hoe ziet jullie dag indeling eruit de eerste weken

Wij hebben ons kindje altijd beneden in de box gehad,alleen s'middags ging hij van 12:00-15:00uur naar bed.
Het is prettig voor jezelf en je kindje om vanaf de 1e dag een ritme aan te houden.
Ik merk het bij Jarno heel goed dat we dat gedaan hebben(hij is nu 10mnd).Hij weet heel goed wanneer hij naar bed moet en wanneer het speeltijd is,en hij is er ook nooit vervelend om.

Ik neem aan dat je de temp wilde weten?
Beneden heb ik het altijd 20graden en op zijn slaapkamer is het 19 a 20 graden.
Echt stikheet is ook niet nodig

succes groetjes Sandra

Hoi hoi,

Mijn eerste kindje lag vaak in zijn bed, omdat hij in de box beneden niet in slaap kon vallen en dan vaak lag te jengelen. Wel sliep hij beneden af en toe in de kinderwagen. De tweede (nu bijna 6 maanden) viel te pas en te onpas overal in slaap! In de box, op de bank, in bed, maakte allemaal niet uit. Ik ben ook wel een voorstander van het invoeren van een ritme, maar de eerste weken vind ik dat persoonlijk nog niet nodig hoor! Probeer naar je kindje te luisteren en te beslissen wat jij denkt dat voor jouw kindje het beste is. Opgroeiende kindjes hebben zeker baat bij een vast ritme. Ik denk dat wij vanaf een maand of 2 daar echt mee begonnen zijn. Tot die tijd had ik ze liever wat meer bij me.. Ze hebben dan veel behoefte aan warmte, dus lekker vaak knuffelen!

Succes ermee!
Petra

Hoi, Hoi,

Onze dochter (nu 5 wkn.) wilde eerst niet in haar wiegje slapen, maar alleen maar beneden in de wipstoel in de box. Na een week of drie, ben ik begonnen haar toch na iedere voeding in haar bedje te leggen. Het is nu zo dat ze na de voeding van 7.00 uur in haar bedje slaapt en na de voeding van 11.00 uur ook. Ik wil mondjesmaat al beginnen met haar na de voeding van 15.00 uur in de box of wipstoel te leggen, zodat ze al enige 'regelmaat' krijgt in haar slaapjes. Ze is namelijk standaard na de fles van 19.00 uur jengelig en wil dan alleen maar op de arm of in de wipstoel. Heel vermoeiend, want dan heeft of mijn man of ik de handen niet vrij 's avonds. Wellicht wordt ze dan wat meer moe omdat ze 's middags al beneden is geweest.
Ik heb dit ook zo gedaan met onze eerste dochter die nu inmiddels bijna twee is, en die had ik met vier maanden al op een super regelmaat van twee slaapjes: 9.00 - 10.00 uur en 11.30 - 15.00 uur. Daarna is het ochtendslaapje er vanzelf afgegaan.

Mijn dagindeling nu ziet er als volgt uit:

7.00 uur fles - naar bed
10.15 uur bad
11.00 uur fles - naar bed
15.00 uur fles - was naar bed, maar wil nu beginnen met in de box oid
19.00 uur fles - naar bed
na de fles van 23.00 uur en 03.00 uur uiteraard direct hupsakee weer het bed in;)

Volgens mij kun je ze al vroeg aan een ritme laten wennen. Bij mijn eerste dochter werkte het in ieder geval perfect, hopelijk bij onze tweede ook!

Succes!

Hoi,
Isis is zeven weken. De eerste zes weken sliep ze overdag meestal in de huiskamer. Nu slaapt ze op haar eigen kamertje, dag en nacht. Overdag slaapt ze meer als 's avonds. We hanteren het volgende ritme; wakker worden - flesje geven ( overdag in huiskamer)  - knuffelen/spelen op de arm - verschonen - alleen in de box of wipstoeltje leggen - bij eerste slaapsignaal  wakker in bedje leggen - strak instoppen - trusten! Inclusief flesje geven is ze max. 1 uurtje op. Oftewel rust en regelmaat, Isis reageert er goed op.In de kinderwagen en maxi cosi slaapt ze ook goed, maar ze ligt er nooit lang in.
x Esther

hai...

onze dochter Bente heeft in haar eerste weekjes overdag altijd in de box geslapen...vaak in een wippertje die dan in de box stond..ze is inmiddels bijna 11 weken en slaapt vanaf haar 5e week altijd boven in haar eigen bedje. Ze heeft de eerste 3 weken bij ons in de slaapkamer geslapen...maar toen werden we wakker van elk kikje! dus hebben we haar laten wennen aan haar eigen kamertje. Ik heb gemerkt dat ze erg veel baat heeft bij het steeds slapen op dezelfde plek, dat geeft haar rust....wij hanteren het principe van regelmaat en ritme...dus als ze wakker wordt, voeden, verschonen, spelen(knuffelen) en bij slaapsignalen weer op bed...ze eet inmiddels op vaste tijden en dat geeft ook een stuk rust.

succes ermee!

Hallo,

Onze dochter is inmiddels 16 weken. In het begin lag ze ook vaker in de
box te slapen tot ik het boekje regelmaat en inbakeren heb gelezen.

Wij zijn toen inderdaad gaan proberen haar een ritme te geven zodat ze
ook 's avonds direct in haar bedje kon slapen en niet eerst op schoot
in slaap moest vallen.

De eerste keren waren niet leuk omdat zij de eerste keer bijna 1,5 uur
heeft gehuild en de tweede keer 45 min. de derde keer 30 min etc.

Nu is ze aan haar bedje gewend en af en toe lijkt het er wel op dat ze
blij is dat ze lekker mag gaan slapen daar. Ze lacht terwijl je haar
lekker vast instopt.

Af en toe laat ze nog even van zich horen waarna ze in een diepe slaap valt.

In het begin was ze echt maar 1 uurtje wakker....= inclusief geven van
de fles. Nu merk je dat ze wat langer wakker is (1,5 tot 2 uur). Ze
krijgt haar flesje...ff knuffelen en daarna lekker spelen in de
box...dit geeft ze ook zelf al aan want dan begint ze driftig te
wringen en wil niet meer op je schoot zitten. Even spelen in de box met
veel gebrabbel en bij de eerste signalen van moeheid (oogjes
wrijven/gapen) naar bedje toe....en tegen de tijd dat ze de volgende
fles krijgt weer wakker maken...als ze dat nog niet is.

Suc-7

Claudia en Maud-je

Ik ben ook wel benieuwd naar het dagritme van moeders die borstvoeding geven. Ik vind het nl. erg lastig om regelmaat in te brengen omdat ze steeds op andere tijden komt. Ik geef bv op verzoek en soms komt ze om de 2 uur. Als ik dan kijk naar dedagindeling van fleskinderen ben ik gewoon jaloers, wat heerlijk die regelmaat!

Terug
Bovenaan