Hoe weet je dat het echt een miskraam is? Hoeveel bloedverlies heb je dan?

Hallo Solanum,

Ik heb 2 maanden geleden ook een miskraam gehad, maar ik kon het duidelijk onderscheiden van wat jij nu neer schrijft... Ik was ruim 5 weken zwanger maar bloedde hevig. Het was ook duidelijk anders dan bij een menstruatie, omdat ik om het half uur het maandverbandje moest verschonen.

Op het moment dat ik een arts belde zei hij, zolang je geen krampen hebt hoef je je niet druk te maken, maar dat deed ik wel. Na een afgedwongen echo bleek dat het een miskraam was. Mijn gevoel klopte.

Zolang je moet afwachtten van de arts, en je voelt naast de twijfels toch goed, dan zou ik vertrouwen op je gevoel. Zoals al eerder beschreven is, is wat licht bloed verlies, iets wat vaker voorkomt zonder dat de zwangerschap eindigt in een miskraam.

Zodra je gek wordt van twijfel zou ik een echo eisen, je hebt er recht op wist je dat??

Succes en liefs, Betty

Dank je wel Betty
Mijn bloedverlies is nu zelfs al even gestopt! Ik hoop dat het zo blijft! Nog even afwachten maar anders is het weer zo n domper!
Ik wist niet dat ik recht op een echo heb, maar daar ben ik blij om! Misschien als de bloeding nu helemaal wegblijft wil ik wel iets eerder een echo zodat ik weet waar ik aan toe ben..
Ben wel pas 5 weken, dan kunnen ze voorlopig nog niks zien zeker?

Gr L

Sola,

Hoe is het nu met je? Ik hoop voor jou dat alles goed gaat. Heb je al contact gehad met je vk? Wat zei hij/zij? Ik hoop dat je snel een positieve echo hebt.

Liefs grotebroer

Hoi grotebroer!
Het gaat goed met mij hoor! Vandaag nog contact gehad met de vk.. ze vindt dat ik erg weinig verlies heb gehad voor een miskraam maar ik heb ook afgelopen zaterdag een test gedaan en deze was negatief.. dus geen goed nieuws dus!
Moet nu een week afwachten of ik alsnog ga vloeien en anders weer testen...als ik niet ga vloeien en negatief test of wel vloei kan ik weer door naar mijn volgende klusperiode!
We wachten gewoon weer geduldig af! Wordt er steeds beter in hihi
En hoe staat het bij jou?

Gr S

Ik ben nu 6 weken zwangen. en ons kindje had al een hartslag met 5 weken en 3 dagen. Ik heb ook wat lichte bloed verlies gehad. Wij hebben afgelopen donderdag een echo gedaan en alles was goed. Ik wens je veel sterkte en succes met alles

Terug
Bovenaan