Hoe ziet/zag jullie dag eruit met 8,5 maand?

<p>Ik word wat onzeker van allerlei "gemiddelden" en adviezen over het ritme van 8,5 maand. Tot nu toe hadden we best veel aan het boek 'Baby in droomritme'. Maar voor deze leeftijd geeft het boek te lange wakkertijden voor ons... </p><p>Ons meisje is meestal na 1,5 uur echt weer toe aan een slaapje. 2 uur redden we nog wel, langer alleen als we op pad gaan bijvoorbeeld. </p><p>Hoe ziet/zag jullie dag eruit bij 8,5 maand?</p>

Mijn zoontje is nu 8 maanden en als hij het doet volgens de boekjes ziet onze dag er zo uit:
7.00 wakker en fles 180 cc
9.00 fruit
9.15-11.15 slapen
12.00 fles 150cc en sneetje brood
13.30-15.30 slapen
16.00 fles 180 cc maar wil ik gaan vervangen voor yoghurt
17.15 groente
17.30-18.30 slapen
19.45/20.00 fles 180 cc en dan slapen

Hier hetzelfde mijn dochter is net 8 maanden.
7.00 wakker
7.30/8.00 uur 1 boterham en fles 180+6
9.00-10.00 uur slapen
10.00 1 stuk fruit
11.30/12.00 fles 180+6
12.00-14.00 uur slapen
14.00 uur 1 boterham 
16.00-16.45 uur slapen
17.00 uur groentehap
18.30 uur fles 210+7
19.00 uur naar bed

Zo ziet het er ongeveer uit bij ons, slaapje om 16.00 uur is niet iedere dag. Sommige dagen eet ze ook beter dan andere dagen. Maar het blijft soms nog erg zoeken.

De baby uit t boekje bestaat niet. En je kunt n ritme kwa slapen ook niet opdringen. 
Als ze er nog veel behoefte aan heeft dan moet je de rust gewoon geven. 
Mijn zoontje van 8,5 maand begint nu wat langere slaapjes te doen waardoor ik nu meestal met 2 blokjes slaap uit de voeten kan. Maar ook niet altijd. 
Ik kijk gewoon naar z'n gedrag en als hij aan slapen toe is gaat ie lekker knorren in z'n ledikantje #tevredenbabytevredenmama

De baby uit t boekje bestaat niet. En je kunt n ritme kwa slapen ook niet opdringen. 
Als ze er nog veel behoefte aan heeft dan moet je de rust gewoon geven. 
Mijn zoontje van 8,5 maand begint nu wat langere slaapjes te doen waardoor ik nu meestal met 2 blokjes slaap uit de voeten kan. Maar ook niet altijd. 
Ik kijk gewoon naar z'n gedrag en als hij aan slapen toe is gaat ie lekker knorren in z'n ledikantje #tevredenbabytevredenmama

Zelfs met bijna 12 maanden slaapt mijn zoontje nog niet volgens de boekjes. Heb me daar ook lange tijd druk om gemaakt, maar heb me op een gegeven moment gerealiseerd dat ik gewoon naar mijn kindje moet kijken. Als hij moet is, gaat hij gewoon lekker slapen. Hij slaapt nu sowieso nog 2x ruim 2uur op een dag en soms nog een powernap. Ik hoor op het cb dat hij naar 1 middagslaap toe moet, nou mooi niet. Hij is daar nog niet aan toe, dus hij gaat gewoon naar bed als hij moe is. Laat je niet gek maken door verhalen en adviezen. Je eigen kindje volgen! 

Kijken naar je kind. Die van ons slaapt meestal nog ongeveer 2x 2 uur maar kan soms ook zomaar 3 uur liggen slapen.
Ook is ze ene keer ‘s ochtends om 8u al weer moe en volgende keer pas om 9u. Lekker wisselend dus.
Heb ook een hele tijd schema’s opgezocht, maar kijk nu gewoon naar haar en wat ze nodig heeft. Ze is ook 8,5 maand

Hij gaat elke avond om 20.30 naar bed en word 08.00/08.30 wakker.
tussen die tijd slaapt ie 1x meestal tussen de 20 min en een uur. Hier niet echt een strak ritme. Het komt zoals het komt. 

Terug
Bovenaan