Hoe wonen jullie

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden.

Het is misschien leuk om van elkaar te weten hoe we wonen.
Het is al eens eerder gedaan, maar er zijn zoveel nieuwe bij gekomen, dus ik dacht we doen het gewoon nog een keer. Oke ik begin:

Wij wonen in een dorpje in Noord-Holland.
Vorrig jaar december zijn we verhuisd omdat we graag groter wilde wonen met een zonnetje in de tuin.
In ons vorrige huis hebben we 8 jaar gewoont en nu dus bijna  1 jaar in ons nieuwe huis.
We wonen op een hoek van een rijtjeswoning met een garage voor aan het huis.
De keuken is aan de voorkant en onze woonkamer tuingericht.
Wat we erg leuk vinden is dat we een speelkamer hebben benenden waar onze kleine meid lekker rommel kan maken. Een leuk bijkomstigheidje.
We hebben beneden een douche en boven een badkamer, die nodig opgeknapt moet worden. We hebben boven 3 slaapkamers en een kleine zolder.
En nu dus zomers een de hele dag de zon in de tuin.
We wonen hier met zijn 4ren: Onze dochter, mijn man en ik en ons lief klein  konijntje.
We hebben het hier heerlijk naar ons zin en willen hier graag  oud worden samen.

En jullie?????

Groeten van Miena.

Hoi meiden,
Leuk, een keer zo'n heel ander onderwerp.
Mijn man en ik wonen in een klein dorp in het noordoosten van de provincie groningen. Nadat we een paar jaar in de stad groningen gewoond hebben, wilden we graag terug naar het platteland om lekker te kunnen genieten van de rust en de ruimte. Aangezien de huizenprijzen daar erg laag zijn, hebben we in 2002 een vrijstaand huis (1938) gekocht met een dubbele garage. Beneden hebben wij een hobbyschuur, bijkeuken (zelf opgeknapt), badkamer, toilet (zelf verbouwd), keuken (laten verbouwen),   hal, en woonkamer. Op de bovenverdieping onze eigen slaapkamer, computerkamer, en toekomstige kinderkamer (al voorzien van nieuw plafond, nieuwe wanden en vloer en compleet geschilderd). Nu maar hopen dat de kinderkamer snel gevuld wordt!
Onze tuin ligt op het oosten en noordoosten. Een groot gedeelte van de tuin is siertuin met vijver en prieeltje. Ik vind het erg leuk om daar  mijn vrijetijd in te besteden. Het gedeelte van onze tuin op het noorden staan kerstbomen op (deze grond heeft  een buurman van 2 huizen verderop gratis in gebruik, voor ons erg handig omdat hij dit gedeelte dan ook onderhoud). Vanuit de keuken kijken wij daarom uit over een mooi groen kerstbomenveld.
Tot zover mijn verhaal, ik ben benieuwd naar de andere forumleden

Liefs Judith

Hallo, leuk idee!

Ik woon al 3 1/2 jr in Frankrijk en heb daar mn Fransoosje ontmoet. Toen woonden we nog in een klein flatje Juan Les Pins, maar vonden het daar veel te druk en de mentaliteit stond ons niet aan, dus wonen we nu in een dorpje in de Minervois in de Aude (ongeveer 100 km ZW van Montpellier) en het bevalt ons   prima!! Midden tussen de wijnvelden, in een huis midden in het dorp van ong 100m2 en een terras op de tweede verdieping met vaste bbq,(Jaja!!) Nog geen kindjes, helaas   mk   gehad, maar weer bezig, dus is voor binnenkort!
O ja, om jullie even jaloers te   maken, het is hier 21 °C en heeerlijk weer nu!!

Groetjes,

Marieke

hoi hoi,

Wij wonen in Rotterdam.
We hebben eerst 3 jaar in een 4-kamerappartement gewoond, maar zijn in juli verhuisd naar een eengezinshoekwoning met klein tuintje en een lekker dakterras.
We hebben 2 slaapkamers, ruime badkamer en een grote zolder.
In de buurt zijn er scholen, opvang en een peuterspeelzaal.
Kortom, wij zijn er klaar voor, nu de kleine zelf nog !!

groetjes,
Cora

Hoi meiden,

Wat een goed idee,
Wij wonen sinds eind april in ons nieuwe huis in een dorpje in Zeeuwsch Vlaanderen.
Het is een rijtjeshuis uit 1960 en onlangs helemaal gerenoveerd.
We hebben een ruime woonkamer en keuken, kelderkast en toilet. Keuken en toilet hebben we zelf helemaal verbouwd. Boven hebben we 3 ruime slaapkamers en een ruime badkamer met ligbad, aparte douche en toilet. En op zolder hebben we bergruimte en een 4de slaapkamer.
We willen graag op zolder nog een dakkapel laten plaatsen, maar dat zijn toekomstplannen.
Onze tuin is niet echt groot, maar wel op het zuiden. Heerlijk altijd zon!!
We wonen nu in een kindvriendelijke buurt, heel rustig en verschillende speeltuintjes.
We hebben het hier erg naar ons zin.

groetjes Larissa

Hoi hoi,

Mijn vriend en ik wonen in Apeldoorn. En wonen sinds vorig jaar samen.
We hebben nu ruim 4 jaar een relatie. Maar wist al snel dat we samen een kind willen. En nou gaan we er ook echt voor.
We wonen in een flad maar dat bevalt ons niet echt. Dus zijn druk op zoek naar een ander huis met een tuin. zodat onze hond en de kat ook lekker naar buiten kunnen!

Liefs Inge

Hallo allemaal,

Ik woon samen met man en zoontje van 17 mnd. in een dorpje ongeveer 15km van Rotterdam. In een rijtjes huis met grote woonkamer en eetkamer open keuken, boven zijn 2 grote slaapkamers en een kleinere kinderkamer, badkamer  en een grote zolder.
Maar niet voor lang meer want we gaan in mei verhuizen naar een nieuwbouw woning in ons dorp. Wordt iets kleiner maar is wel een koopwoning en nu huren we.
We hebben dan wel 3 slaapkamers want we willen graag een broertje of zusje voor ons zoontje. We hebben nog even gewacht om weer zwanger te worden omdat de aan mijn kant van de familie een erfelijke spierziekte voorkomt maar gelukkig was mijn moeder geen drager dus kunnen we er voor gaan nu.

Het is leuk om te lezen hoe anderen wonen.

Groetjes Sandra  

Hey meiden.

Wat leuk al die reactie's al.
Nou kan je een beetje een klein beeldje vormen achter al die namen...hihi
We wonen vast allemaal erg gezellig als ik dit zo lees.

Groeten van Miena

Terug
Bovenaan