Hoe weet je dat het echt een miskraam is? Hoeveel bloedverlies heb je dan?

Maandag heb ik een positieve zwangerschapstest gehad.Ik heb sinds dinsdag avond bloedverlies..
Het begon met wat bruinig verlies maar vandaag ook soms wat helder roodbloed erbij, paar druppels en soms wat slijm..( Lekker verhaaltje he?)
Maar het is al met al niet echt veel..Wel af en toe wat krampjes maar niet echt pijn in mijn buik.
Hoe weet ik nu echt of het mis is gegaan of dat ik misschien toch nog zwanger ben?
Ik wil het anders graag afsluiten en mij richten op de volgende ronde..
Iemand hier ervaring mee?

Gr Sola

Het vervelende van bloedverlies is dat het alle kanten op kan gaan. Ik heb 3 keer bij een echo gezien dat het hartje niet meer klopte, dus wist dat er dan een miskraam aankwam. Die overigens steeds pas weken erna plaats vond. Ik heb dus geen ervaring met een "spontane" miskraam. Had wel steeds heel veel bloedverlies, dus als het nog niet zo veel bloedt, kan het denk ik nog alle kanten op. Mijn vriendin bloedde overigens maanden lang een beetje, maar heeft een gezonde zoon. Jammer genoeg kun je alleen maar afwachten.

Ik heb ook bij 2 zwangerschappen ron 6 weken bloed verloren. Ook helderrood. Toch is het beide keren goed gegaan. Ik had aan het begin ook last van kleine krampjes alsof je ongi gaat worden, maar uiteindelijk toch gezonde kinderen gekregen. Het kan dus echt alle kanten uit!
Maar het is wel heel spannend! En niemand kan echt duidelijkheid geven. Pas met 7 weken weet je echt of het leeft wanneer je een hartje ziet kloppen.
Hoop dat het allemaal goed gaat!

Hey,

Wat vervelend dat je bloedverlies hebt zeg....is een domper als je net hebt ondekt dat je zwanger bent.
Bij mij begon het ook eerst met wat donkerrood, maar als snel helderrood bloedverlies.
Dit hield 2 weken aan zonder buikkrampen of wat dan ook.
na 2 weken een miskraam gehad.
Maar wat ze hierboven ook schrijven, bloederlies hoeft niet altijd op een miskraam te duiden.
Ik hoop dat het allemaal goed afloopt voor je.

Groetjes

hai,

Ik heb toen ik 6 weken zwanger was, 3 dagen bloedverlies gehad, geen buikpijn, en echt niet zoveel verlies als een menstruatie.
Verder geen stolsel of vruchtje gezien, ik moest 2 weken tot de echo wachten. (nu een week geleden)En helaas met pijn in men hart moet ik je zeggen dat ons 1ste wondertje er niet meer was
Voor ons heel moelijk te bevatten want bloedverlies stelde echt weinig voor.

Ik wil je niet banger maken dan je bent, zoals onze forumgenoten aangeven. Er valt geen zinnig woord over te zeggen. Bij de 1 gaat het goed, en bij de ander niet. Het is puur afwachten, maar denk dat je wel op je gevoel kan vertrouwen.

Het heeft geen zin om te testen, indien je een mk gehad hebt blijft het hormoon nog weken in je bloed.
Als je de vk belt dan zal je waarschijnlijk laten wachten, omdat (als ik zo je verhaal lees) je nog maar rond 5 á 6 weken ver bent.
Maar toch zou ik proberen of je een inwendige echo kan krijgen. Alleen ze kunnen pas na de 7 weken een hartje horen.

Heel veel sterkte, en hou ons op de hoogte.

gr. nath

Hai Sola,

Ik had sinds vorige week zondagnacht helderrood bloedverlies, vergelijkbaar met een ongesteldheid maar dan met minder bloedverlies. Dit heeft een week aangehouden en afgelopen maandagavond heb ik helaas een miskraam gehad. Net als de anderen wil ik je natuurlijk ook niet bang maken. Je hoort zoveel verhalen, bij de een gaat het goed en bij de ander gaat het helaas mis.

Ik wens je ook heel veel sterkte.

Groetjes,
Janine

Hallo allemaal
Bedankt voor jullie reacties!
Zoals ik lees kan het echt alle kanten op..
Mijn bloedverlies is minimaal maar wordt er toch onzeker en hopeloos van..
Je gaat twijfelen aan jezelf of je je nog wel zwanger genoeg voelt..
Een klein beetje hoop heb ik nu nog wel, maar als ik de komende dagen nog steeds bloed verlies wordt de kans wel erg minimaal denk ik.
En afwachten maar weer.... duurt zoooo lang!
De HA zegt tegen mij ook afwachten en dat ik anders over twee weken maar weer een test moet doen! Dat klopt toch niet dan zit sowieso het hormoon toch nog in je lichaam? Snap er niks van..

Gr Sola

Terug
Bovenaan