hoe ziet een bevallingsbed eruit?

He, ik moet in het ziekenhuis gaan bevallen eind december (ongeveer, haha!!) maar zie het niet zitten om met mijn benen in beugels te moeten liggen als ik aan het bevallen ben.
Maar hoe werkt dat in het ziekenhuis, hoe ziet een bed eruit waar je in moet bevallen?

beugels gebruiken ze niet meer in elk ziekenhuis, je zou het bij je eigen ziekenhuis kunnen navragen. ook worden er vaak informatieavonden georganiseerd over bevallen, je krijgt dan ook een verloskamer te zien.
i,p is het een gewoon bed waarbij de hoofd en voetensteunen en de hoogte verstelt kan worden.
verder kun je ook zoeken naar verschillende pershoudingen (op bed liggend, of zittend of op een baarkruk) dit kun je ook nagaan in het ziekenhuis wat voor hun gebruikelijk is. en je kunt natuurlijk ook altijd je verloskundige vragen, die kent het ziekenhuis ook goed. succes

mijn bed in t ziekenhuis was een normaal bed behalve t voeteneind ongeveer vanaf net onder waar je billen liggen kun je ietsje naar beneden kantelen. dus kan iedereen er beter bij.
was geloof ik ook mogelijkheid voor steunen in te plaatsen maar het lijkt me niet dat ze dat bij voorbaat erin plaatsen hoor,. alleen als je moeite blijkt te hebben met je benen hoog houden denk ik.
en t hoofdeind kun je natuurlijk verstellen.
Succes

hoi!
ik ben ook bevallen in het ziekhuis en heb het als zeer prettig ervaren!
Het was de bedoeling om thuis te bavallen maar dat was bij mij niet echt een succes.
Het bed was super zacht en je hoeft niet met je benen in beugels.
Pas op het moment dat je mag gaan persen doen ze het voeteneinde naar beneden en trek je je knieën naar je toe, of iemand helpt je daarbij.
Echt niets om je druk over te maken!
Groetjes Ilse

ha,

Die beugels gebruiken ze volgens mij alleen als je kleine met de vacuumpomp geboren wordt en op dat moment maak je je daar het minst druk om (ik tenminste niet)
succes

Hi,

Ik ben op medische indicatie in het zkh bevallen en ik zou het zo weer doen (maar ik wil geen kinderen meer, dus hoeft het niet). In het zkh waar ik was, lig je gewoon op een normaal bed, maar zodra het persen begint, komen alle toeters en bellen naar voren. Het einde van je bed is ineens weg zodat iedereen er bij kan.

Kan me voorstellen dat je de beugels niet prettig vindt, maar ik vond het wel fijn om mijn benen even te rusten te leggen. En heel stiekem heb ik ze als steun tijdens het persen gebruikt. Het mocht niet, maar ik heb het wel gedaan. Een beetje maar.

Ga eens naar een voorlichtingsavond, die worden in alle ziekenhuizen gegeven.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan