Hoe werkt het met flesvoeding?

<p>Hoi allemaal, </p><p>Hier inmiddels een prachtig jongetje van 1.5 week oud. In overleg met de verloskundige geven wij hem per dag 8 voedingen van rond de 100 ml. Hij komt altijd rond de drie uur en drinkt de flessen helemaal leeg. Nu hebben veel het over savonds meer geven van voeding, zodat een baby snachts minder snel komt. Maar mag je dat 'zomaar' zelf uitproberen? Voor zijn gewicht (3500kg) krijgt hij officieel al 'te veel' binnen. Mag je hem dan nog meer geven als hij dat wil? </p>

Ik zou bij zo'n jonge baby nog niks uitproberen en zijn eigen ritme aanhouden. Het langer slapen heb je waarschijnlijk over een paar weekjes al. Bij flesvoeding gaat dat namelijk redelijk snel.

Ik zou zeggen, volg je kindje. Hoe meer wij gingen forceren, hoe lastiger zijn ritme was. We zijn toen hij 2 weken was gewoon gestopt met het wakker maken voor zijn voedingen savonds en snachts en plots sliep meneer van 21.00 tot 2.30 en inmiddels tot 5 uur. We hogen alleen de voeding op als we merken dat hij niet verzadigd is.  

1.5 week oud en nu al bezig met doorslapen. Ik begrijp hoe fijn t is als t zover is.  Maar 1.5 week is nog echt heel klein!  Volg zijn ritme hoe zwaar t ook is. Hij gaat vanzelf een lange ruk maken.  Die van ons met 5 weken al.  Jaa ik vond t ook lang duren was helemaal gesloopt. Maar als ik nu terug Kijk denk ook jeetje wat doet ze dat snel. Zij krijgt wel bv en mag zoveel ze wilt. Maar ik weet niet hoe t met kv zit weet alleen dat daar wel een max aan zit. Zal dus niet meer gaan geven. 

Om de drie uur komen is echt netjes voor 1.5week. En doorslapen of langer slapen is niet 'normaal' op deze leeftijd. Uitzonderingen daar gelaten. Als hij sneller dan de 3uur gaat komen zou ik advies vragen bij de CB. Hij gaat vanzelf langer slapen en ja de eerste weken (maanden)  zijn loodzwaar. 

1,5 week en je bent al bezig met je kind laten doorslapen?? Wauw!! Zo een jongen baby mag niet lang tussen voedingen, omdat ze hun suikerwaardes niet onder controle hebben en als die gaat dalen is niet best......

Inderdaad een dikke wow!!! Mijn dochter is 14 weken en komt nog 2 voor nachtvoeding *huil*. Lijkt mij idd ook beter om kleinere porties te geven en vaker aanbieden om de 3 uur is idd te lang vandaar ook dat ie alles opdrinkt. Je moet het natuurlijk zelf weten, elk kind is weer anders. Succes!

Ik zou mij hier niet zo druk over maken na 1.5 week!! Onze zoon is 5 maand en slaapt nog niet door... Al krijgt hij overdag genoeg, hij komt alsnog nachts, hier heb je totaal geen invloed op. Al zou ik nog zo graag willen.. Volg gewoon je kindje! 

Terug
Bovenaan