Hoe zijn jullie van de nachtvoeding afgekomen?

Hoi hoi,

Ik bedoelde dat we de laatste fles(de 4de)  later gaven om 20.00 uur. Dus ipv bv 19.00 uur en dan 23.00 uur. Onze zoon kreeg er 5 en zat toen op 4 flessen. En nu krijgt hij de laatste fles al om 19.00 uur met rijstebloem!

Je kan het trouwens ook steeds vervroegen. Dus ipv 23.00 uur, ga je naar 22.30 een paar dagen of een week en dan naar 22.00 uur en 21.30....

suc6!

We gaan hier ook de goede kant op; Mika is vorig weekend flink ziek geweest, waardoor we hem weer om de 3 uur voeding aanboden. En toen hij weer opknapte konden we meteen een beter schema introduceren, met maar 4 flessen overdag. Elke fles 210 ml, met in de laatste 4 eetlepels rijstebloem.
Als hij nu 's nachts wakker wordt wacht ik eerst even iets langer af of hij zelf weer in slaap valt. Is dat niet het geval dan geef ik 'em een flesje van 90 ml. Ik heb het idee dat een kleinere hoeveelheid voorkomt dat zn stofwisseling weer volledig op gang komt.
En het is hem ook al een aantal keer gelukt om door te slapen of weer opnieuw zelf in slaap te komen.

Doordat hij ziek is geweest, is hij ook meteen van de fopspeen af; door de snotters kon hij hem niet hebben en nu hoeft ie hem niet meer. Ook mooi meegenomen!

Hou vol meiden! Ieder kindje is anders, maar hier werkt idd een kleinere hoeveelheid en iets langer afwachten voordat we naar hem toegaan.

Baby niet wakker maken om 23.00 uur. Hiermee verbreek je z'n slaapritme. laat een baby uit zichzelf wakker worden en je zult zien dat ze met 5/6 maanden wellicht nog maar 1 x komen rond een uur of 2.00 of 3.00 's nachts. Baby's van die leeftijd horen al 8 uur achtereen te slapen en wakker maken is niet goed!

Terug
Bovenaan