Hoe werkt het met flesvoeding?

Ik las bij een eerder geopend onderwerp van je dat hij de eerste dagen vrij veel af viel. Ik zou dan zeker geen dingen proberen, maar overleggen met deskundigen. Die kunnen het beste antwoord geven op je vraag.Toch ben ik ook van mening dat je bij zo'n jong babytje nog niet over langer slapen moet denken, hij heeft de voeding echt  heel hard nodig (!).Je geeft aan dat hij keurig elke 3 uur komt, dus volgens mij zit je met de hoeveelheid dan juist goed. 

Ik zou de flessen niet groter maken, je baby is nog heel klein. Zijn maag kan dat allemaal niet aan. En grote flessen is ook geen garantie voor doorslapen. Me zoon ging pas na 9 maanden doorslapen en kwam niet meer om nachtvoeding, dus voor een baby van 1,5 week oud is het heel normaal om wakkee te worden in de nacht.

mijn dochtertje kreeg na 1.5 week in het ziekenhuis al 120 cc maar zij huilde iedereen de kop er af als de fles leeg was bij 100 cc en als ze dan nog iets éxtra's kreeg was ze daarna stil.  Nu krijgt ze voeding voor hongerige baby's maar ik zou geen extra voeding gaan geven als ze het niet nodig heeft want je komt later in de problemen met de hoeveelheid voeding want hoe ze hebben later steeds meer voeding nodig en blijf je dus elke keer te veel geven wat een gezondheid risco geeft op overgewicht. 
Ik heb tot de 5 kg haar om de 5 uur wakker moeten maken voor een voeding ( uit der eigen sliep ze 7 uurtjes)  aangezien baby's hun suiker nog niet kunnen regelen.

En nu is ze 12 weken en slaapt van 21 tot 7 uur maar dat is meer geluk als wijsheid 

mijn dochtertje kreeg na 1.5 week in het ziekenhuis al 120 cc maar zij huilde iedereen de kop er af als de fles leeg was bij 100 cc en als ze dan nog iets éxtra's kreeg was ze daarna stil.  Nu krijgt ze voeding voor hongerige baby's maar ik zou geen extra voeding gaan geven als ze het niet nodig heeft want je komt later in de problemen met de hoeveelheid voeding want hoe ze hebben later steeds meer voeding nodig en blijf je dus elke keer te veel geven wat een gezondheid risco geeft op overgewicht. 
Ik heb tot de 5 kg haar om de 5 uur wakker moeten maken voor een voeding ( uit der eigen sliep ze 7 uurtjes)  aangezien baby's hun suiker nog niet kunnen regelen.

En nu is ze 12 weken en slaapt van 21 tot 7 uur maar dat is meer geluk als wijsheid 

Terug
Bovenaan