Hoe weet ik nou waarom ze huilt???????

Hoi Lies,

Ik geef nu bijna 7 maand bv. Ons meisje heeft heel erg veel last van lucht in de buik. Dit krijgt ze binnen tijdens het drinken. Zij drinkt ook maar een paar minuten en dan moet ik haar laten boeren, dan drinkt ze weer een paar minuten en dan weer boeren etc. Misschien heeft jou kindje ook last van veel lucht in haar buikje/darmpjes. Laat ze windjes? Dat doet onze dochter nl veel. Dat is de lucht die ze door de mond binnenkrijgt maar die er niet van boven uitkomt. Onze wijk zegt: lucht dat er van boven inkomt moet er ook van boven weer uit. Is eigenlijk ook logisch. Alles wat er niet uitkomt veroorzaakt kramp en uiteindelijk komt het eruit als een scheetje.

Bij ons was het ook drama, krijsen van de pijn. Ze sliep alleen als wij haar bij ons op de buik hadden en dan sabbelend op onze pink. Dit hebben we drie maanden zo gedaan. Dan sliep ze tenminste en voelde ze zich geborgen.

Wat hierboven is gezegd door (volgens mij Joyce) over het toeschietreflex klopt ook helemaal. Let maar eens goed op tijdens een voeding wat er gebeurd. Goed luisteren naar hoe ze slikt, kun je veel uithalen (ik tenminste wel bij onze dochter).

Veel succes.

Groetjes Petra
 
Hoi petra,

Even een vraagje je dochtertje heeft last met drinken door de lucht die ze binnen krijgt heb je al eens geprobeerd om op een andere manier te voeden?

ik voede meestal in de rugby houding dan licht het hoofdje wat hoger dan de buik en hebben ze vaak minder last van het lucht wat ze anders binnen krijgen.

succes
 
Hoi Joyce,

Ik heb al van alles geprobeerd. Maar we hebben gisteren de uitslag van een logopediste gekregen en waarschijnlijk is het "aangeboren". Zeer waarschijnlijk sluit haar tong haar gehemelte niet helemaal af als ze slikt. Het moet helemaal vacuüm zijn anders nemen ze lucht mee. We moesten hopen dat ze er overheen zou groeien. Dit probleem kan vaker voor zei ze. Ze heeft het nl ook als ze drinkt of van een lepeltje eet.

Het is erg lastig en vervelend maar er is mee te leven.

Bedankt.

Groetjes Petra
 
Hoihoi,
bedankt voor jullie berichtjes en tips. We zijn maar een aantal dingen aan het uitproberen. Het zal hopelijk maar een periode zijn. Haar zuigreflex is enorm en ze laat idd veel scheetjes. Het beste werkt tot nog toe om haar 's avonds bij ons op schoot te houen en de borst of pink te geven. Ze zoekt namelijk enorm als ze in haar bedje ligt en dan slaapt ze helemaal niet. ALs ze bij ons is slaapt ze tenminste nog een beetje.
we moeten maar even zien hoe het blijft gaan. en blijven proberen totdat we weten wat we moeten doen.
groetjes lies mv Renate
 
Terug
Bovenaan