Hoe was jullie kraamtijd?

Ow ja,.. en mijn vriend is gymleraar op het basisonderwijs dus die had toen "grote vakantie". Drie weken voordat ik beviel en drie weken erna..

Dat was dus voor mij, ons,  dubbel genieten!!

Ik heb een heerlijke kraamtijd gehad,bij beide jongens trouwens.
Bij de oudste hadden we een leuke jonge meid waar ik nog lang na de kraamtijd contact mee heb gehad,we hebben zelfs geshopt samen!
Bij Delano hadden we een 'iets oudere' kraamhulp en eerst dacht ik echt...pfffff,helemaal omdat ik had gevraagd bij de intake of we dezelfde kraamhulp konden krijgen als bij de eerste,ze zouden hun best doen dus ik had goede hoop....
Maar deze bleek ook een hele lieve vrouw en het klikte meteen.
Ik lag dus ook lekker in bed met de kleine en de visite er om heen,voelde me net een prinsesje,haha.
Verder hebben we,net als Esmeeke,de eerste week voor onszelf gehouden,op de opa's,oma's,broers en zussen na...heerlijk.
groetjes Tanja

ik had ook een heerlijkekraamtijd..op de stuwing en pijnlijke hechtingen na.
maar de kraamzorg was prima en we zijn door en door verwend.onze dochter deed het ook heel erg goed.ik zal je zeggen..ik verlang nog wel eens hevig terug naar die tijd..zo bijzonder en zonder zorgen.groetjes piewie-mila 16-9-06

Hoi hoi,

Hehe, weer een tijd niet geweest. Ben erg druk met werken ed.
Mijn kraamtijd was heerlijk totdat ik aan het einde van de week geveld werd door een enorme borstontsteking, gepaard met heel hoge koorts, 40,5 was heel gewoon zal ik maar zeggen.
Alles ging goed na de bevalling, de eerste drie dagen geweldig. Totdat ik weer tijdens het voeden (bv) erge last kreeg van zeer pijnlijke tepels. Bij mijn oudste zoon ben ik na 3 weken afzien en huilen van de pijn en voeden met bloed en etter er maar mee opgehouden. Nu probeerde ik het weer, misschien nu beter.............yeah right...NOT!

Na 3 dagen erge pijn, maar toch doorgaan. Aan allebei de tepels diepe wonden waar het bloed uit kwam. Op een avond in de kraamweek legde ik Marten aan de borst en wat schrok ik na ene paar seconden: de trui van Marten zat helemaal onder het bloed!!! Mijn bloed!!!! Schrik schrik, eerst maar afkolven en dat geven.

dat heb ik 2 dagen volgehouden, heb namelijk een veelvraatje van een zoontje, dus ik voelde me een melkkoe oneerbiedig gezegd.

Maar de laatste dag van de kraamweek 's avonds hoge koorts en ja hoor, 1 borst helemaal ontstoken, helemaal rondom....

Ik kreeg verlengde kraamhulp aangezien je dan als hulpbehoevend en niet zelfredzaam wordt gezien. Gelukkig. Had echt iemand nodig...Na een flinke kuur en met hulp van een lactatiekundige de bv afgebouwd omdat de kundige ook zei dat een nieuwe poging geen zin had. Na een week was ik er weer helemaal bovenop en alleen nog moe, moe, moe.......

Al met al een leuke kraamtijd, een geweldige hulp, erg gelachen en serieus gepraat. Goede assistent bij de bevalling ook. Maar de kraamtijd eindigde met een domper door die ontsteking........

Ik kijk er positief op terug, was erg bijzonder, net zoals bij mijn oudste.

Groetjes, Misja, mama van Thijmen en Marten

Mijn kraamtijd is vooral meegevallen.
Mijn man had 2 weken na de bevalling vrij en die kan alles in het huishouden, dus dat was een zorg minder. Aangezien we 5 uur per dag kraamhulp hadden moest hij natuurlijk zelf voor het meeste zorgen. (koken enz)

Ik was op vrijdagmorgen bevallen om 01.24, en ik mocht om 10 uur smorgens lekker naar huis toe. Wat me toen tegen viel was toch wel de visite. van vrijdag tot zondag continu volk over de vloer... pfffff
Ouders vind ik dan niet erg, maar als er dan nichtjes op het bed gaan staan springen als jij dan daar ligt met je hechtingen...auw!
(en het ergste, mijn schoonzus zei er niks van, dus ik zelf maar mijn mond op getrokken.Dat terwijl ze zelf 2 kinderen heeft en dus weet dat het niet kan!)
En dan vrienden met 2 kids die het presteren om 3 uur lang te blijven...drukte allom!
Gelukkig waren er wel vrienden die zoiets hadden van: even kwartiertje langs en dan komen we volgende week nog wel eens kijken..rust jij maar eens lekker uit!

Als er een 2de komt dan maak ik wel van te voren duidelijk dat kraamvisite van een half uurtje/uurtje voldoende is en dan niet zoveel op 1 dag!

Hoi...

Ik heb een heerlijke kraamtijd gehad!
Had eerst 2 midr leuke kraamverzorgsters mar gelukkig na 2 dagen kreeg ik Trudy, een vreselijk lief mens en kon ook erg goed met haar overweg..
Heb er echt van genoten, alleen het echt verwennen kwam er niet van hihi, kon niet stil zitten en wilde zelf ook graag mijn dingen doen!

Liefs bianca

Hoi!!
Ik heb een prima kraamtijd gehad. Linde is om 22:05uur in het ziekenhuis geboren, mocht kiezen blijven of naar huis, ben gebleven.
De volgende ochtend lekker naar huis, daar kwam na een uurtje de kraamhulp, Ans
een hele leuke hulp. Ik voelde mezelf helemaal top maar ging toch maar mijn bedje in.
Mijn man was ook thuis, weinig bezoek die week, heerlijk kunnen genieten.
Omdat ik in het ziekenhuis ben bevallen ging er een dag hulp af, jammer maar bij mij gaat het toch na een paar dagen kriebelen om alles weer zelf te doen.
Had de kraamhulp wel graag wat langer gehad om te strijken en af te wassen!!!
Na mijn eerste bevalling hadden we de eerste dagen een top hulp en daarna een waar het absoluut niet mee klikte, zij waste de babykleertjes samen met de vloerdwijl bijvoorbeeld AAAAHHHHHH!!!! werd er helemaal gek van, was enorm blij dat ze weg was.
We hadden ons voorgenomen om het meteen te melden als we weer zo'n hulp zouden krijgen maar dat was gelukkig niet nodig.

groetjes Danielle.

Ik vond de eerste week het zwaarts. Ben meteen gestart met flesvoeding en het duurde even voor we de juiste voeding ontdekt hadden. Matthijhs was misselijk en spuugde veel. Nadat we door hadden welke voeding er goed werkte, ging het prima. Ik heb genoten, vond het alleen jammer dat de meeste visite kwam toen de kraamverzorgster weg was, toen stond ik er weer alleen voor, want ook mijn man moest weer aan de slag natuurlijk....
(p.s. ik moet wel zeggen dat ik een geweldige kraamverzorgster had!!!)

Terug
Bovenaan