hoe ziet een schema eruit van een baby van 9maanden

Mijn dochter is 8,5 maand en dit was haar schema tot 3 weken geleden:

- 8.30 uur fles ontwaakpap of bordje pap (200cc)
- 10.00 uur fruit + wat sap
- 12.00 uur boterham, eerst zonder korstjes, die eet ze gewoon los uit de hand nadat ze eerst de zachte stukjes op heeft + wat sap
- 15.00 uur fles melk (200 cc)
- 17.00 uur avondmaaltijd en klein cupje danoontje + wat sap
- 19.30 uur fles melk (avondpapje)

Sinds drie weken weigert ze de fles van 15.00 uur en zit nu dus nog maar op 2 flessen melk. verder is het schema nog gelijk, behalve dat ze 's ochtends nog wel eens wat extra brood of stukje worst krijgt, omdat ze dat van mij zit te bietsen... ;-)

Minimum dat ze aan melk (zuivel) nodig hebben is 300cc is mij verteld, en dat krijgt ze met twee flessen ruim binnen!

Hopelijk heb je hier iets aan...
 
hoi,

ons zoontje is 9 mnd oud en zijn schema ziet er zo uit,

7.00 pyamapapje uit een bord
9.30 fruithapj en wat diksap
12.00 1/5 tot 2 boterhammen met wat sap
s,middags wil hij alleen wat drinken.
17.00 groentehap en beetje sap
18.00/18.15 toetje
19.00 naar bed tot volgende ochtend.

ik hoop dat je hier wat mee kan.

 
Mijn dochtertje (nu 8.5 maand) heeft het volgende schema:

08:00 200ml melk
10:00 60-90ml melk
(uurtje slapen)
11:00 200gr. fruit
12:15 1 snee brood met jam, worst of smeerkaas
13:30 200ml melk
(2 uur slapen)
16:00 koekje/soepstengel met diksap
17:00 200gr groente/vlees/aardappel (potje)
50gr. toetje (soms 2stuks)
19:00 200ml melk

Ze krijgt dus 3 flesvoedingen per dag.
's nachts slaapt ze zeker 12 uur.
Verder heeft ze nog helemaal geen tandjes, maar brood eet ze met korst en al.. zonder moeite.

Ze lust trouwens echt alles en kijkt al het eten uit je handen. Ze heeft zelfs al de stroopwafel bij m'n schoonmoeder uit d'r handen getrokken en bij mijn vader een froufrou (ook koekje) afgepakt en gauw in d'r mond gestopt.
Ze heeft bij m'n schoonmoeder ook al een keer een stukje pannekoek en vorige week 2 frietjes gegeten.. ze eet alles op..

Hoe gaan jullie daar mee om, en laten jullie je kind ook al nieuwe dingen proeven..(zoals bijvoorbeeld pannekoek en friet)
Op het kinderdagverblijf eet ze ook vanalles, yoghurt uit een beker, liga, toetjes, brood, stukjes fruit..
Het is een kleine vreetzak, af en toe vragen we ons echt af krijgt ze niet te weinig.. dat is niet zo, maar toch ze kan als het moet de hele dag zitten te eten.

En wat mag ze nog meer op brood behalve jam, kaas of worst..? iemand nog ideeen ?

Groetjes Ellen, mama van Femke
 
<p>Optimel? Zitten daar geen zoetstoffen in? Bij kleine kinderen en baby's schuilt uitdrogingsgevaar. </p><p> </p><p>Mijn dochtertje is 9 maanden en "wil" liever vast eten dan de fles, ik bied 500 per dag aan maar vaak drinkt ze 400.</p>
 
Soen (dochter 9 maanden)
Uiteraard verschilt t per baby/kind naar hun behoefte. Ook ik had in het begin behoefte aan advies, maar je kind geeft uiteindelijk zelf aan wat hij/zij wilt.
Mijn dochter is nu 9 maanden en eet graag. Ik zorg er ook zoveel mogelijk voor dat ze de 3 R'en patroon heeft. Dat is Rust Regelmaat en Reinheid. Maar goed....wat eet mijn dochter.

Ochtend als ze wakker wordt tussen 8.00 á 9.00 uur krijgt ze haar flesje 180cc Hero 3 schepjes standaard en 3 schepjes comfort plus. Daardoor wordt t ietsjes dikker waardoor ze niet snel een hongergevoel krijgt.
Middag rond 11.30 á 12.00 uur krijgt ze een bord pap van Bambix gemixt met 180cc melk zoals haar ochtendmelk en een paar babykoekjes erin om het te binden, want anders wordt het te waterig. 
Namiddag rond 14.30 á 15.00 uur krijgt ze een fruitpotje of yoghurtpotje. Maakt niet uit welk merk. Je merkt vanzelf welke ze wel en niet lekker vinden. Af en toe krijgt ze ook ipv fruitpotje een zachtgekookt ei met brood of eet ze met mij mee wat de pot schaft.
Avond rond 17.00 á 17.30 uur krijgt ze haar groentepotje of eet ze met mij mee wat de pot schaft. Soep met stukjes brood erin vindt ze ook heerlijk. Gewoon zoveel laten wennen aan wat jij eet. Het is belangrijk dat ze alle smaken proeven en er veel afwisseling is in hun maaltijden.
Avondfles rond 19.00 uur voordat ze gaat slapen krijgt ze een flesje 210cc met 4 schepjes hero comfort plus en 3 schepjes hero standaard. Hierna gaat ze gelijk naar bed en slaapt ze de hele nacht door.

Het is belangrijk om te luisteren naar de signalen die je baby jou geven. Als ouder kan je enigzins inschatten of hun eten wel genoeg is voor hun of niet. Mijn dochter kreeg in het begin blijkbaar ook niet genoeg waardoor ze steeds wakker werd en onrustig werd. Geef ze ook af en toe wat lekkerd tussendoor zoals een koekje, wortel, kaasknabbel chips, sap etc. Tussendoor natuurlijk genoeg water geven. Houdt dat aan als basis dus niet teveel sap en suikers. Kortom...luister naar je ouder instinct ? succes 
 
Soen (dochter 9 maanden)
Uiteraard verschilt t per baby/kind naar hun behoefte. Ook ik had in het begin behoefte aan advies, maar je kind geeft uiteindelijk zelf aan wat hij/zij wilt.
Mijn dochter is nu 9 maanden en eet graag. Ik zorg er ook zoveel mogelijk voor dat ze de 3 R'en patroon heeft. Dat is Rust Regelmaat en Reinheid. Maar goed....wat eet mijn dochter.

Ochtend als ze wakker wordt tussen 8.00 á 9.00 uur krijgt ze haar flesje 180cc Hero 3 schepjes standaard en 3 schepjes comfort plus. Daardoor wordt t ietsjes dikker waardoor ze niet snel een hongergevoel krijgt.
Middag rond 11.30 á 12.00 uur krijgt ze een bord pap van Bambix gemixt met 180cc melk zoals haar ochtendmelk en een paar babykoekjes erin om het te binden, want anders wordt het te waterig. 
Namiddag rond 14.30 á 15.00 uur krijgt ze een fruitpotje of yoghurtpotje. Maakt niet uit welk merk. Je merkt vanzelf welke ze wel en niet lekker vinden. Af en toe krijgt ze ook ipv fruitpotje een zachtgekookt ei met brood of eet ze met mij mee wat de pot schaft.
Avond rond 17.00 á 17.30 uur krijgt ze haar groentepotje of eet ze met mij mee wat de pot schaft. Soep met stukjes brood erin vindt ze ook heerlijk. Gewoon zoveel laten wennen aan wat jij eet. Het is belangrijk dat ze alle smaken proeven en er veel afwisseling is in hun maaltijden.
Avondfles rond 19.00 uur voordat ze gaat slapen krijgt ze een flesje 210cc met 4 schepjes hero comfort plus en 3 schepjes hero standaard. Hierna gaat ze gelijk naar bed en slaapt ze de hele nacht door.

Het is belangrijk om te luisteren naar de signalen die je baby jou geven. Als ouder kan je enigzins inschatten of hun eten wel genoeg is voor hun of niet. Mijn dochter kreeg in het begin blijkbaar ook niet genoeg waardoor ze steeds wakker werd en onrustig werd. Geef ze ook af en toe wat lekkers tussendoor zoals een koekje, wortel, kaasknabbel chips, sap etc. Tussendoor natuurlijk genoeg water geven. Houdt dat aan als basis dus niet teveel sap en suikers. Kortom...luister naar je ouder instinct ? succes 
 
Terug
Bovenaan