Hoe ziet/zag jullie dag eruit met 8,5 maand?

Dat boek is een richtlijn. Elke baby is anders. Ik werd ook onzeker door de schema's in dat boek, klopte hier ook niet. Uiteindelijk het boek weggelegd en ik merkte dat ik minder gespannen de dag doorkwam. 
Mijn dochter is nu 8 maanden en doet 2 slaapjes overdag en daartussen is ze ongeveer 3 uur wakker. Als ik wegga met haar is ze soms langer wakker, maar dat komt omdat ze in de kinderwagen niet wil slapen. 
Die langere wakkertijd komt vanzelf. Lekker je kindje volgen dan heb je een blije baby en daardoor voel jij je ook beter. 

Mijn zoontje is nu 8 maanden en 1 week.
7 uur wakker
7:30/8:00 fles 180+ 6 scheppen
9:30/10:00  2 stuks fruit
Daarna slaapje  en de tijd is verschillend  soms 45 min soms 2 uur.
12:00 2 sneetjes brood
Dan tussen en brood en fles nog 1 slaapje
15:00 fles  180+6 scheppen 
Dan tussen zn fles en avond eten nog een kort slaapje
17:30 aardappels groente  vlees
19:30   fles  210 +7 scheppen
?

Wat heerlijk al die slaapjes die ik lees. Hier 3 keer op een dag een slaapje van 30 min en als we geluk hebben zit er een slaapje van 45 á 60 min bij. 
Tijd voor mijzelf heb ik dus eigenlijk niet. Snel een klein klusje doen en dan is hij al weer wakker. En inslapen doet hij ook nog niet zelf. Ik moet hem in slaap wiegen. 

Laat je niet gek maken door wat er oversl in boeken en op internet staat. Als jouw kindje moe is, is ze moe en moet ze gewoon lekker naar bedje toe. Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere kindje. Mijn zoontje sliep/slaapt ook altijd meer dan gemiddeld. Rond de 8 maanden ging zijn slaapgedrag wat meer veranderen. Kom toen iets langer wakker zijn, waardoor af en toe het slaapje eind middag kwam te vervallen ( ondat hij dan sochtends en smiddags later en wat langer sliep). 
Nu is hij 10 maanden en kan hij sochtends nog steeds maar max 2 uur op zijn. Hij slaapt dan vaak nog 1,5-2 uur. En soms maar 1 uur. Smiddags slaapt hij ook nog 2/2,5 uur. Dus heel vaak kom ik overdag nog uit op 4/4,5 uur slaap uit. En snachts ook 11 a 12 uur. Gewoon kijken naar wat jouw kindje nodig heeft!

Terug
Bovenaan