Hoe weet je als een nieuw moeder wat het word

Mijn antwoord was altijd: "Een baby! :D"
Meestal hielden ze dan wel op :) maar nee, idd je weet het niet tenzij je het gezien hebt op de echo. En zelfs dan is er een kans dat het verkeerd is. Zo ken ik een familie die alles roze had aangeschaft en tadaaa toch een prachtige zoon gekregen
 
Ik denk niet dat je dit misschien altijd kan weten 
ik had gewoon een sterk gevoel dat het een jongetje werd en guess what! Het is een jongetje ^^ , ondertussen al bijna 11 maanden maar wat het ook is als het maar gezond is toch? 


Geniet van je zwangerschap! :)
 
mij vriend denkt een jongetje en mij ik weet het niet voor mij is bijde goed als het maar gezond is vindt ik alles goed.  Ga ik zeker doen en over een paar weken hoop ik hem te voelen schopen ben nu 13 weken. En ik hoop dat het een jongetje wordt maar een meisje is ook goed 
 
[quote quote=10590272]Nee dat weet niemand. Er is onderzoek naar geweest. Ongeveer de helft van de vrouwen die het zeker weet, weet het verkeerd.[/quote]
Dit. Mensen gokken dus maar wat.
 
Ik denk dat het een soort voorgevoel is. Maar het is eigenlijk gokken.
Ik dacht dat ik altijd moeder zou worden van jongetjes   toch dacht ik bij mijn 1e zwangerschap het word een meid 
Maar nee het werd echt een jongen.  Bij de 2e voelde ik ook dat het een jongetje zou worden en ja het werd een jongen.
Nu ben ik zwanger van nummer 3.  En heb werkelijk nu geen idee wat het word.  
Ik denk dat het inderdaad een soort gokken is een sport voorgevoel een lichte voorkeur achtig 
 
 
Toen ik zwanger was van mijn eerste droomde ik steeds over een jongetje. Hij bleek ook een jongen te zijn. Bij de tweede dacht ik ook weer een jongen te krijgen en dit klopte ook! Bij de derde dacht (en hoopte ik stiekem) weer een jongen maar dit werd een meisje. Wat iemand voor mij al zei, je hebt 50% kans het goed te gokken. Ik denk dat veel mensen die het gevoel hebben bij een geslacht dit zeggen uit voorkeur, of juist ter voorbereiding op een mogelijke 'teleurstelling' bij een geslacht. Maar heeft echt niks te maken met een goede moeder zijn hoor!
 
De enige manier om het zeker te weten is als het geboren wordt! ;) Ik had bij mijn zoon totaaaaal geen idee wat het werd. Ik weet wel dat ik voor ik zwanger was een lichte voorkeur had voor een meisje en dit naarmate ik langer zwanger was steeds verder weg ebde, toen de echo was waarbij we het geslacht hoorden en hoorden dat het een jongetje was, was ik helemaal niet verbaasd.
Sommige mensen die het heel graag willen geloven denken dan dat dit een voorbeeld is van "het aanvoelen". Ik denk gewoon dat het meer een soort aanpassen was aan het feit dat het 'beide kanten op kon' en ik onbewust dus mijn voorkeur van voor m'n zwangerschap losliet. 
Maargoed, idd, zeg gewoon iets als je ervan af wil zijn als je dat prettig vindt. Of zeg gewoon eerlijk "ik heb geen idee, we weten het vanzelf". Zij weer blij. Werd ook gek van de mensen die überhaupt iets vonden van het geslacht toen we het eenmaal wisten ("Oh wat fijn, een jongen! Die kan dan de naam doorgeven" of "ah wat jammer dat het geen meisje is, geen jurkjes en strikjes" etc).
 
Terug
Bovenaan