Hoi mama's,
Bij ons kriebelt het weer heel erg voor een tweede kindje, maar vanwege praktische redenen willen we nog ongeveer 2 maandjes wachten voordat we het weer willen gaan proberen..
Nu zit mijn vriendin vollop in de "malle molen" om zwanger proberen te raken. Kreeg eerder geen eisprong, nu in ziekenhuis testen aan het doen, op gezette tijden gemeenschap moeten hebben etc,.. Een heel proces steeds wat elke maand herhaald moet worden. Ze zijn nu 2 jaar bezig..
Een andere vriendin van mij is lesbisch en hun zijn nu eindelijk bezig met inseminatie.. Eindelijk alle keuringen en testen ondergaan, donor gevonden en een ziekenhuis die dit nog doet.. Ook hun zijn al 2,5 jaar bezig..
Gelukkig hebben mijn andere vriendinnen het wat makkelijker gehad en zijn ondertussen wel al mama.
Maar stel dat het straks bij ons weer zo mag zijn, zwanger van een tweede kindje,..
Ik vind het dan ontzettend moeilijk om ze dat te vertellen.
Natuurlijk weet ik ook wel dat onze vreugde er niet onder mag lijden en hun het wel zouden begrijpen, maar toch. Een beetje gevoelsmens weet ook wel dat hun na het nieuws weer even in de put kunnen zitten. Als ik niet zwanger kon raken in ieder geval wel!!
Stom he,.. zit er nu al over in,..
Maar goed,.. ik moet tzt ook maar weer eens zien zwanger te worden want je ziet wel, niets is vanzelfsprekend..
Nog iemand in zo'n situatie gezeten?
Esmé mv Kay