Hoe ziet je ideale vakantie eruit?

Hoi,
De vakanties als hierboven zie ik meer als een tussendoor vakantie.
Ik zie er er geen probleem in om wat verder weg te gaan. Toen ons dochtertje 5 maanden was zijn we een week naar de sneeuw geweest in zuid Duitsland, we zaten in een familiekamer in een hotel en hebben ons prima vermaakt met wandelen. Vorig jaar was ons dochtertje bijna 2 jaar en zijn we in twee etappes (overnachting in hotel) naar het zuiden van Frankrijk gereden waar we een huisje hadden gehuurd midden in de natuur.
Al viel het reizen tegen met een kindje van 2 (die slapen niet veel meer en zijn moeilijk bezig te houden), toen we eenmaal daar waren konden we gewoon onze gang gaan.
Voor ons de ideale vakantie.
 
lees ik met m'n suffe kop alleen de bovenste reacties.
Om nog even op de vragen in te gaan. In de sneeuwvakantie hadden we een familiekamer met slaapkamer zodat de kleine rustig kon  slapen en wij onze gang konden gaan.
Bij het boeken konden we op kindvriendelijke huisjes kijken zodat kinderbedje,stoel etc. vaak al aanwezig waren. Alleen een eind rijden  viel dus tegen, de volgende keer wil ik  toch 's nachts gaan rijden en in één etappe zodat we de kleine het grootste gedeelte slaapt.

 
Voordat we kinderen kregen, hebben mijn man en ik al veel gereisd. Dus onze oudste zoon (nu bijn 3 jaar) is al 3x op vliegvakantie geweest, waarvan de laatste keer naar Curacao. We hebben nu nog een kleintje erbij en we zijn onze volgende vliegvakantie alweer aan het plannen en als het goed is, gaan we weer naar Curacao of een andere verre bestemming waar geen malaria heerst! Voor ons is Curacao de perfecte bestemming, want het is daar bijna altijd prachtig weer, de stranden lopen geleidelijk af, men spreekt er ook Nederlands (hoeft niet, hoor), er zijn geen inentingen nodig, prachtige onderwaterwereld, enz. We   huren dan een bungalow met veranda, zodat onze kids fijn en veilig kunnen spelen voordat we ontbijten en we huren een auto, zodat we het eiland kunnen verkennen. 's Middags naar het strand en omdat mijn man en ik allebei duiken, doen we dat ook omstebeurt. En 's avonds als de kids op bed liggen, zitten wij samen met een wijntje, kaasje en een kaarsje aan op de veranda na te genieten van de dag!

 
Terug
Bovenaan