevallen.
Ik ben gewoon 10 dagen bezig geweest met full-time voeden (zo voelde het). De bv kwam niet goed op gang. We hadden een geweldige kraamhulp (10 dagen dus, extra uren voor die bv), dus daar lag het niet aan. Ik had me ook wat anders voorgesteld. Ook dacht ik dat je meteen veel bezoek zou krijgen, maar iedereen (behalve directe familie) wachtte netjes af. Achteraf maar goed geweest, want ik was veel te druk met die bv en zelf was ik een wrak. Ook huilde hij vrij veel. Dat is gelukkig over. Het is nu de makkelijkste baby van de wereld (we zeggen wel eens tegen hem: 'Je mag ook best af en toe een keer wél lastig zijn hoor).
Lief sPhira

Ik heb een geweldige kraamtijd gehad. Bij de jongste heb ik voor mijn gevoel helemaal geen kraamtijd gehad omdat hij tien dagen in het ziekenhuis heeft gelegen en wij ook nog eens midden in een verhuizing zaten. Op dat moment had ik het nog niet zo door dat ik de kraamweek zo gemist had maar toen ik een maandje later bij een collega ging kraamschudden en ik zag haar zo lekker op bed liggen met visite om haar heen. Toen was ik toch een beetje jaloers.

Bij Tess ging het geweldig, ik had een leuke kraamhulp, mijn mannetje was lekker thuis en ik heb genoten.

Sandra mv Nick en Tess

mijn kraamtijd verliep ook totaal anders als ik verwacht had.
Zware bevalling gehad, met alles de erop en der aan, 3,5 week te vroeg bevallen, in het ziekenhuis, dus dat viel al tegen.

in mijn kraamtijd kon ik ook helemaal niks, als op bed liggen. (veel pijn)
dochterlief was prematuur en behoorlijk geel waardoor ze ook slecht dronk.
ook gaan kolven, bijvoeden, veel  zorgen enz.
Maar ondanks dat heb ik er wel van genoten en ben liefdevol verzorgd en verwend  door mijn lieve man, familie en kraamverzorgster.

Mijn kraamtijd was niet echt leuk. Omdat Marissa 5,5 week te vroeg geboren was, moest ze nog 2 weken in het ziekenhuis blijven. Ik mocht na 4 dagen naar huis. Dus dagelijks 2x naar het ziekenhuis rijden. Een hectische tijd. Toen ze dan eenmaal naar huis mocht, bleek ze heel veel te huilen. Hele nachten op gezeten met haar. Ik had ook helemaal geen zin in bezoek. Was daar veel te vermoeid voor en we hadden ook nog geen ritme, waardoor ik het moeilijk vond een tijd af te spreken. Was alleen maar met die kleine bezig. De kraamhulp was gelukkig wel erg leuk, een leuke jonge meid. Alleen omdat ik en Marissa in het ziekenhuis gelegen hadden kregen we maar een paar uurtjes kraamhulp. Zou het graag allemaal nog eens over doen. Zoals je bij anderen ook ziet, stralend in bed, met je baby in je armen en de visite eromheen.

Hoi,
Tycho lag 2 weken in het ziekenhuis, waarvan ik 1 week daarna dus erg op en neer pendelen.... rare kraamijd dus....

Daarna thuis as het +- 40 graden... pfffff maar toen was ie lekker thuis!!

xx wen mv tycho

Mijn kraamtijd was super!
Ik had een hele lieve kraamhulp en ook hadden we een stagiaire erbij, ze was erg lief en deed erg veel.
Zoals Bianca schreef; heerlijk trots op bed, kindje op je arm, visite er omheen... zo was het bij mij ook.
Als ze 's morgens binnen stapte vroeg ze als eerst, hebben jullie lekker geslapen en hoe willen jullie de dag eruit laten zien, komt er visite, enz.
Dan kwam ik onder de douche uit en stapte in een strak opgemaakt, schoon bedje, inclusief opgeschudde kussens.
Na m'n middagdutje stond er een schoteltje fruit met muisjes er overheen. Als Bert thuis kwam konden we zo aan het eten schuiven.
1 minpunt.... ze heeft voor ons spinazielasagne gemaakt en as niet goed voor de lijn!!!  Nee hoor das een groot pluspunt, want daar zijn we nu zo'n beetje verslaafd aan.
rara wat eten wij zo meteen....

Alles bij elkaar een heerlijke kraamtijd gehad. En wat is dat alweer een tijd geleden zeg poeh

Pauline

Hoi,

Mijn kraamtijd was super! Mede omdat het zo goed klikte  met de kraamhulp.
Het was zo'n lieve en leuke meid dat we heel wat hebben afgelachen! Daarnaast had ze ook overal veel verstand van maar legde je niets op. We waren daarom echt vrij in ons doen en laten, maar zij ook..

Wij hadden er zelf wel voor gekozen de eerste week geen kraamvisite te hebben. Dit vanwegen het nog opknappen van de keizersnee en om ook eerst even op ons gemak te wennen aan alles en vooral te genieten van elkaar. De eerste week vonden wij gewoon te speciaal om die gelijk met Jan en alleman te delen. Uiteraard kwamen onze ouders en broers/zussen wel binnen wandelen, maar dat is  eigen volk!

Voor een paar weken terug is onze kraamhulp nog even op visite geweest. Zo leuk! Ze was destijds ook helemaal gek van Kay en hebben dus tot op vandaag nog contact met elkaar via msn of sms..

Hopelijk werk ze nog bij de thuiszorg als "nummero" duo ooit geboren mag worden..

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan