hoe zijn onze kindjes eigenlijk

A

Anoniem

Guest
leek me leuk om dit onderwerp te openen.
want we hebben vaak vragen over onze kindjes maar hoe zijn ze nu over het algemeen eigenlijk.....

caithlyn is echt een heel lief en rustig meisje
ze kan zich heel goed zelf vermaken,maar is ook heel lief met het omgaan van andere kindjes.vaak als het nee is dan is het ook nee
al heeft ze ook momenten dat ze je echt uitprobeert
laatste weken is ze wel een beetje gevoelig voor niet bekende geluiden en schrikt dan en is overstuur (misschien is dit een lft kwaaltje)
ze is een meisje die echt snel content is met dingen,als ze aan het spelen is met een kindje en die pakt iets waar zei mee speelt gaat ze gewoon op zoek naar wat anders (al is dit laatste tijd niet zo het geval en word dan echt boos haha wel schattig)
verder is ze kwa ontwikkeling ook erg bij de tijd zeggen ze op het cb ze wilt alveel meer dan kan op haar leeftijd.
behalve lopen daar heeft ze absoluut nog geen zin in,ze wilt wel hele dagen trappen klimmen en alles waar je maar op kan klimmen.

ook kan ze al aardig babbelen,en snapt ze al heel wat dingen.

als ze echt wat heeft dan laat ze het zeker merken en zet der stem dan ook voluit.

al met al is het dus echt een heel lief rustig meisje die veel van knuffelen en lachen houd,ze vermaakt zich er goed maar als ze wat heeft dan weet iedereen het ook meteen ze kan dus erg bijdehand zijn hahaha
verder is het een bijna allermands vriendje

nou ben benieuwd hoe de rest is hihi

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

Hoi Patricia,

Leuke topic!

Nynke is ook een ontzettend lief meisje heel rustig vermaakt zich prima al heeft ze wel soms periodes dat ze alleen maar bij mama wilt zitten en achter mama aan kruipt maar dat zijn fases.
Ze praat al vollop ze zingt mee met liedjes van K3 en Kabouter Plop echt zo schattig.
Ook zegt ze nu "kom meisje".
Lopen doet ze alleen aan de hand en aan de tafel maar ze was sowieso niet zo vlot wel met praten maar ook niet met kruipen deed ze pas een week voor haar 1e verjaardag.
Boekjes lezen vind ze prachtig!
Verder doet ze het prima eet goed eet alles mee met ons zelfs garnalen haha!
Klein vreetzakje is het!als we haar iets geven zegt ze Lekker he!
Als ze iets niet wilt zegt ze duidelijk Nee!en schud ze met dr handjes op het moment vind ze tanden poetsen niet zo leuk dat is brullen en dr mondje schoonmaken is ook drama maar dan maak ik er een spelletje van en dan gaat het wel.
Behalve met het tandenpoetsen daar moet ik nog een liedje voor verzinnen ofzo.
Op mama dr nek zitten vind ze ook prachtig en achter dr aan zitten ook  dan heeft ze de grootste lol.
Het gaat zo hard allemaal die kleintjes worden alweer zo groot!

Liefs Zonnetje

Leuk onderwerp....

Myrthe is een meisje dat weet wat ze wil. Ze kan erg pittig uit de hoek komen, alhoewel ze steeds beter luistert. Ik denk dat dit komt omdat ze me ook echt begrijpt nu.
Als ik zeg, kom schoenen aantrekken, dan pakt ze dr schoenen en gaat naar de bank om ze aan te (laten) trekken.
Ze is al erg bezig met de pop laten slapen en toedekken, haren kammen en zelfs met verkleden.
Buiten is favoriet. Heerlijk al die takjes en steentjes, uren is ze zoet.
Ook is ze een echte allemansvriendje. Vooral grotere kinderen vind ze helemaal geweldig.
Eten doet ze geweldig, alles lust ze. Zelfs al eten met hete pepers. En hoe meer kruiden hoe lekkerder.
Ze kan alleen moeilijk zelf spelen, wil veel aandacht van vooral mama. Tijd voor mezelf is er niet bij.
Praten doet ze nog niet.

Tja ik kan wel uren vertellen haha, maar dat is teveel om te lezen....

Liefs Reneke

Hey Patricia,

Ik mag ook van geluk spreken met zo'n lief menke.
Jordy loopt nu helemaal los, gaat nu zelf op onderzoek uit in de kamer. Of hij gaat achter de honden aan, die dit ook als leuk spelletje zien. ( Zeker als hij wat te eten in zijn handen heeft....)
Verder kon hij veel woordjes maar is weer meer babygebrabbel aan het produceren. Als hij echt wat wil is het toch nog steeds papa of mama...
Hij eet met de pot mee, fruit is echt zijn favoriet ( Maakt niet zoveel uit wat)
Alleen is hij gestopt met tanden krijgen zo lijkt het...heeft er 6 en toen was het op....

Hij heeft wel een heel temperement vol karakter. Geeft niet op met proberen, meent dat hij dan ook zijn zin moet doordrijven. Tot gillen / huilen toe. Maar goed dat ik daar heel goed tegen kan en zelf ook niet toegeef. Goh van wie zou hij dat dus hebben.
Hij is er al achter dat papa veel bezorgder is en maakt daar al heel goed gebruik van. Papa is 4 dagen thuis geweest met koninginnendag en heeft toen eigenlijk pas voor het eerst echt meegemaakt dat hij zelf op onderzoek uit gaat en weg loopt. Dus ook valt, bij papa krokodillen tranen en als ik in de buurt was keek hij ff op en ging hij weer verder. ( Ga hem ook echt wel troosten hoor, maar als je al weken bij het vallen bent wordt je daar wel makkelijker in)
Nu gaat het ook beter met zijn temperament, lijkt wel of hij gefrustreerd was dat het lopen niet lukte.
Nu is hij op het laatst van de dag ook echt moe en komt hij heel lief knuffelen en kusjes geven.

We hebben er echt geluk mee, aangezien dat ik ook alweer bijna 30 weken zwanger ben... Ik zou er voor tekenen als de 2de maar de helft zo makkelijk was.
Succes met jullie schatjes.
Groetjes Wendy

Leuk topic ja! Leuk om te lezen, maar natuurlijk ook leuk om over je kindje te vertellen.

Norah is een rustig, maar aanwezig meisje. Ze kijkt bij nieuwe mensen en situaties eerst een beetje de kat uit de boom. Ze is heel voorzichtig en zoekt zekerheid. Ze trekt zich bijvoorbeeld alleen op tot staan als ze bij iemand op schoot zit, anders niet. En als ze iets nieuws eet, dan wil ze het eerst bekijken, dan vasthouden en bij het eten zie je haar echt proeven en afwachten hoe het smaakt. Bij mensen die ze niet goed kent, kijkt ze ze eerst heel indringend en serieus aan, ze onderzoekt echt wat voor vlees ze in de kuip heeft.

Omdat ze nog meer nieuwgierig is dan voorzichtig, gaat ze toch vaak op onderzoek uit (daar ben ik persoonlijk wel blij mee, anders zou  ze wel een beetje een mutsje worden, haha). En als iets of iemand dan eenmaal bekend terrein is... dan gaat ze los! Ze kletst dan de oren van je hoofd en zit de hele tijd te zingen te en dansen. Heel grappig, ze kan nog niet staan maar wel dansen, op haar buikje of kont  op de grond. Met liedjes doet ze heel enthousiast mee met haar armen, ze doet dan heel gek. Ze kan héél hard schaterlachen als je doet alsof je haar gaat pakken en als je lekker ruw met haar gooit en smijt. Ik denk wel eens dat ze erin blijft, zo hard lacht ze dan.

Verder vindt ze het buiten echt heerlijk en ze houdt heel veel van dieren. Vogels, paarden, poezen. Ook weer niet te dichtbij, dat is dan te spannend, maar haar nieuwsgierigheid wint het vaak toch. En ze vindt het heerlijk om boekjes te bladeren, alle plaatjes aan te wijzen en dieren na te doen.

Hm, ik denk dat ik dit even ergens ga opslaan, want over 20 jaar weet ik dit misschien allemaal niet meer!

Groetjes,
Jamie

wat een leuk topic zeg en wat zijn ze allemaal verschillend!!

karlijn heeft een hele eigen persoonlijkheid en als het niet gaat zoals zij wilt dan berg je maar want dan word ze gruwelijk kwaad en krijgt ze een driftbui
over het algemeen kan ze zichzelf heel goed vermaken en is ze een echte poppenmoedertje netzoals ik vroeger
popjes knuffelen en dan heel hard aahhhhhhhhhhhh erbij roepen en popje heel stevig tegen zich aanduwen en daarna krijgt popje flesje

verder wilt ze alles met iedereen delen ( dr brood,fruit snoepje drinken enz echt alles )
en ze komt heel graag even ( vooral met mamma ) knuffelen en kusjes geven

maar ohwee als je dr corrigeerd omdat ze iets niet mag dan blijft ze het toch doen terwijl ze je aankijkt met een blik van : poeh ik doe het lekker toch bemoei je er niet mee  en dan word ze boos en gaat ze op haar manier een grote mond opzetten en niet zo zuinig ook hahaaha

als ze bij andere is waar ze niet vaak komt  doet ze dat totaal niet en is ze een engeltje die heel rustig zit te spelen of bij mamma op schoot zit
maar als ze er vaker geweest is komt ze los
verder loopt ze en praat ze volluit
ook bellen is favoriet
owja en elke ochtend zegt ze tegen mijn buikje hallo susse ( hallo zusje )
zoooooo schattig

tis een heel verhaal hahaha

groetjes maurilla

Tjeetje, ik heb zoveel woorden nodig om Isabelle te omschrijven, ik ga proberen om het kort te houden

Isabelle is een lief, rustig, temperamentvol meisje.
Ze speelt goed alleen, gelukkig vind ze de box ook nog helemaal het einde, maar ze vindt het ook supergezellig als er een vriendje/vriendinnetje over de vloer is.
Ze eet als een bouwvakker (papa's beroep) en dat is ook wel te merken: volgens mij krijgt ze lood in haar kont! . Makkelijk als je kind vrijwel alles wat je haar voorzet opeet!
Verder laat ze duidelijk merken als haar iets niet zint, dan krijg je een tirade over je heen (van mama geerfd )
Ze is helemaal gek van haar beer, die ze zelf liefdevol Mimi heeft genoemd, ze knuffelt hem bijna plat wanneer ze op het aankleedkussen ligt/zit.
Wandelen en fietsen zijn favoriet, bij het wandelen wiebelt ze continue met haar benen en op de fiets gilt en  zwaait  ze tegen alles en iedereen.
Zand is vies, net als bewegen op het gras (maar dat leren we nog wel).
Dansen kan ze ook erg goed, zodra er een muziekje op de radio komt waar een beat inzit, zit ze gezellig te hupsen op haar kont en soms beweegt de rest van haar lichaam ook gezellig mee.
Ze heet nu 8 tanden en 1 kies, de 2e kies is net een klein puntje door.
Nu ga ik stoppen, anders zit ik hier om middernacht nog!!!

Ik zal zaterdag een aantal gezellige cd's meenemen, dan kunnen de kindjes met elkaar swingen!

Liefs Monica

leuk topic zeg!

nou ik zal ook es een boekje open doen.. hihi..

kelwin is een heel lief en rustig jongetje die ook wel boos kan zijn als iets niet lukt of als mama hem iets verbied. bijv. bij de tv. dan drukt hij het knopje in en dat mag niet en dan staat ie te gillen omdat ie het wel doet en ik 2 keer heb gezegd niet doen kelwin! haha.. hij kan heel goed alleen spelen en de box is ook nog een leuke speelplek. hij houd van boekjes bladeren en dieren bekijken. paardje, hondje , poesje, koe,schaapje. en als het boekje open gaat zegt ie : boe.. haha tegen elk dier.
verder houd hij van muziekjes en swingt af en toe staand in de box mee.
hij eet eigenlijk alles en het is  altijd als hij eten ziet: mmmmmmmmmmm...
verder eet ie ook met de pot mee. hij heeft 2 tandjes onder en 1 boven.. nog niet zoveel dus
los lopen wil aan 2 handen maar niet 1 hand want dat is te eng. dan laat hij zich zo zakken.
verder brabbelt hij er erg op los en verteld me soms hele verhalen.. pff.. die babytaal.. haha.. wandelen en fietsen vind hij leuk en ziet dan ook vanalles waar hij tegen kan praten.. zelfs een wildvreemde in de winkel.. hihi.. best wel grappig.

nou volgens mij heb ik nu wel genoeg verteld.

Liefs, Christien

Terug
Bovenaan