Hoi, Hoi,
Onze dochter (nu 5 wkn.) wilde eerst niet in haar wiegje slapen, maar alleen maar beneden in de wipstoel in de box. Na een week of drie, ben ik begonnen haar toch na iedere voeding in haar bedje te leggen. Het is nu zo dat ze na de voeding van 7.00 uur in haar bedje slaapt en na de voeding van 11.00 uur ook. Ik wil mondjesmaat al beginnen met haar na de voeding van 15.00 uur in de box of wipstoel te leggen, zodat ze al enige 'regelmaat' krijgt in haar slaapjes. Ze is namelijk standaard na de fles van 19.00 uur jengelig en wil dan alleen maar op de arm of in de wipstoel. Heel vermoeiend, want dan heeft of mijn man of ik de handen niet vrij 's avonds. Wellicht wordt ze dan wat meer moe omdat ze 's middags al beneden is geweest.
Ik heb dit ook zo gedaan met onze eerste dochter die nu inmiddels bijna twee is, en die had ik met vier maanden al op een super regelmaat van twee slaapjes: 9.00 - 10.00 uur en 11.30 - 15.00 uur. Daarna is het ochtendslaapje er vanzelf afgegaan.
Mijn dagindeling nu ziet er als volgt uit:
7.00 uur fles - naar bed
10.15 uur bad
11.00 uur fles - naar bed
15.00 uur fles - was naar bed, maar wil nu beginnen met in de box oid
19.00 uur fles - naar bed
na de fles van 23.00 uur en 03.00 uur uiteraard direct hupsakee weer het bed in
Volgens mij kun je ze al vroeg aan een ritme laten wennen. Bij mijn eerste dochter werkte het in ieder geval perfect, hopelijk bij onze tweede ook!
Succes!