hoe ziet een bevallingsbed eruit?

Ik ben bij onze oudste ook in het ziekenhuis bevallen. Het bed waar ik in bevallen was konden ze in delen weghalen. Eerst lag ik dus in een (zo op het oog) normaal bed. Toen ik bijna volledige ontsluiting had hebben ze een deel van het bed eraf gehaald, zoals m88 beschrijft. Tijdens de bevallig heb ik niet met mijn benen in de beugels gelegen. Die zijn er pas opgegaan toen ik gehecht moest worden. Verder niet. Tijdens het persen moest ik gewoon zelf mijn benen vasthouden.

Tijdens het persen hou je je benen veel dichter naar je buik, daar zijn beugels helemaal niet geschikt voor.
Hier hetzelfde als bij cootje 78, tijdens het hechten dus wel die beugels, maar dat gaf alleen steun.

Ik ben ook in eht ziekenhuis bevallen en het bed daar was echt heerlijk. Heel comfortabel en ik kon er alles aan verstellen, zodat ik bijvoorbeeld lekker overeind kon zitten tijdens het wegpuffen van de weeën.
Die beugels zijn er bij mij pas opgegaan toen ik werd gehecht.

maak je daar vooral niet druk om meid!
omdat bij mij de ontsluiting niet vorderde (in 15 uur van 3cm naar bijna 5 cm) moest ik helaas ook naar het ziekenhuis. het is me daar prima bevallen! (leuke woordspeling :p ) toen er na 45min persen nog weinig gebeurde moest er een pomp aan te pas komen. toen kwamen ook de beugels tevoorschijn. Niet voor tijdens het persen, maar juist tussen de persweeen door. het duurde bij mij nog 5 persweeen voor mijn dochter geboren werd. en bij het hechten werden ze ook gebruikt. dat is juist fijn! probeer maar eens 25min je benen wijd en omhoog te houden terwijl je van dat wondertje aan het genieten bent! en mocht het nodig zijn zul je er blij mee zijn! echt! geen zorgen dus!
Bevallen is zo'n prachtige ervaring, laat dat niet verpesten door zulke zorgen!

meid, wees blij dat ze er wel zijn! Dat is wel handig hoor. Ze worden idd niet gebruikt tijdens het persen. Dan houd je je eigen benen wel vast en evt. helpt je man je daarbij. Na de bevallen leg je je benen er op en dan kunnen ze evt hechten. De beugels zaten bij mij trouwens onder het bed en die kunnen ze met een simpele handeling tevoorschijn 'toveren'. Zo hoef je niet je benen telkens omhoog te houden enzo.

Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en het is me heel goed bevallen.
Het was gewoon een normaal bed en daarna als je evt gehecht moet worden doen ze de beugels omhoog, ik had ze niet eens gezien van te voren.
Iedereen zegt dat in het ziekenhuis bevallen heel 'kil' en niet 'huiselijk' zeg maar, maar dat is me heel erg meegevallen.
De verpleegsters waren allemaal heel erg aardig, bij een eventuele volgende zwangerschap zou ik weer naar het ziekenhuis gaan voor de bevalling.

Terug
Bovenaan