Hoe zijn jullie van de nachtvoeding afgekomen?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal, vraagje, hoe zijn jullie van de nachtvoeding afgekomen? Onze kleine is nu 5 maanden en meldt zich heel braaf om de 4 uur, dus helaas ook snachts! We hebben geprobeerd om hem de fiep te geven of om hem even te laten huilen (in de hoop dat hij in slaap viel) maar hij zet gewoon door totdat hij een fles krijgt.

Zijn laatste fles krijgt hij om 23.00. Hiervoor moeten we hem altijd wakker maken. Misschien is het een idee om zijn fles van 19.00 wat te rekken en hem geen late avondfles meer te geven?

Hebben jullie misschien nog tips?

hoi siesa

Wij hadden precies hetzelfde probleem onze zoon is nu 4 1/5 maand en komt ook nog elke nacht en we moesten hem om 23 uur ook wakker maken en dan dronk die eigenlijk net niks.
En hij kwam ook gewoon vier uur daarna weer, nu geven we hem om 7 uur zijn laatste fles en hij komt dan tussen 4 en 5 in de nacht pas weer.
Eigenlijk vinden wij dit nog een probleem (ja je wilt allemaal graag lekker doorslapen)
Maar zijn er wel blij mee dat het nu zo gaat, en na de fles van 4 of 5 uur gaat die nog 2 uurtjes slapen, eigenlijk nooit later dan tot half 8.
Ik zou het gewoon proberen als ik jullie was.

Sterkte ermee

Onze meid is nu al 8 mnd, maar goed.. toch even een reactie...
Wanneer je zoontje echt blijft huilen en uit zichzelf niet weer in slaap valt tót hij een fles heeft gehad, dan zal hij wel echt honger hebben. In dat geval zou ik er niet voor kiezen al een fles achterwege te laten, hoeveel flessen en hoeveel cc krijgt hij nu dan?
Wij hebben destijds in de laatste fles wat meer gegeven, zo'n 30 cc meer, dan in de flessen van overdag EN in de laatste fles rijstebloem. Dit wordt ook vaak aangeraden op cons.buro, ze  zijn daardoor wat langer verzadigd, omdat het wat meer vult.
Bij ons werktte het uitstekend.
Veel succes en ik hoop dat jullie gauw de nachten weer kunnen doorslapen. Wel zo fijn he, vooral als je zelf weer moet gaan werken.

oooooh, kom op met die tips. Ik word er ook doodmoe van (letterlijk)! Het maakt hier niks uit hoe laat we Mika z'n laatste fles geven; hij komt nog minimaal 1x per nacht. En z'n laatste fles is al superzwaar; 30ml meer dan overdag + 4 eetlepels (!) rijstebloem.

Ben benieuwd; degene die de gouden tip heeft is mijn held!

Zet nog even door mijn zoontje 7mnd heeft het ook gedaan hij komt nu nog elke nacht maar geef hem zijn knuffel en valt gelukkig dan toch in slaap !!
Die fles hoeft ie niet meer gelukkig, moet nu alleen wel zijn knufffel even geven en hem even instoppen.
Hoop dat het snel over gaat wordt je gek van elke nacht!!

groetjes

hoi hoi

ik moest er voor mijn dochter elke nacht uit om een flesje water, dan had ze snachts gewoon weer dorst.. toen ze 1 jaar was had ze er geen boefte meer aan.

mijn zoontje 5 maanden kom ook gewoon om de 4 uur snachts.. en dan ga ik gewoon even naar beneden maak een flesje en die krijgt hij dat bij ons in bed vervolgens gaat hij gewoon weer lekker zijn eigen bedje in! als hij honger heeft wie ben ik dan om hem te laten huilen totdat hij weer in slaap valt! hij krijg dat gewoon lekker waar hij behoefte aan heeft, we zien vanzelf wel waneer hij het niet meer nodig heeft.

en dan komt vervolgens mijn dochtertje van 19m weer om  6 uur dus heb niet veel nachtrust maar weet niet beter.

Hoi hoi,

Wij hebben op een gegeven moment de laatste fles om 23.00 uur verhoogt naar 240 in totaal met 4 schepjes rijstebloem. Aangezien hij op een gegeven moment bijna niet meer wakker te krijgen was rond die tijd hebben wij hem vervroegd naar 20.00 uur .

En ons zoontje werd ook netjes om de 4 uur wakker voor fles...mede ook omdat dit in het ziekenhuis (heeft daar wegens spugen gelegen) verplicht was dus meneertje was eraan gewend. En dit was het hele euvel! Wij zijn toen snacht gaan kijken, heb je honger, dorst of is het gewennig. Geprobeerd om een klein flesje te geven van 90 cc, dat dronk hij en ging dan ook slapen. Dus of je hem 90cc gaf of 200cc hij dronk en viel weer in slaap. Dus aan de hoeveelheid lag het niet. Toe gebropbeerd 90cc water met 1 schep melk ipv 3 en dat dronk hij ook en kwam ook pas de volgende dag. Dus al met al daar zat het hem niet in...toen laten huilen....heeeeel erg is dat en je moet elkaar als partners erin steunen. De eerste nacht, speentje gegeven en duurde het huilen dikke  vette 30 min toen viel hij in slaap, de 2de dag het zelfde en de derde dag was het ineens 15 min en de 4de dag 5 min en toen niet meer...hij sliep door!! Dus het was gewenning geworden. Toen sliep hij een paar nachten door en werd soms ook wel eens wakker, maar uiteindelijk sliep hij met 4 maanden helemaal door!

Dus tip: - laatste fles meer geven
                      - proberen te laten huilen
                      - kijken of het echt honger is

Heel veel suc6 ermee.....het gaat een keer over!!!!

Lieve groetjes

Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties! Ik zal inderdaad eens gaan proberen om de nachtelijke hoeveelheid af te gaan bouwen. Ik geloof namelijk ook dat het gewenning is, zijn klok is er op ingesteld denk ik.

@mei2008mama: Teun krijgt nu 6 flessen per dag. 5 van 180 en 1 van 210 met nutriton. Lijkt me meer dan genoeg he?

@gipsyd: Ik ga het eens proberen hoe jij het hebt gedaan. Maar wat bedoel je met fles vervroegd naar 20 uur? Heb je de fles van elf uur weggelaten? Hoeveel voedingen kreeg jouw kleintje dan in totaal? Teun krijgt er nl rond 19 uur nog een (de 4e vd dag)   maar dat lijkt me wat vroeg om daarmee de nacht in te gaan.

Groetjes!

Terug
Bovenaan