Hoe zijn jullie begonnen met flesvoeding afbouwen?

<p>T is volgende week 6 maanden, en volgens de boekjes is dat het moment dat je langzaam vaste voeding uit gaat breiden en flesvoeding afbouwen. Daar zit ik een beetje over te piekeren. </p><p>Ondanks dat T groot is, is ze niet bepaald een grote eter. En ze eet het liefste ’s avonds en ’s nachts. Ze heeft een KMA en we hebben haar nooit op gehydrolyseerde voeding gekregen. In overleg met kinderarts op geitenmelk gebleven en daar heeft ze enkel een wat pukkelige huid van, en ze is wat gevoeliger voor billenuitslag. En ik vermoed dat daar haar vreemde hongerpatroon vandaan komt. </p><p>Momenteel (tijden +/-)</p><p>7u fles 150 + 5, gaat bijna nooit op</p><p>10u fruithap (die gaat er goed in)</p><p>11u fles 150 + 5, gaat soms op</p><p>15u fles 150 + 5, gaat meestal wel op</p><p>17.30u groentehap (mwah, soms goed soms drama) </p><p>19.00 fles 150 + 5, gaat altijd op</p><p>22.30 fles 150 + 5 en bij weinig overdag eten 180 + 6 (gaat altijd op, soms die grotere niet) </p><p>3 a 4u. 120 + 4 (deze probeer ik kleiner te krijgen ivm ochtend geen honger, meer voeding gaat ook altijd op) </p><p>Hoe slaperiger ze aan de fles is, hoe beter die gaat. </p><p>En dan de hapjes. Die gaan opzich goed. Duidelijke voorkeur voor fruit. En ze wil het echt gepureerd hebben. Van geprakt eten begint ze enorm te kokhalzen en huilen. Ivm haar allergie ben ik haar aan het blootstellen aan andere allergenen. Inmiddels al ei en pindakaas gedaan, gaat beiden gelukkig erg goed. Al vind ze pindakaas nog een beetje vreemd ? En ik ben begonnen met een granenpap voor 6 mnd+ sinds 2 dagen. Gewoon 1 eetlepel  om te wennen. Is nog niet echt een vast moment voor. </p><p>Een aantal vragen:</p><p>1. Kan het kloppen dat als ik de nachtvoedingen zo min mogelijk maak, dat ze dan haar hongerpatroon meer naar de ochtend verplaatst? Of herkennen andere moeders hoe het nu gaat? Hoe pakken jullie dat aan?</p><p>2. Hoe zijn jullie flesvoeding gaan vervangen? Welke voeding verviel als eerste? </p><p>3. Is het erg als dat met 6 mnd nog niet lukt? Ik lees soms dat kindjes van 6 mnd al een broodje eten. Nou ik denk niet dat ze weet wat ze daarmee moet doen, en als ze al zoveel moeite met geprakt eten heeft… Hoe lang hebben jullie het pureren volgehouden? Volgens mij is ze nog niet echt toe aan meer vaste voeding. Maar misschien wel als ze minder melk krijgt? </p><p>4. Soms denk ik dat ze die nachtvoeding meer uit gewoonte eet. Altijd rond hetzelfde tijdstip en in de ochtend kan ze rustig een uur op haar fles wachten en die nog niet leegdrinken. Hoe test je zoiets? Gewoon niet geven wordt een krijspartij. Langzaam afbouwen maakt het minder, maar het tijdstip blijft.   </p>

Kijk naar je kind
Die van mij eet als een peuter dus alles 
Hij drink in avond 360 plus pap en in cohtend 150 met 2 scheppen niet helemaal op get gaat om dat die vocht  binnen krijgt  daarna brod om half 7 7 uur 
Tussen dor fruit
Lumch 2 brood 
Tussen door koekje
Avond eten
Pap fles
Als eerste liet  ik de middag fles gaan toen deed ik daar groente hap met 4 maanden
Bij 5 maanden ging alle fleasen snel weg hij had dat nodig
Maar ik zal de avond en ochtend fles houden dat doe ik ook en na de lunch kleine fles voor middag slapen.
Ik zal die 3 a4 uur fles vervangen
En de nacht fles kijken als die weg kan die fles geven na avond eten dat doe ik ook 5 uur avond eten 6 a half 7 nacht fles 
Die trekt die door tot 5 a 6 uur ochtend

Hoe oud is jouw kindje? 
Dankjewel voor je ervaringen. De fles voor het middagslaapje vind ik inderdaad wel een fijn idee, zodat ze die in elk geval niet door dorst/honger slecht doet. Het zit er bij ons sinds 3 weken in dat ze tussen de middag 2 uur slaapt, wauw! Het was eerder mevrouw hazenslaapjes.

Nu 9 maanden toen ik begon was die 4 maanden 3 half maamd waarom zo vroeg mij baby rolde met 2 maanden kroop met 3 maanden staan 4 en 5 lopen achter wagemtje en staam enzo hij kon niet meer alleen op flessen leven nooit kramp gehad vanad begin niet dus daarom kon het bij mij heel makkelijk nu bem ik begonmen met de pot mee eten zonder peper en zout tuurlijk kruiden soms uit een pakje maar dat is niet erg. Ik houd de avondrn ochtend fles er in en fles na lunch  he5 gaat ook meer om vocht dan inhoud dus ik doe de eenheden niet echt meestal 150 plys 3 scheppen

Je kan een fles laten vallen als ze meer vaste voeding krijgt. Zolang ze nog geen boterham eet zou ik het lekker zo laten. Dat is totaal niet erg! Ik ben vanaf 6 maanden pas begonnen met hapjes, dus alles liep wat later dan het boekje. (ik doe eigenlijk niks volgens het boekje) 
Hoe ik het deed toen mijn zoon goed brood ging eten was:
Ontbijt: fles 150
Tussendoor fruithap
Rond 11.00 een boterham 
Tussen 12.00 en 13.00 een fles 150
16.00 groentehap
19.00 fles 150
Middag fles iets naar voren, groentehap iets naar achter en de fles weg. Ik heb flessen nooit afgebouwd, maar gewoon niet meer gegeven. Op hoop van zegen zeg maar, haha! Dan merk je snel genoeg of er nog behoefte aan is. Mijn zoon heeft er nooit meer om gevraagd.
Met 6 maanden is een nachtvoeding ook nog heel normaal. Als het werkt met een kleiner flesje is dat toch prima. Doorslapen is iets wat wij graag willen, maar tot zeker een jaar heel normaal om dat niet te doen. Mijn oudste slaapt sinds een paar weken door en is 1.5 jaar. Terwijl m'n jongste vanaf 3 weken van 19.00 tot minimaal 2.00 slaapt en nu met 12 weken van 19.00 tot 4.00.
Dus wat ik wil zeggen na m'n veel te lange verhaal... Je doet het hartstikke goed, lekker op je gevoel af gaan. 

Gebruiker, wauw dat is snel! Dat lijkt me ook wel lastig zeg. Hier is ze pas net goed aan het rollen. 
Nodes, het gaat me ook niet om de nachtvoeding hoor. Natuurlijk slaap ik liever door. Maar dat hoeft van mij echt nog niet. Het is meer dat ik me afvraag of ze het doet omdat het honger is, of omdat ze altijd op dat tijdstip eet. Dat gevoel komt omdat ze helemaal niet hongerig op staat. 
Wat een verschil tussen jouw kindjes wat slapen betreft zeg. Apart :)

4 maanden hihi
En als je kijk hijj is niet dik maat beweegt gewoon veel doet vwel net als een kind vam 18 maanden zo veel doet hij ook.
Die van mij kwam tot 6 maanden 2 x per nCht ik telde de voeskng bij op en davhr hij heb gewoon honger dus kocht xl fles daar alles in doen 280 cc plus 9 scheppen 5 scheppen pap en ging kijken hoe dat ging en toen sliep die door die van mij had gewoon honger ik doe ook nooit afwegen eren geqoon 4eetlepsls per bakje wat op gaat gaat op wat niwt op gaat prima

Terug
Bovenaan